Toon posts:

[Win2K Advanced Server] Loopt vast bij "Installing Devices".

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een Server op te zetten voor test-doeleinden. Ik heb W2K Advanced Server legaal liggen(via werk).
Nou heb ik dit probleem al met een aantal pc's en totaal verschillende OSen.

Welke OS'en heb ik getest:
FreeSCO Linux (config 1 en 2)
Mandrake Linux (config 1)
Windows 2000 (config 1 en 2)
Windows 2000 Advanced Server (config 2)

Welke hardware configs heb je?
code:
1
2
3
4
P1 - 150mhz, jumpers op 3x 50mhz = 150mhz
32 mb ram(72 pins)
3,2gb hdd (ST33210A) _OF_ 3,1gb seagate (ST32122A)
3com 3C905 10/100mb

code:
1
2
3
4
5
6
7
P1 - 166mhz, jumpers op 2,5x 66mhz = 165mhz
64mb sdram(pc 100)
4,3gb seagate (ST34311A)
3com 3C905B Combo 10/100mb

Award v4.51PG - VXPro+-USB-Ultr
met een VXPro chipset

hij wil btw niet starten met jumpers op 2x 83mhz = 166mhz, PCI draait nou op 33mhz, eerst op cpu/2

Het gaat op het moment om de 2e config want deze had ik gerolen op mn werk voor config 1.
Windows 2000 / Server loopt vast tijdens setup "hardwaredetectie". De hdd + mem zijn zeker goed, waarom dat hij het dan niet pakt snap ik niet.

Dingen die ik uitsluit:
• HDD's
• Memory(99,9% zeker dat dat goed is).
• OS
• Warmte

Bijde pc's heb ik getest met 2 verschillende voedingen, 1x 200watt 486 voeding, 1x 300 watt P1 server voeding.

Hardware die over gegaan is van PC1 naar PC2:
• CD-Romdrive
• IDE Kabels(niet floppy, want die heb ik geen)
• AMD tot 1200mhz koelblok(kan op een 166 zonder fan, stilte)
• 4 verschillende PCI vga kaartjes
• 8 verschillende 3com nic's(4 in de oude server gehad, 4 in de nieuwe, dus geen is in bijde gebruikt).

vedder ligt het moederbord op een antistatisch zakje(half) en half op niets.

Toevallig had ik een plaatje geschoten vandaag.
Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/got/server01.jpg
hdd+powerled door de koelvinnen van cpu gedaan, dan kan ik ze teminste zien. geen sluiting.

[edit]
Bah @home viel uit, had ik net een mooie update neergezet. Nouja overnieuw.

Na eventjes zoeken op het internet naar een BIOS update voor dat moederbord heb ik al wel een paar dingen gevonden.

Als je op deze site kijk, dan zie je dat je bmv een code(bioscode) de manufacturer kan achterhalen.
Dus ik denk ik kijk even naar mijn code en zoek het op daar.
De code die ik vond op mn post scherm: 2A5LDH09C-00

Alleen het leuke is dat die code van mijn bios niet op de site voorkomt. Dus zover als ik nu ben kan ik nergens een BIOS update vinden.

Ook staat er nergens op het board een FCC-ID, dus vanuit dat id kan ik het ook niet achterhalen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 21:46 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Oh, je wil weten of het verstandig is om win2k AS op een 64MB P166 te draaien?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 15 September 2003 @ 21:44:
Oh, je wil weten of het verstandig is om win2k AS op een 64MB P166 te draaien?
Nee ik weet dat dat niet verstandig is, maar het is voor test-doeleinden bedoeld.

Ik wil weten waarom ik Windows 2000(zowel server als pro) en geen enkele Linux versie kan installeren/starten.
Vedder zie mn edit ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

De setupswitches van winnt al eens gebruikt?
http://www.computerhope.com/2kswitch.htm
Dit spul staat hoogstwaarschijnlijk niet eens op de HCL voor win2k..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Ook die 99,9% zeker weten dat je geheugen goed is.... heb je dat getest met memtest om die 100% te bereiken :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 18:25
[mcse antwoord]
Komt de hardware wel voor in de HCL?
[/mcse antwoord]
Misschien dat die processor niet helemaal fris meer is. (electrisch statisch schokje gehad ofzo) en wissel hem eens om met die 150 MHz
(je kunt op deze manier trouwens alle andere componenten ook testen, maar ik zou beginnen bij de kaarten (video en lan) en vervolgens processor.)

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 15 September 2003 @ 22:00:
Ook die 99,9% zeker weten dat je geheugen goed is.... heb je dat getest met memtest om die 100% te bereiken :?
Het geheugen staat nu te testen, hij heeft al met memtest 3.0 dit:
code:
1
2
3
4
5
WallTime 0:26:nogiets
..
Pass: 2
Errors: 0
ECC Errs: 0

Dus het geheugen is goed, ik laat hem wel even nog een keer of 4 doordraaien, maar ik verwacht dat het goed is.
wmeester schreef op 16 september 2003 @ 12:29:
[mcse antwoord]
Komt de hardware wel voor in de HCL?
[/mcse antwoord]
Misschien dat die processor niet helemaal fris meer is. (electrisch statisch schokje gehad ofzo) en wissel hem eens om met die 150 MHz
(je kunt op deze manier trouwens alle andere componenten ook testen, maar ik zou beginnen bij de kaarten (video en lan) en vervolgens processor.)
VGA: Cirrus Logic kaartje met 2mb, deze kent windows vanzelf
LAN: 3com ding, komt voor in HCL
CPU: nou ik heb de cpu niet verwisseld, alleen het moederbord. Op het andere moederbord werkt het ook niet.

Ik gooi zo de lan er uit en doe een Matrox Millenium VGA Kaart er in, kijken of dat hij dan wel wil installeren.

[edit]
Nou installeer ik hem zonder netwerkkaart en met die Matrox VGA Kaart, dan komt hij er wel door :|
Heel erg vaag, zo die netwerkkaart terug en kijken wat hij doet.

[edit2]
Nou probeer ik een Realtec netwerkkaart(10/100) te installeren, loopt iedere keer windows vast net als op de manier @ setup bij andere netwerkkaarten(@ winsetup loopt hij denk ik daar dus op vast).

[edit3]
Andere netwerkkaarten zijn ook niet te installeren, hij loopt iedere keer weer vast.
Ik heb het ook getest met een ISA Vga kaart er bij, geen problemen met de vga maar nogsteeds op de lan.

PNP-OS: No
geheugen: 60 en 70ms getest.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2003 22:51 ]

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:54
Je moet je mobo op een handdoek leggen. Zo'n zakje is anti-statisch omdat het geleidend is :P

Verwijderd

Topicstarter
bredend schreef op 22 September 2003 @ 22:56:
Je moet je mobo op een handdoek leggen. Zo'n zakje is anti-statisch omdat het geleidend is :P
Het moederbord vliegt nou ongeveer 5cm boven mn bureau, hij blijft nogsteeds hangen bij

"Installing software necessary to support your hardware..."

Na een reboot van mn pc zie ik dan de netwerkkaart WEL in device manager staan, maar met een !, Ik krijg een error code 31 "Windows cannot load the drivers requested for this device."

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef dit topic een duw, hoop dat er iets uitkomt.
Het maakt iig geen verschil of ik Windows 2000, Windows 2000 Server of Windows 2000 Advanced Server installeer op de pc, hij blijft altijd hangen op de netwerkkaart.

Windows 98 SE werkt overigens wel op de pc, alleen dit is:
1) Onstabiel
2) Niet echt als server te gebruiken(apache+php+mysql+mail)

Verwijderd

Topicstarter
En nogmaals een duwtje...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Al geprobeerd om Win2k te installeren met tijdelijk de NIC er uit?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

probeer eens bij het begin van het setup op F5 te drukken & kies voor optie i486 versie of de versie zonder ACPI (standard pc).

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op 27 september 2003 @ 19:11:
Al geprobeerd om Win2k te installeren met tijdelijk de NIC er uit?
mezelf:
Ik gooi zo de lan er uit en doe een Matrox Millenium VGA Kaart er in, kijken of dat hij dan wel wil installeren.
GrittyKitty schreef op 27 September 2003 @ 19:20:
probeer eens bij het begin van het setup op F5 te drukken & kies voor optie i486 versie of de versie zonder ACPI (standard pc).
dit ga ik nu proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Als ik windows installeer met de i486 of zonder ACPI dan loopt windows tijdens setup(zelfde scherm) nogsteeds vast.

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

installer windows met minimum HAL. Hoe?....ga naar technet.

trouwens, je zit wel iets boven minimale systeemvereisten. Misschien trek dit gewoon niet (probeer eens richting 'recommended' systeemvereisten)

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs als ik W2k Pro installeer(minimaal P1 133 - 32mb ram) dan wil hij het niet trekken.
Ik zal vanmiddag naar technet gaan en even zoeken, ik hoop dat dat een oplossing is :)
Pagina: 1