Ik ben bezig met een Server op te zetten voor test-doeleinden. Ik heb W2K Advanced Server legaal liggen(via werk).
Nou heb ik dit probleem al met een aantal pc's en totaal verschillende OSen.
Welke OS'en heb ik getest:
FreeSCO Linux (config 1 en 2)
Mandrake Linux (config 1)
Windows 2000 (config 1 en 2)
Windows 2000 Advanced Server (config 2)
Welke hardware configs heb je?
hij wil btw niet starten met jumpers op 2x 83mhz = 166mhz, PCI draait nou op 33mhz, eerst op cpu/2
Het gaat op het moment om de 2e config want deze had ik gerolen op mn werk voor config 1.
Windows 2000 / Server loopt vast tijdens setup "hardwaredetectie". De hdd + mem zijn zeker goed, waarom dat hij het dan niet pakt snap ik niet.
Dingen die ik uitsluit:
• HDD's
• Memory(99,9% zeker dat dat goed is).
• OS
• Warmte
Bijde pc's heb ik getest met 2 verschillende voedingen, 1x 200watt 486 voeding, 1x 300 watt P1 server voeding.
Hardware die over gegaan is van PC1 naar PC2:
• CD-Romdrive
• IDE Kabels(niet floppy, want die heb ik geen)
• AMD tot 1200mhz koelblok(kan op een 166 zonder fan, stilte)
• 4 verschillende PCI vga kaartjes
• 8 verschillende 3com nic's(4 in de oude server gehad, 4 in de nieuwe, dus geen is in bijde gebruikt).
vedder ligt het moederbord op een antistatisch zakje(half) en half op niets.
Toevallig had ik een plaatje geschoten vandaag.

hdd+powerled door de koelvinnen van cpu gedaan, dan kan ik ze teminste zien. geen sluiting.
[edit]
Bah @home viel uit, had ik net een mooie update neergezet. Nouja overnieuw.
Na eventjes zoeken op het internet naar een BIOS update voor dat moederbord heb ik al wel een paar dingen gevonden.
Als je op deze site kijk, dan zie je dat je bmv een code(bioscode) de manufacturer kan achterhalen.
Dus ik denk ik kijk even naar mijn code en zoek het op daar.
De code die ik vond op mn post scherm: 2A5LDH09C-00
Alleen het leuke is dat die code van mijn bios niet op de site voorkomt. Dus zover als ik nu ben kan ik nergens een BIOS update vinden.
Ook staat er nergens op het board een FCC-ID, dus vanuit dat id kan ik het ook niet achterhalen.
Nou heb ik dit probleem al met een aantal pc's en totaal verschillende OSen.
Welke OS'en heb ik getest:
FreeSCO Linux (config 1 en 2)
Mandrake Linux (config 1)
Windows 2000 (config 1 en 2)
Windows 2000 Advanced Server (config 2)
Welke hardware configs heb je?
code:
1
2
3
4
| P1 - 150mhz, jumpers op 3x 50mhz = 150mhz 32 mb ram(72 pins) 3,2gb hdd (ST33210A) _OF_ 3,1gb seagate (ST32122A) 3com 3C905 10/100mb |
code:
1
2
3
4
5
6
7
| P1 - 166mhz, jumpers op 2,5x 66mhz = 165mhz 64mb sdram(pc 100) 4,3gb seagate (ST34311A) 3com 3C905B Combo 10/100mb Award v4.51PG - VXPro+-USB-Ultr met een VXPro chipset |
hij wil btw niet starten met jumpers op 2x 83mhz = 166mhz, PCI draait nou op 33mhz, eerst op cpu/2
Het gaat op het moment om de 2e config want deze had ik gerolen op mn werk voor config 1.
Windows 2000 / Server loopt vast tijdens setup "hardwaredetectie". De hdd + mem zijn zeker goed, waarom dat hij het dan niet pakt snap ik niet.
Dingen die ik uitsluit:
• HDD's
• Memory(99,9% zeker dat dat goed is).
• OS
• Warmte
Bijde pc's heb ik getest met 2 verschillende voedingen, 1x 200watt 486 voeding, 1x 300 watt P1 server voeding.
Hardware die over gegaan is van PC1 naar PC2:
• CD-Romdrive
• IDE Kabels(niet floppy, want die heb ik geen)
• AMD tot 1200mhz koelblok(kan op een 166 zonder fan, stilte)
• 4 verschillende PCI vga kaartjes
• 8 verschillende 3com nic's(4 in de oude server gehad, 4 in de nieuwe, dus geen is in bijde gebruikt).
vedder ligt het moederbord op een antistatisch zakje(half) en half op niets.
Toevallig had ik een plaatje geschoten vandaag.

hdd+powerled door de koelvinnen van cpu gedaan, dan kan ik ze teminste zien. geen sluiting.
[edit]
Bah @home viel uit, had ik net een mooie update neergezet. Nouja overnieuw.
Na eventjes zoeken op het internet naar een BIOS update voor dat moederbord heb ik al wel een paar dingen gevonden.
Als je op deze site kijk, dan zie je dat je bmv een code(bioscode) de manufacturer kan achterhalen.
Dus ik denk ik kijk even naar mijn code en zoek het op daar.
De code die ik vond op mn post scherm: 2A5LDH09C-00
Alleen het leuke is dat die code van mijn bios niet op de site voorkomt. Dus zover als ik nu ben kan ik nergens een BIOS update vinden.
Ook staat er nergens op het board een FCC-ID, dus vanuit dat id kan ik het ook niet achterhalen.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 21:46 ]