Gigantische framedrops bij upgrade GF4MX440 >> Radeon9500

Pagina: 1
Acties:

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:59
Hallo allemaal,

Ik heb momenteel pentium 4 2.0 ghz die nog is voorzien van een ouder moederbord (giga-byte GA-8IDX) met SDRAM.

Laatst heb ik een nieuwe videokaart gekocht (9500 pro) in plaats van mijn oude gf4 mx440 in de verwachting dat mijn 3d prestaties wat beter zouden worden.

Dit is echter niet het geval, bij games als medal of honor en battlefield krijg ik soms gigantische framerate drops :(

ALs ik nou een nieuwer moederbord erin zou gooien met bijvoorbeeld pc3200 geheugen, zou ik dan veel prestatiewinst boeken en wat zijn nog meer dingen waar ik goed op moet letten als ik een nieuw moederbord aanschaf?

Alvast bedankt

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Jazeker, sorry dat ik het zeg, maar SD-RAM in een P4 is een belediging voor dat ding. Ik weet zeker dat je gigantisch veel performance-winst zult krijgen want dat RAM wat je nu hebt houdt die P4 echt tegen in zijn prestaties.

• Vlassie1980
ja, dat vermoeden had ik inderdaad al, zou het ook nog zo kunnen zijn dat mijn harde schijf nog een tweede bottleneck is (5400 rpm)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het lijkt mij zeer sterk dat een nieuw moederbord het probleem zal oplossen .. Anders zou je het zeker allang met de GF4MX440 hebben ondervonden :z Laten we ons dus richten op het probleem met de framedrops :)

- heb je alle Detonator drivers verwijderd? Use Detonator Destroyer
- heb je diverse Catalyst drivers en DirectX versies geprobeerd?
- heb je een Windows reinstall geprobeerd?

Omdat vragen over welke mobo je moet nemen hier op GoT totaal niet nodig is (een Tweaker kan prima zelf een mobo uitzoeken, zie ook de Technische PMG FAQ onder "Welke processor/moederbord/geheugen moet ik nemen?"), krijgt dit topic een move naar Videoplanken & Beeldkanonnen voor verdere afhandeling van het probleem :)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 15-09-2003 21:16 ]

• Vlassie1980
ok thnx ik zal de faq nog eens doorspitten