Toon posts:

taal strippen uit een divx/avi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een divx voor me waar je Russisch & (wat zachter) Engels door elkaar hoort. Nu zou ik willen weten...hoe haal ik dat %@*&$* Russisch eruit?

Ik hebt het ooit voor elkaar gekregen met virtualdub. gewoon de 'secondary audio stream' uitschakelen. Maar sindsdien wordt deze optie nooit meer aangegeven bij meertalige films die ik heb ingeladen.

als iemand een link heeft naar een (werkende) plugin zodat ik kan switchen ben ik al ff blij maar graag zou ik weten hoe ik die taal eruit strip. Kan het nl nergens vinden.

thank u

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Morgan stream switcher zou je misschien kunnen helpen.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:46
Als je zowel het russisch als het engels tegelijkertijd door elkaar hoort, denk ik niet dat deze signalen echt appart in de avi zitten.
Waarschijnlijk dus gewoon een russische dub van het engels.

Indien dit het geval is, is het niet meer mogelijk 1 van de 2 er uit te halen.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Adion schreef op 15 september 2003 @ 22:15:
Als je zowel het russisch als het engels tegelijkertijd door elkaar hoort, denk ik niet dat deze signalen echt appart in de avi zitten.
Waarschijnlijk dus gewoon een russische dub van het engels.

Indien dit het geval is, is het niet meer mogelijk 1 van de 2 er uit te halen.
Jawel. Ik heb zelf ook dual language Anime.
Als er geen Audio splitter codec geinstalled is hoor ik ook beide audio tracks door elkaar. Maar zodra ik Morgan Multimedia Stream Switcher install kan ik selecteren welke track ik wil horen.

Verwijderd

Topicstarter
mooi progje, dat morgan stream switcher

het werkt alleen niet.

Ik gok dus dat dat filmpje op de traditionele Russische manier is gemaakt. Ondoordacht en lomp. Volgens mij is het gewoon 1 stream aangezien het engels een stuk zachter klinkt (maar toch duidelijk hoorbaar is).

Als iemand kan zeggen hoe je normaal 1 taal eruit stript ben ik erg blij.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-02 14:29

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 23:51:
Als iemand kan zeggen hoe je normaal 1 taal eruit stript ben ik erg blij.
kan niet.

[ Voor 42% gewijzigd door Max|Burn op 16-09-2003 09:06 ]

ma ma ma ma ma macron one

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:00

voodooless

Sound is no voodoo!

nou, bijna niet: Als je een mp3 file vind met exacte de zelfde wavevorm als jou orginele geluid, echter dan alleen met russisch, dan zou je dat als inverse over de oginele mp3 kunnen leggen. Theoretisch zou dan het engels over blijven. Helaas is dit theoretisch, omdat mp3 encoding de wavevorm dermate veranderd dat dat helaas niet gaat werken. Ik denk dat je beter het divxje opnieuw kunt downloaden, en nu met alleen engels :P .

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Kan wel hoor(als er tenminste 2 audio streams zijn dan), nandub downloaden, audio en video op direct stream copy zetten , secondary audio stream niet selecteren en dan alles naar een nieuwe avi wegschrijven.

Tis al een tijdje geleden dat ik nandub gebruikt heb maar zo zou het moeten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 09:21 ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
Met Nandub kun je dit soort dingen doorgaans doen, maar dan moet de audio wel duidelijk gescheiden zijn natuurlijk, wat bij jou niet echt het geval is lijkt het?

http://www.doom9.org/Soft.../nandub-binary-1.0rc2.rar

tsss. dubbelpost ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BuG2FiX op 16-09-2003 09:20 ]

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:46
deepspace schreef op 16 September 2003 @ 09:15:
nou, bijna niet: Als je een mp3 file vind met exacte de zelfde wavevorm als jou orginele geluid, echter dan alleen met russisch, dan zou je dat als inverse over de oginele mp3 kunnen leggen. Theoretisch zou dan het engels over blijven. Helaas is dit theoretisch, omdat mp3 encoding de wavevorm dermate veranderd dat dat helaas niet gaat werken. Ik denk dat je beter het divxje opnieuw kunt downloaden, en nu met alleen engels :P .
Als je een mp3 file vind met alleen het russisch, is het misschien even waarschijnlijk/waarschijnlijker dat je gewoon de originele mp3 zonder russische dub vind.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Nandub gedownload.

Daar blijkt dus wel de mogelijk in te zitten om een secondary audio stream uit te zetten. Helaas heeft die Rus dus gewoon de Russische synchronisatie iets harder over het engels gezet op dezelfde audio stream. (ongelofelijk, wat een beunhaas)

nah jah, virtualdub kan ik dus dumpen enne wat die film betreft...daar hebben ze me niet mee....ik download gewoon een cursus russisch :)

bedankt mensen
Pagina: 1