Ik heb onlangs een RAID controller aangeschaft. Alles werkt P-R-I-M-A, behalve het feit dat ik niet kan booten vanaf de RAID controller. Het vreemde is dat ik wel kan booten met de Windows XP cd in het laadje. Vervolgens verschijnt er dan "Press any key to boot from CD..." en als ik dan gewoon NIET op een toets druk boot hij vrolijk verder.
Ik ben het hele weekend bezig geweest om dit probleem te verhelpen, maar tot nogtoe zonder enig resultaat. Ook heb ik de beruchte "fixmbr" en "fixboot" gedraaid vanuit de Windows XP Recovery Console, maar dat wilde niet baten. Informatique (waar ik de kaart vandaan heb) kon me ook niet verder helpen. Ter reparatie aanbieden vond ik ook geen optie, aangezien de PC niet bij hen vandaan komt en er dan dus reparatiekosten in rekening gebracht zullen gaan worden...
Kan iemand mij helpen bij dit probleem? Is het uberhaupt mogelijk om te booten vanaf de RAID controller? Zoja: hoe?
Alvast heel erg hartelijk dank!
Specificaties:
Promise TX2 ATA100 RAID Controller
2 x 80 GB Western Digital 7200 RPM 8 MB Cache
Mode: Stripe - Performance
Ik ben het hele weekend bezig geweest om dit probleem te verhelpen, maar tot nogtoe zonder enig resultaat. Ook heb ik de beruchte "fixmbr" en "fixboot" gedraaid vanuit de Windows XP Recovery Console, maar dat wilde niet baten. Informatique (waar ik de kaart vandaan heb) kon me ook niet verder helpen. Ter reparatie aanbieden vond ik ook geen optie, aangezien de PC niet bij hen vandaan komt en er dan dus reparatiekosten in rekening gebracht zullen gaan worden...
Kan iemand mij helpen bij dit probleem? Is het uberhaupt mogelijk om te booten vanaf de RAID controller? Zoja: hoe?
Alvast heel erg hartelijk dank!
Specificaties:
Promise TX2 ATA100 RAID Controller
2 x 80 GB Western Digital 7200 RPM 8 MB Cache
Mode: Stripe - Performance