Marantz sr 4300 laatst beluisterde zender onthouden??

Pagina: 1
Acties:

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-01 15:55
Ik heb sinds een week de marantz sr4300 in mijn bezit. Alles nu wel ongeveer ingesteld. Ik krijg alleen een ding niet voor elkaar en vraag me ook meer en meer af of het wel kan. Wanneer ik voor het laatst bijvoorbeeld 3fm heb geluisterd en dan de marantz naar standby zet en daarna weer aanzet gaat de tuner automatisch naar de frequentie 87.50 mhz. Lijkt mij dat dit apparaat toch op de een of andere manier toch gewoon moet kunnnen onthouden wat ik voor het laaatst heb geluisterd? Iemand die hier ervaring mee heeft?

http://specs.tweak.to/6635

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:22

DaRoot

Some say...

Eeeuh, zenders in het voorkeuze geheugen opslaan? Standaard fabrieksinstelling is inderdaad 87.50

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Misschien moet je dan 3FM gewoon als voorkeuzezender programmeren? Is maar een idee, ik heb de kabel niet eens aan mijn 4200 hangen, dus ik kan niet echt testen.

Net te laat ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Strangelove op 15-09-2003 21:56 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Stampre
ik heb dus 30 voorkeuzezenders in het geheugen staan..

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:22

DaRoot

Some say...

Dan zou ik hem toch ff laten nakijken. Zal allicht een soort van batterijtje inzitten ofzo.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• fraggel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01-2023
Heb je de Marantz automatisch de zenders op laten zoeken?
Zo ja, dan heeft ie blijkbaar 87.50 als 1e voorkeuzezender ingesteld. Als je naar tuner schakelt zal ie altijd naar de 1e voorkeuzezender gaan, 87.50 dus. Je kan de nummers van je voorkeuzezenders ook programmeren, kijk maar in de handleiding, als je wil dat ie 3FM automatisch opzet dan moet je die als nummer 1 instellen.

Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs

Verwijderd

Op mijn Marantz receiver kan ik gewoon instellen wat hij moet doen als ie aan gaat. Hij kan naar de input waarop hij stond toen ie uitgeschakeld werd, of altijd naar een te bepalen input. Dus FM preset dit of dat, of CD en dan kan ik ook nog de track kiezen (want ik heb ook een Marantz CD-speler). Het lijkt mij aannemelijk dat dat dan ook met jouw SR-4300 moet kunnen.
Bij mij heet die functie overigens wake up. Heb jij niet zo'n knopje?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 23:39 . Reden: wake up ]

• Stampre
Ik heb alle zenders handmatig ingesteld met op 1 radio 1, op 2 radio2 op 3 radio3 enzovoort. Maar het vreemde is dus dat 87.50 ook niet op 1 staat. Het lijkt mij dat het niet zo kan zijn bij zon apparaaat dat ik niet zelf kan bepalen welke zender ik wil op het moment dat ik hem aanzet.

Vans, welke model heb jj?

[ Voor 5% gewijzigd door Stampre op 16-09-2003 08:11 ]

Pagina: 1