[FLASH & php]Reload de php-file niet

Pagina: 1
Acties:

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:23

koli-man

Bartender!!!!

Topicstarter
Helloah,

Ik heb een probleempje met het reloaden van db - gegevens. Ik heb een flash file met in frame 2
loadVariablesNum("gastenboek.php?", 0);
Dat werkt doet hij mooi enzo. Hij laadt de gegevens in een dynamic text.

Er is ook een mogelijkheid voor het posten van een bericht. Dit posten doet hij ook goed middels
loadVariablesNum("postmessage.php?", 0, "POST");

Dan daarna doe ik
_root.gotoAndPlay(11);
Omdat ik de gegevens opnieuw in het dynamic textfield wil laten laden. Dus dan zou je zeggen weer de eerste regel zoals
loadVariablesNum("gastenboek.php?", 0);

Maar dat werkt helaas niet :(
Misschien dat iemand me op weg kan helpen.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• slm
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

goede headers gebruiken in je php file, ofTEwel caching geheel of gedeeltelijk uitschakelen

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

Topicstarter
Ik denk eigenlijk niet dat het probleem bij de php file zit, want wat in de php file staat is een sql select query. En hij zou de data gewoon uit de db moeten halen.
Ik denk dat het bij flash zit, maar ik weet niet waarom hij dat niet doet.

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

Topicstarter
hmmmz, ik ben er eigenlijk al achter. :) Sorry, was misschien wel logisch. :X |:( Mysql is nou niet bepaald de snelste database en hij had gewoon wat meer tijd nodig. Maar ja ik had niet gedacht dat dat 50 frames zou duren. 8)7

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Beetje vaag dit, doe je in ieder frame weer een aanroep naar de db o.i.d.? Verder hoeveel FPS is ook wel belangrijk om te vermelden. Misschien kun je de parse tijd eens meten, dan weet je hoe lang het duurt. Overigens is MySQL best wel heel erg snel, zeker met eenvoudige query's.

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

maak van die post eens een GET voor de grap (gewoon een testje)

en mc.loadVariables(...) werkt netter vind ik, en vergeet niet dat php een delay geeft op de server, dus een checkVariabele aan het einde van je string is handig om mee te checken of je alle data binnen hebt en de connectie weer dicht kan

[ Voor 66% gewijzigd door XangadiX op 15-09-2003 22:47 ]

Stoer; Marduq

Verwijderd

Het probleem zit hem in dat jij je bericht post en direct weer binnehaalt. Omdat je deze bijna gelijktijdig uitvoert is het bericht nog niet gepost op het moment van terughalen. Wat je dan kan doen is een check inbouwen. Bv. PHP geeft een variabele door aan flash wanneer de sql query is uitgevoerd. Wanneer je wilt wachten zoals je nu doet met de 50 frames is het misschien verstandiger om een interval te gebruiken ipv. 50 lege frames.

edit:

Spuit 11 ... sorry zie net dat mijn voorganger bijna hetzelfde antwoord heeft gepost!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 10:02 ]

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Dan is het handiger om de post van het nieuwe nieuwsitem direct een resultset terug te laten geven met de nieuwe berichten.. dan weet je zeker dat het zo snel werkt als kan en dat je altijd de laatste data opvraagt.

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

Topicstarter
Bosmonster schreef op 16 September 2003 @ 10:58:
Dan is het handiger om de post van het nieuwe nieuwsitem direct een resultset terug te laten geven met de nieuwe berichten.. dan weet je zeker dat het zo snel werkt als kan en dat je altijd de laatste data opvraagt.
Dit laatste heb ik gedaan en werkt perfect.

Pagina: 1