Toon posts:

Asus CUSL2 - Onboard VGA/TV-OUT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik naar de specificaties van het het ASUS CUSL2 Moederbord kijk, zie ik altijd vermeld staan:
...
TV/Out/LCD Module Connectors
...

Zoals bijvoorbeeld op deze pagina en nog 100-en andere pagina's. In het boekje van mijn moederbord staat dan ook duidelijk aangegeven waar deze aansluiting zit, welke ook zichtbaar op het moederbord is. Nu kan ik alleen NERGENS meer uitleg over de aansluiting vinden of waar ik het toepasselijke module/kabeltje kan aanschaffen, ik wil namelijk onboard TV-Out gebruiken. Zie hier onder een foto die ik van het boekje met de des betreffende pagina genomen heb:
Afbeeldingslocatie: http://www.aggression.nl/nork/zooi/foto/thuis/nork-cusl2_lcd-tvout-TN.jpg
Klik voor een vergroting.

Overigens bestaat er nog een leuke addon voor dit mainboard, namelijk 4MB extra geheugen voor het onboard-vga apparatuur, welke je in je AGP-slot moet plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://www.computerhq.com/images/0000000_0000999/736_l.jpg
[bron]
Dit onderdeel is te koop op deze pagina bijvoorbeeld.

Mijn vragen: heeft iemand meer informatie over één of beide delen? Weet iemand waar één of beide delen aan te schaffen zijn? Weet iemand welke zaak dit eventueel zou kunnen importeren?

Verwijderd

je zou het kunnen vragen bij de winkel waar je het moederbord gekocht hebt, misschien hebben ze het niet op hun website staan of niet op voorraad maar kunnen ze het wel bestellen.

Of mailen naar asus of de module ook beschikbaar is in Nederland en zo ja, waar.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: heeft Nederland binnenlandse leveranciers? En daarnaast, het moederbord is nu al een goeie 3 jaar oud (er zit een PIII733 op) en is gekocht in Duitsland.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Ik hoop dat je dit onderdeel voor rond de €9 kan kopen ;)

Als dat niet zo is, dan zou ik toch gaan voor een goedkoop (tweedehands) AGP kaartje met tv-out dat lijkt me een stuk makkelijker/beter dan de geboden oplossing :)

edit:
Ik lees net de specs van je systeem en snap nu ff niet meer waarom je dit wilt gebruiken. Doe je dit alleen om deze gadget te benutten of als serieuze oplossing :?

[ Voor 29% gewijzigd door Turkish op 15-09-2003 23:14 ]

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Tja, ik heb zelf een tijdje terug de halve wereld afgezocht naar de tv-out module die voor een Asus NForce mobo bestaat, maar ook nergens geleverd wordt... Dat mobo is nog wat nieuwer dan die van jou, vandaar ook dat ik het vermeld... Ik heb via asus zelf (ik denk via asuscom.de of misschien gewoon asus.com, iig NIET via asus.nl of hoe de .nl ook heet, die "bestaan" niet meer, iig bounced alle mail die je stuurt) het juiste typenummer achterhaald... Allemaal bedrijven die wel vaker "exotische hardware" voor me opsporen of ze het kunnen leveren konden dit niet, en uiteindelijk bleek er een web-levernacier in Dld die hem leverde, en inderdaad, ding was iets van 35 euro ofzo, en da's nog ex leveringskosten -> ik ging maar voor een agp mx400, die was destijds ongeveer even duur... Ik zou dus niet eens de moeite doen eerlijk gezegd...

Verwijderd

Topicstarter
Als de kosten dan inderdaad zo hoog liggen, hoeft het van mij ook niet. Mijn enige vereiste: klein en niet veel warmte afgevend, ik wil er namelijk een multimedia-pc'tje van maken om muziek en films zo in een kleine behuizing gemakkelijk af te spelen.
De MX400 mag van mij nog iets kleiner, al hangt de grootte dan ook weer redelijk af van het merk. De Matrox G450 (Low Profile) heeft het ideale formaat maar is mij te duur voor het gebruik ervan.

Ik hou het nog een weekje vol hier, daarna zal ik waarschijnlijk voor de kleinste en een passief gekoelde MX400 gaan.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iig over die 4MB uitbreiding- geen idee waar je hem vandaan zou moeten halen, maar als je van plan bent de integrated VGA te gebruiken maakt dat het verschil tussen een moddertraag systeem en een prima werkend systeem met rudimentair VGA.

Sowieso gaat de integrated core nooit een snelheidswonder worden, maar zonder die 4MB vreet het systeemgeheugen, wat dus ook bandbreedte van de CPU afsnoept. Met de 4MB heb je daar tenminste geen last van. Een absolute pre als je een server wil draaien, voor jouw media center apps eigenlijk ook :)

De LCD headers zouden evt extreem interessant kunnen zijn voor sommige CME freaks, maar idd nog nooit een user-friendly toepassing gezien (wel jammer :o )

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
4MB pakt hij nu al van zijn onboard geheugen, de extra geheugenmodule die je in je AGP-slot duwt maakt daar 8MB van ;). Overigens krijg ik met Onboard vga een goede kwaliteit en vloeiend verloop bij het spelen van DivX, Counter-Strike kun je er mee spelen en Quake3 loopt ook op Low Detail en 16-bit 8). Ik ben dus benieuwd wat het met 8MB doet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 08:29 ]

Pagina: 1