Toon posts:

[FLASH] Database vullen zonder ASP/PHP?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een manier om vanuit een standaard Windows omgeving met een Flash applicatie, text aan een database of txt file toe te voegen.

Ik wil dit doen zonder een extra scripttaal als PHP/ASP dus alleen gebruikmaken van de Flashfile.

Het moet een applicatie worden waar naam, adres & telefoonnummer ingevuld kan worden en die dus elke keer een nieuwe record toevoegd.

Voorheen was er het één en ander mogelijk met de 'fscommand' icm het command.com van Windows maar dit wil in MX en XP niet meer lukken geloof ik.

Ik heb gezocht op Google, Macromedia en vele Flash resources maar kon alleen oplossingen vinden icm ASP/PHP/CGI

Wil ik het onmogelijke?

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

Tenzij je de movie als een projector published, werkt het volgens mij niet wat je wilt.

Leg eens uit waarom je geen scripttaal wil gebruiken?

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Verwijderd

Topicstarter
De reden dat het zonder scripttaal moet zijn is omdat het een kant en klare applicatie moet zijn die een non-technicus met z'n ogen dicht kan plaatsen en activeren.

In principe maakt het mij dan niet zo veel uit of het een projector is of in een HTML file embedded zit als ik 'm maar werkende kan krijgen zonder ondersteunende scripttaal..

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-08 18:29
Je kunt het met die hele dure server van Macromedia wel geloof ik. De voordelen om het zonder scripting taal te doen zijn mij echter niet geheel duidelijk. Wat deed je eerst met command.com in Windows? Verder zal het ook met de nieuwere versies nog wel mogelijk zijn als het eerder ook mogelijk was.

edit:
Waarom werk je niet met textfiles? Je wilt het lokaal doen zoals ik net lees, dan is dat misschien wel een oplossing. XML is ook mogelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door djluc op 15-09-2003 20:37 ]

• TSS_Droopy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 16:44
Het is niet wat je bedoelt waarschijnlijk maar waarom gebruik je niet installshield om je hele project tot 1 .exe te compileren.

Dan is het voor degene die het moet installen gewoon klik-klak-klaar.
Maakt het niet uit of je moeilijke scripten gebruikt.

Kijk op http://www.installshield.com/

"I see said the blind man, as he picked up his hammer and saw"

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zoiets: [google=flash textfile] :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Je kon voorheen met de fscommand een query uitvoeren via de CMD dus zoiets als;
ADD 'Leduc; Straat; Telefoon' TO databeest.txt

Maar dan spreek ik over Versie 4 met Windows 95 geloof ik, nu de cmd niet meer zo makkelijk te bereiken is (XP) krijg ik dat niet meer voor elkaar...correct me if 'm wrong

En de reden dat ik niet met een extra is scripttaal wil werken lees je boven, het moet voor een nitwit makkelijk te activeren zijn

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
Met een 3rd party tool als ScreenWeaver moet dit wel kunnen. De 'exec' fscommand is al een tijdje niet meer beschikbaar i.v.m. security dus met alleen Flash kom je er denk ik niet. ScreenWeaver is een schil rond een projector die veel van deze beperkingen oplost.

http://www.screenweaver.com

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op 15 September 2003 @ 20:39:
Zoiets: [google=flash textfile] :?
yup, Google :Z

Verwijderd

Topicstarter
TSS_Droopy schreef op 15 September 2003 @ 20:38:
Het is niet wat je bedoelt waarschijnlijk maar waarom gebruik je niet installshield om je hele project tot 1 .exe te compileren.

Dan is het voor degene die het moet installen gewoon klik-klak-klaar.
Maakt het niet uit of je moeilijke scripten gebruikt.

Kijk op http://www.installshield.com/
Is een idee, maar zou het dan echt zo lastig zijn om een regel text toe te voegen aan een txt file?

Verwijderd

Topicstarter
Weefselkweekje schreef op 15 september 2003 @ 20:45:
Met een 3rd party tool als ScreenWeaver moet dit wel kunnen. De 'exec' fscommand is al een tijdje niet meer beschikbaar i.v.m. security dus met alleen Flash kom je er denk ik niet. ScreenWeaver is een schil rond een projector die veel van deze beperkingen oplost.

http://www.screenweaver.com
Als laatste optie hou ik 'm zeker in gedachte! :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 20:54:
[...]

Als laatste optie hou ik 'm zeker in gedachte! :)
Dus we zijn het er allemaal over eens dat het met een SWF of projector standalone niet mogelijk is een regeltje text aan een txt file toe te voegen?

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

If the text file is going to be on the server you'll have to employ some backend scripting (PHP/ASP or something similar) to write the file.

Otherwise you can use a 3rd party application to write the file to the user's hard drive or use a Shared Local Object which acts like a 'super cookie' and can store a decent amount of text information locally.
Flash alone does not have the ability to write variables to a text file
:? Genoeg informatie zou ik zo zeggen? :)

[ Voor 52% gewijzigd door Spider.007 op 15-09-2003 21:06 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Fscommand werkt toch niet meer door een bug in de player? Dat kon je oplossen door programma's ed die je wilde starten in een map FSCOMMAND in de root van je schijf te zetten... of ben ik nu compleet offtopic bezig?

offtopic:
Vaker refreshen... moet ik toch eens leren ;)

[ Voor 16% gewijzigd door RèLF op 15-09-2003 21:11 ]

Obviously you're not a golfer

Verwijderd

Topicstarter
Kijk! Daar kan ik wat mee :D

Moet ik toch een 3e feest gaan gebruiken

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

http://www.macromedia.com.../fscommand_projectors.htm

staat het uitgelegd. Map fscommand aanmaken, daar je .exe of .bat of applescript inzetten, aanroepen zonder pad, klaar.

/edit:
Deze procedure werkt alleen met een projector en alleen FlashMX. Voor versie 5 moet je volgens mij het absolute pad gebruiken

[ Voor 30% gewijzigd door slm op 15-09-2003 21:35 ]

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Verwijderd

Topicstarter
Interessant, om het zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken zou ik dan een installshield kunnen gebruiken
Pagina: 1