Bestaan er ook pluggen of converters om een satelliet receiver met een scart-uitgang (rgb) aan te sluiten op een plasmascherm met component ingangen?
Verwijderd
Je hebt scart verloopjes van scart naar composiet en S-VHS aansluiting. Zijn te krijgen voor een paar euro bij een elektronica boer.
COMPONENT, niet COMPOSIET 
Er bestaan echter ook kabels met aan de ene kant een SCART stekker en component (YUV) pluggen aan de andere kant. IXOS zal ze b.v. wel hebben, wordt verkocht bij RAF en Staffhorst. Om maar wat te noemen. Een goede hifizaak kan je er zeker aan helpen, bel wel even eerst, het is een kabel die soms niet op voorraad ligt.
Er bestaan echter ook kabels met aan de ene kant een SCART stekker en component (YUV) pluggen aan de andere kant. IXOS zal ze b.v. wel hebben, wordt verkocht bij RAF en Staffhorst. Om maar wat te noemen. Een goede hifizaak kan je er zeker aan helpen, bel wel even eerst, het is een kabel die soms niet op voorraad ligt.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Jij zoiets bedoel ik. Zijn die niet online ergens goedkoper te krijgen?Dr. Strangelove schreef op 15 September 2003 @ 22:09:
COMPONENT, niet COMPOSIET
zelf bouwen is ook best te doen, kun je ook de lengte zelf bepalen. www.display.nl (utrecht) of www.conrad.nl (twente) kun je de kabels ook krijgen of de onderdelen.
Daar heb ik al gezocht maar zie hem er niet bij staan....C4M1 schreef op 16 september 2003 @ 08:29:
www.electronicaonline.nl ff checken.Heb je wel verzendkosten erbij
Verwijderd
Al even voor je uitgezocht:
Conrad, Scart > 6 Cinch stekker (quality serie):
350006 = 1,5 meter - € 31,75 (composiet in/out) [géén RGB/YCrCb!]
350007 = 5 meter - € 45,95 (composiet in/out) [géén RGB/YCrCb!]
350364 = 10 meter - € 51,10 (composiet in/out) [géén RGB/YCrCb!]
Conrad, Scart > 6 Cinch stekker (budget serie):
350206 = 2 meter - € 13,50 (composiet in/out) [géén RGB/YCrCb!]
Je moet alleen opletten of ze wel als Component/RGB/YCrCb aangesloten zijn (als de B, G, R pinnen niet aangesloten zijn is het géén component/rgb/YCrCb kabel) -> http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html.
Zelf maken is trouwens makkelijk:
Conrad, Scart > 6 Cinch stekker (quality serie):
350006 = 1,5 meter - € 31,75 (composiet in/out) [géén RGB/YCrCb!]
350007 = 5 meter - € 45,95 (composiet in/out) [géén RGB/YCrCb!]
350364 = 10 meter - € 51,10 (composiet in/out) [géén RGB/YCrCb!]
Conrad, Scart > 6 Cinch stekker (budget serie):
350206 = 2 meter - € 13,50 (composiet in/out) [géén RGB/YCrCb!]
Je moet alleen opletten of ze wel als Component/RGB/YCrCb aangesloten zijn (als de B, G, R pinnen niet aangesloten zijn is het géén component/rgb/YCrCb kabel) -> http://www.hardwarebook.net/connector/av/scart.html.
Zelf maken is trouwens makkelijk:
| SCART naar Component/RGB/YCrCb | ||
(21 pin SCART male aan de kabel) | ||
| Pin | Naam | Omschrijving |
| 2 | AIR | Audio In Right |
| 4 | AGND | Audio Ground |
| 6 | AIL | Audio In Left + Mono |
| 5 | B-GND | RGB Blue Ground |
| 7 | B | RGB Blue In |
| 9 | G-GND | RGB Green Ground |
| 11 | G | RGB Green In |
| 13 | R-GND | RGB Red Ground |
| 15 | R | RGB Red In |
| 21 | SHIELD | Ground/Shield (Chassis) |
[ Voor 144% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 09:38 ]
Bedoeld de TS nou een RGB-BNC-stekkers? of YCrCb? (de pluggen van deze laatste zou ik ff niet weten)
Volgens mij heet dat beide component, maar is toch iets wezenlijks anders.
Volgens mij heet dat beide component, maar is toch iets wezenlijks anders.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
De kabels zijn hetzelfde (3x coaxiaal), alleen zijn de signalen (kleur/beeldcodering) verschillend:Volgens mij heet dat beide component, maar is toch iets wezenlijks anders.
http://www.mintron.com/HTM/New_PRODUCTS/ALPHA/image/color%20burst/RGB&YCRCB.jpg
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 09:34 ]
Ze kunnen ook alles bestellen van 'de winkel met 2 miljoen artikelen' dus zou geen probleem moeten zijn.Bigfoot schreef op 16 September 2003 @ 08:51:
[...]
Daar heb ik al gezocht maar zie hem er niet bij staan....
Orange & Red
Pagina: 1
(21 pin SCART male aan de kabel)