[VPN] connectie UT en GrabIt gaan niet samen

Pagina: 1
Acties:
  • 404 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb sinds kort een inlog mogelijkheid op de UTwente met behulp van een VPN verbinding. Zelf zit ik in Groningen en surf via @home. De VPN verbinding werkt op zich prima, echter zodra de VPN verbinding wordt geactiveerd kan ik geen connectie meer krijgen met de @home newsservers via GrabIt.

Op de één of andere manier wordt GrabIt blijkbaar in de war gestuurd doordat de VPN verbinding wordt geactiveerd. Zijn er meer mensen met dit probleem of iemand met een oplossing?

Ow, misschien nog handig om er bij te vermelden dat ik WinXP Pro draai met alle updates en patches geinstalleerd en ook de nieuwste GrabIt versie heb. :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Waarschijnlijk routeer je al je verkeer via die vpn tunnel, je moet ergens instellen dat je dit alleen voor bepaalde ip adressen wilt.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:05
Kijk eens onder de tcp-ip instellingen van je vpn daar kun je ook een vinkje zetten bij "Standaard gateway gebruiken op het externe netwerk" zet die eens uit...

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Aha, ja dat zou natuurlijk goed kunnen, maar dan zou ik dus een hele range van IP's (van campusnet) moeten opgeven waarvoor de VPN verbinding gebruikt moet worden?

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
leon1 schreef op 15 September 2003 @ 20:30:
Kijk eens onder de tcp-ip instellingen van je vpn daar kun je ook een vinkje zetten bij "Standaard gateway gebruiken op het externe netwerk" zet die eens uit...
u bent een koning :D , dat was t, nu werkt t weer thanx!

Verwijderd

Dat is toch niet zo moeilijk? Op de SNT site staat de hele range genoemd van de UT. Globaal kun je zeggen alles wat begint met 130.89.*.*

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 20:34:
Dat is toch niet zo moeilijk? Op de SNT site staat de hele range genoemd van de UT. Globaal kun je zeggen alles wat begint met 130.89.*.*
dat snap ik ook wel, maar ik nam al aan dat het ook wel op een andere manier zou moeten kunnen, had blijkbaar alleen dat vinkje over het hoofd gezien...nevermind, t is opgelost :)

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Ik kom toch nog ff terug op die verbindingen, want ik heb nog wat vraagjes.

Ik ontdekte dat bijvoorbeeld mijn Outlook Expres nu wel standaard connect via de VPN verbinding, op zich niet erg want hij haalt mijn mail wel gewoon op, maar ik snap niet waar ik kan aangeven dat ie gewoon de standaardverbinding moet gebruiken. Ik heb nl zoals hierboven al vermeld dat vinkje uitgezet.

Verder heb ik nog een vraagje over het netwerk van de UT. Ik kan met behulp van de menigeen welbekende dance client gewoon op het netwerk komen en zoeken. Downloaden doe ik op dit moment door mappen vanuit IE naar mijn desktop te slepen, maar daar moet toch een handiger manier voor zijn? Ik heb geprobeerd om met bv. FlashFXP te connecten, maar dan heb ik steeds ineens een username en pass nodig om op de FTP's te komen, terwijl ik door die zelfde mappen wel kan bladeren met IE. Anoniem inloggen heeft geen zin, dus ik vermoed dat het iets te maken heeft met het feit via welke verbinding de FTP programma's proberen in te loggen bij de UT, als ze dat via mijn gewone verbinding doen is het natuurlijk logisch dat ik steeds geweigerd wordt, maar hoe los ik dat dan op??

alvast bedankt :)

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
kamstra schreef op 17 September 2003 @ 13:44:
Ik kom toch nog ff terug op die verbindingen, want ik heb nog wat vraagjes.

Ik ontdekte dat bijvoorbeeld mijn Outlook Expres nu wel standaard connect via de VPN verbinding, op zich niet erg want hij haalt mijn mail wel gewoon op, maar ik snap niet waar ik kan aangeven dat ie gewoon de standaardverbinding moet gebruiken. Ik heb nl zoals hierboven al vermeld dat vinkje uitgezet.
Om hier ff op terug te komen:

Ik zit in OE te klooien onder Tools --> Options --> Connections , ik vink daar aan dat ik wil dat ie nooit een verbinding kiest, maar ondanks deze instelling doet ie dat toch gewoon. Hij haalt van 4 accounts de mail op via de UT, en alleen van @home pakt ie gewoon via mijn LAN zoals het hoort, hoe krijg ik dit nou fatsoenlijk voor elkaar, of is dit een bug in OE?

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
^^ KICK :)

Verwijderd

Outlook gebruikt dezelfde instellingen als MSIE? Kijk daar dan eens?

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 19:18:
Outlook gebruikt dezelfde instellingen als MSIE? Kijk daar dan eens?
Ie staat ook goed ingesteld, dwz, never dial a connection, maar ook die zal dan wel verkeerd zijn...

check --> ja idd, volgens mijn IE heb ik nu een UT IP adres, klopt dus ook al niet...Hardnekkige verbinding dus, die VPN :/

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Gewoon filteren naar ip's die wel via UT moeten lopen en de rest via inet, zie dos-prompt en route add.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
Gomez12 schreef op 18 September 2003 @ 20:07:
Gewoon filteren naar ip's die wel via UT moeten lopen en de rest via inet, zie dos-prompt en route add.
eeuh?? Kun je iets specifieker zijn?

En trouwens, het is toch raar dat zowel IE al OE gewoon hun eigen instellingen simpelweg negeren, of ben ik nou raar?

• Gomez12
IE heeft staan geen verbinding kiezen, dat doet hij dan ook niet. Hij kiest geen verbinding, je verbinding bestaat al. Je hebt 2 verbindingen ( 1 VPN en 1 Internet ) dus helemaal niet kiezen slaat nergens op. Het heeft volgens mij meer te maken met inbellen etc. Dus hij gaat niet inbellen als je dit hebt aangevinkt. Maar als de verbinding al bestaat kan hij er wel gebruik van maken.

Btw. voor specifieke toelichting zie reactie eth0 : 20:27, is de 2e reactie.

Met onder een dosprompt : "route print" in te typen kan je zien hoe en waar alles gerouteerd wordt.

• kamstra
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Topicstarter
mja, ik zie idd genoeg UT adressen met route print, maar hoe kan ik dat dan verder instellen, ik heb nl geen idee.... zal ook wel ff een searchje doen.. :)

[ Voor 6% gewijzigd door kamstra op 18-09-2003 21:13 ]

• Gomez12
Hint : Route add of onder vpn instellingen gaan zoeken
Pagina: 1