Toon posts:

Agile Messenger op P800 via GPRS of GSM?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn P800 'Agile Messenger' geinstalleerd (http://www.agilemobile.com/am.html). MSN werkt goed.
Ik heb geen GPRS abonnement, dus zou je zeggen dat het programma via GSM inbelt. Het rare alleen is dat ik tijdens het chatten nog gebeld kan worden, zonder dat het progje afgesloten wordt. Ook hoeft het niet opnieuw opgestart te worden aan het einde van het gesprek. Ik de minutenteller wordt niks bijgeschreven, ik zie geen telefoonnummers in de gesprekslijst, en in het GPRS logboek is geen data bijgeschreven.
Nu is mijn vraag, werkt dit programma via GPRS of via GSM?

Ik heb even de een filmpje gemaakt hoe het progje eruit ziet (vrij matige beeldkwaliteit; 9MB 2:32 minuten): www.xs4all.nl/~larsv/MSN@P800.wmv

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-11 22:56

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 22:18:
Ik heb op mijn P800 'Agile Messenger' geinstalleerd (http://www.agilemobile.com/am.html). MSN werkt goed.
Ik heb geen GPRS abonnement, dus zou je zeggen dat het programma via GSM inbelt. Het rare alleen is dat ik tijdens het chatten nog gebeld kan worden, zonder dat het progje afgesloten wordt. Ook hoeft het niet opnieuw opgestart te worden aan het einde van het gesprek. Ik de minutenteller wordt niks bijgeschreven, ik zie geen telefoonnummers in de gesprekslijst, en in het GPRS logboek is geen data bijgeschreven.
Nu is mijn vraag, werkt dit programma via GPRS of via GSM?

Ik heb even de een filmpje gemaakt hoe het progje eruit ziet (vrij matige beeldkwaliteit; 9MB 2:32 minuten): www.xs4all.nl/~larsv/MSN@P800.wmv
Als je een wereldbolletje zie, dan is het GPRS, als je een hoorntje zie, dan is het GSM

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
Beide zie je niet :?

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Je maak in ieder geval geen gebruik van GPRS.
Boven je antenne-meter moet dan een blauw schuin vakje staan.

Die is bij jou niet aanwezig, je heb dus geen GPRS verbinding.

Conclusie:

GSM

offtopic:
Ik heb je filmpje bekeken

[ Voor 9% gewijzigd door Ginz op 16-09-2003 12:51 ]

-

Verwijderd

heb je geen connectie via de syncstation? Ik verw8 dat als je je p800 eruit haalt dat je dan geen connectie meer hebt. Mijn opera browser werkt ook in de cradle. Los(zonder suncstation) werkt hij niet.
Zodra je een connectie met de buitenwereld hebt via een gsm/gprs verbinding moet je het wereld bolletje zien. Dit zie je niet. Dus er is geen verbinding met gsm of gprs.

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

tja, das ook nog een goeie....

-

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat MRwimlex gelijk heeft. Ik had de P800 in de cradle staan, die op zijn beurt weer via USB met de PC verbonden was. De PC was op internet aangesloten, dus het zou best kunnen dat niet met GSM/GPRS 'ingebeld' is, maar simpelweg via de internetverbinding van de PC. Ik heb het eens geprobeerd zonder dat de P800 in de cradle staat. Dan vraagt hij om verbinding te maken. Hij kan geen GPRS verbinding opzetten, en geeft daarom de foutmelding: "Can't connect to server. Please check your GPRS settings and try again."

Vraag beantwoord dus. Dat er een GPRS abonnement komt lijkt me wel duidelijk :)
Pagina: 1