software installeren onder redhat

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:31

rammes

koekebakker 1e klas

Topicstarter
hoihoi

ik ben nu al een tijdje met redhat aan het stoeien (zie ook dit topic een avondje linuxxen )

heb de nodige faqs op got gelezen die erg goed waren voor de beginner! hulde!
nu loop ik eigenlijk een beetje vast. of ik begrijp het principe nog niet of ik doe het gewoon verkeerd. ik kan geen software installeren.
ik heb gekeken bij add/remove applications maar daar vind ik alleen de mogenlijkheid om software te installeren vanaf de redhat cd. ik wilde namelijk mp3tjes afspelen (je moet ergens beginnen niet?) heb ik xmms-1.2.7.21.i386.rpm gedownload (want rpm is een package had ik geleerd) maar ik zie nergens een optie staan om packages te installeren. (misschien ga ik hier fout ?) kan iemand me even weer op het juiste pad sturen ?

Ik zou het doen!

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 09:49
Dat lijkt me toch een stukje basiskennis die je uit beginnershandleiding voor Red Hat moet kunnen halen. Ik zou als ik jou was eens op zoek naar een goede handleiding waarin "package management" (pakketbeheer) wordt uitgelegd voor RPM distributies (zoals Red Hat).

Kijk ook even in je console (als root) naar de opties van "rpm" met de --help optie.

Lees ze :P

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

:/
Kom op rammes, je gaat me niet vertellen dat het standaard openingsritueel van een GoT-poster niet voor jou opgaat.. Dus! Eerst zelf zoeken, en daarna, als je echt niets kunt vinden, iets op GoT gaan posten.

Aangezien je blijkbaar geeneens op de site van redhat hebt gezocht, gaat dit topic op slot..

[ Voor 99% gewijzigd door moto-moi op 15-09-2003 21:17 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Dit topic is gesloten.