Toon posts:

Sweex router doet vaag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb gisteren een router gekocht. Het gaat om een sweex router. Het gaat om de volgende: http://www.sweex.com/product.asp?pId=144 ik kon geen type nummer of wat vinden.

Maar goed. Ik wil graag de firewall op de router aanzetten, maar zodra ik dat doe kan ik meteen met geen enkele pc van mijn netwerk op internet. Er staat in de handleiding dat ik dan dmz aan moet zetten en vervolges het ip adres van mijn computer toegang moet geven.

Zover heb ik alles netjes ingesteld, maar internet verbinding ho maar. Na een minuut of 10 deed de instelling het ineens wel, maar even later ging hij net zo hard weer onderuit. Ik heb hem nu maar weer even uit gezet om op internet te kunnen. heeft iemand hier ervaring mee?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuwe firmware versie voor de router gedownload, maar als ik die wil installeren krijg ik een melding dat de file niet correct is

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:47

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ik heb de zelfde router, als hierbij "DMZ" enable, dan kan ik niet meer op sommige sites komen, zoals google. Dus ik heb de firewall op enable staan de de "DMZ" op no.

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Verwijderd

Ik heb ook een sweex router, maar dan de wireless versie. Om zelf toegang te krijgen tot het internet is de optie dmz niet noodzakelijk. Firewall uiteraard wel aan laten staan.... De dmz optie gebruik je eigenlijk alleen maar om bepaalde (web) servers (die op je eigen lokatie staan, en zijn aangesloten op je router) vanaf het internet beschikbaar te stellen.