Siemens S55 Triband instelling & gebruik (GSM 1900)

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• snitch191
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-04-2006
Kort geleden een Siemens S55 triband toestel met i-mode browser gekocht. Lijkt allemaal prima te werken, behalve het expliciet instellen van de frequentieband (->GSM 1900Mhz). Volgens de bijgeleverde Siemens handleiding en de laatste handleiding van de Siemens website zou dit moeten kunnen onder: 'Instellingen -> Netwerk -> Freq.band'. In mijn toestel zijn er allerlei parameters in te stellen onder 'Instellingen -> Netwerk' maar niet de freq.band. Het toestel wordt ook in de winkel als toestel met 'triband' optie verkocht.

Na diverse zoek en speur acties is mij verteld door de helpdesk van KPN dat deze GSM1900Mhz band, dat is nl de band die ik nodig heb in de Dom. Republiek, 'automatisch' actief wordt op het moment dat er een GSM 1900 netwerk aanwezig is.

Een vraag aan Siemens support desk leverde niets (=geen antwoord) op.

Aangezien ik niet even snel heen en weer kan naar een land waar een GSM 1900Mhz netwerk is vroeg ik mijzelf af of iemand mij iets over deze functionaliteit (->het instellen van de frequentieband van de S55 ) kan vertellen. Ervaringen?

Ik vind het namelijk vreemd dat er in de handleiding (ook de laatste versie op het web) staat dat het handmatig ingesteld moet worden en er vervolgens beweerd wordt dat dit niet nodig is.

Ik haat snelheidsbelasting!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:54

Korakal

Up up up!

Gelukkig voor jou gaat ie helemaal automagisch naar de 1900 MHz band schakelen. En ja, ik spreek uit ervaring ;)
't Is trouwens bij ieder toestel dat zoiets automatisch gaat.

Mocht je nog eens verder S55-vragen hebben, plak ze dan in het vervolg maar in [rml]Siemens S 55 :9~ [ deel3][/rml] :)

Dit topic is gesloten.