Mn server heeft tegenwoordig een hdd
, alleen maakt die beetje herrie. Nou kan ik t hele zooitje wel op de zolder gooien, als ik een IDE kabel van 2 meter maak. Kan dit ook? Of krijg je dan last van storing?
ja, max is 90 en dan heb je al goede kans op storing 2mtr is niet te doen maarja je kan het proberen.
2 meter?? WAT voor kast heb je dan wel niet 
maarre, gooi gewoon de hele kast op zolder? utptje naar beneden en klaar. Waarom wil je 2m ide kabel???
maarre, gooi gewoon de hele kast op zolder? utptje naar beneden en klaar. Waarom wil je 2m ide kabel???
omdat t hele zooitje bij mn stereotoren incl mp3 bak ingebouwd zit 
en ik slaap zelf op zolder, maar dr zit nog zo'n vliering boven. en als ik dan die hddtjes daar ff op kan gooien, is wel lekker stil
en ik slaap zelf op zolder, maar dr zit nog zo'n vliering boven. en als ik dan die hddtjes daar ff op kan gooien, is wel lekker stil
[ Voor 51% gewijzigd door Rein_stein op 15-09-2003 19:58 ]
Nee dat gaat dus niet. 90 CM is eigenlijk ook te veel, want je wilt natuurlijk geen kans maken op dataverlies ed, dus ik zou die kabels zeker niet langer maken dan dat ze normaal gesproken zijn.
Je zou misschien nog een HDD in een USB 2.0 bracket kunnen zetten, maar zo'n USB 2.0 kabel kan ook niet zo heel lang zijn geloof ik.
Dan kun je beter ergens een goedkoop computertje scoren en die op zolder zetten, mét HDD erin.
Je zou misschien nog een HDD in een USB 2.0 bracket kunnen zetten, maar zo'n USB 2.0 kabel kan ook niet zo heel lang zijn geloof ik.
Dan kun je beter ergens een goedkoop computertje scoren en die op zolder zetten, mét HDD erin.
Verwijderd
Als 't een oude schijf is die nauwelijks warm wordt kan je hem helemaal inpakken in isolatiefoam
Ik geloof dat voor Ultra66/100/133 de kabel lengte zelfs lager is; 18 inches (~45 cm). Ga je langer, dan kan je lagere performance krijgen, en misschien wel grotere problemen.
Ik zou aanraden om DJSmiley's idee te doen, move je server naar de zolder, en gebruik telnet, een kvm, of als het w2k is, kan je ook terminal services gebruiken.
Ik zou aanraden om DJSmiley's idee te doen, move je server naar de zolder, en gebruik telnet, een kvm, of als het w2k is, kan je ook terminal services gebruiken.
<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>
mp3 bak hoeft niet zo snel te hd'en toch
gewoon proberen .. koop 2 meter bij je lokale kabelboer en knijp er 2 connectors op
dan weet je het gauw zat ..
hoe lang mag en sata kabel eigenlijk zijn ?
2 meter flatcabe naar boven .. lol
lekker netjes
gewoon proberen .. koop 2 meter bij je lokale kabelboer en knijp er 2 connectors op
dan weet je het gauw zat ..
hoe lang mag en sata kabel eigenlijk zijn ?
2 meter flatcabe naar boven .. lol
Je kan ook gewoon je HDD's ophangen tussen elastieken (hoe schrijf je dat?)
Scheeld enorm veel geluid
Verwijderd
Dat je een IDE-kabel niet te lang mag maken kan ik me iets bij voorstellen.eX0duS schreef op 15 September 2003 @ 19:59:
Nee dat gaat dus niet. 90 CM is eigenlijk ook te veel, want je wilt natuurlijk geen kans maken op dataverlies ed, dus ik zou die kabels zeker niet langer maken dan dat ze normaal gesproken zijn.
Als ik al die draadjes naast elkaar zie liggen, neem ik aan dat als je de afstand te groot maakt, het verschil in wanneer die stroompjes aan zullen komen misschien te erg zullen worden, of is dat onzin?
Want USB is serieel geloof ik, dus dan maakt de afstand toch niet uit?
P.S. Je kunt natuurlijk een dataserver op zolder zetten met een UTP netwerkkabel ertussen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 20:41 ]
ik denk dat je storingen krijgt, lengte+solderen(mayb) geeft imo teveel storing.
Verwijderd
Is het dan niet makkelijker om gewoon een langere audiokabel van je mp3bak naar stereo te maken? Kan je alsnog je server op zolder zetten.Rein_stein schreef op 15 September 2003 @ 19:57:
omdat t hele zooitje bij mn stereotoren incl mp3 bak ingebouwd zit
hmz, bestaan er geen SATA uitbereidingskaartjes?
ik geloof dat je met S(erial)ATA toch een hoop verder kan gaan dan de standaard IDE kabel (maar 2 meter ben ik ook niet zeker)
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Verwijderd
Volgens mij is dat geen goed idee, want dan kan de schijf juist gaan resoneren als de eigenfrequentie van de harde schijf hetzelfde is als het toerentalgebied waarin die opereert (en ik dacht zelfs dat het juist zo was). Die trillingen wil je juist niet hebben.Lethal schreef op 15 September 2003 @ 20:36:
Je kan ook gewoon je HDD's ophangen tussen elastieken (hoe schrijf je dat?)
Of je moet hele dikke postelastieken onder spanning gaan gebruiken. Of rubberen kussens die je vastschroefd (ala Blacknoise). Maar amateuristisch aan een paar elastiekjes lijkt me geen goed plan
ik ben eerst bezig met geluidsdemping. t zit nu ingebouwd in 22 mm spaanplaat. de hdds liggen op een soort schuimrubber, dat vaak als tochstrip gebruikt word. maar ik heb t nog niet helemaal stil.
Maar mocht ik toch dat ide kabeltje verlengen, dan doe ik t niet met solderen. Heb trouwens ff beter zitten kijken, met 1.2-1.3m zou t ook al moeten lukken. We hebben alleen geen locale elektroboer hier(nieuw vennep), dus moet eerst die zooi ergens halen. Maar ik ga t wel ff keertje halen
Maar mocht ik toch dat ide kabeltje verlengen, dan doe ik t niet met solderen. Heb trouwens ff beter zitten kijken, met 1.2-1.3m zou t ook al moeten lukken. We hebben alleen geen locale elektroboer hier(nieuw vennep), dus moet eerst die zooi ergens halen. Maar ik ga t wel ff keertje halen
Verwijderd
of je koopt een nieuwe schijf (die weinig geluid maakt natuurlijk), kosten tegenwoordig ook niet zoveel meer.
Als je echt veel last hebt van het lawaai, en je er niet voor geeft om een beetje geld uit te geven, kun je misschien een solidstate HD zoeken. Deze maken geen geluid.
Dit zijn prijzen van een Belgische dealer. Kosten vrij veel, maar maken geen geluid.
Een andere oplossing is een CF2IDE convertor, en dan een gewoon compact flash kaartje als HD.
Als je niet veel geld ervoor over hebt, zoals ik bijv, ik viel om van die prijzen, kun je misschien gewoon rubbertjes tussen de schroeven en de kast steken, en de schroeven en de HD en de HD fatsoenlijk inpakken in geluidabsorberend materiaal.
IDE Flash Drive 2.5 | |
2GB SimpleTech Flash Drive - IDE 2.5 in. 2 GB STI-FLD25/2GB | 787,00 |
1.8GB SimpleTech Flash Drive - IDE 2.5 in. 2 GB STI-FLD25/1.8GB | 645,00 |
1.2GB SimpleTech Flash Drive - IDE 2.5 in. 1 GB STI-FLD25/1.2GB | 471,00 |
1GB SimpleTech Flash Drive - IDE 2.5 in. 1 GB STI-FLD25/1GB n/a | 367,00 |
512MB SimpleTech Flash Drive - IDE 2.5 in. 512 MB STI-FLD25/512 | 254,00 |
256MB SimpleTech Flash Drive - IDE 2.5 in. 256 MB STI-FLD25/256 | 150,00 |
128MB SimpleTech Flash Drive - IDE 2.5 in. 128 MB STI-FLD25/128 | 95,00 |
96MB SimpleTech Flash Drive - IDE 2.5 in. 96 MB STI-FLD25/96 | 81,00 |
64MB SimpleTech Flash Drive - IDE 2.5 in. 64 MB STI-FLD25/64 | 69,00 |
32MB SimpleTech Flash Drive - IDE 2.5 in. 32 MB STI-FLD25/32 n/a | 58,00 |
IDE Flash Drive 3.5 | |
1.8GB SimpleTech Flash Drive 2 GB STI-FLD35/1.8GB | 717,00 |
1GB SimpleTech Flash Drive - IDE 3.5 in. 1 GB STI-FLD35/1GB | 422,00 |
640MB SimpleTech Flash Drive - IDE 3.5 in. 640 MB STI-FLD35/640 | 291,00 |
512MB SimpleTech Flash Drive - IDE 3.5 in. 512 MB STI-FLD35/512 | 300,00 |
256MB SimpleTech Flash Drive 256 MB STI-FLD35/256 | 185,00 |
128MB SimpleTech Flash Drive - IDE 3.5 in. 128 MB STI-FLD35/128 | 129,00 |
96MB SimpleTech Flash Drive - IDE 3.5 in. 96 MB STI-FLD35/96 | 114,00 |
64MB SimpleTech Flash Drive - IDE 3.5 in. 64 MB STI-FLD35/64 | 99,00 |
| 32MB SimpleTech Flash Drive - IDE 3.5 in. 32 MB STI-FLD35/32 | 85,00 |
Dit zijn prijzen van een Belgische dealer. Kosten vrij veel, maar maken geen geluid.
Een andere oplossing is een CF2IDE convertor, en dan een gewoon compact flash kaartje als HD.
Als je niet veel geld ervoor over hebt, zoals ik bijv, ik viel om van die prijzen, kun je misschien gewoon rubbertjes tussen de schroeven en de kast steken, en de schroeven en de HD en de HD fatsoenlijk inpakken in geluidabsorberend materiaal.
[ Voor 5% gewijzigd door Squall-sX op 16-09-2003 12:53 ]
jemig he dat was erg duur moet ik zeggen
voor die grootste hd prijs kan je wel 3 x een 120 gb hd kopen koop je van het overige geld geluidsdempende matten voor in je behuizing zodat het geluid ook stukken minder is
[ Voor 3% gewijzigd door Possible op 16-09-2003 12:54 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Kun je niet gewoon die schijf in een ouwe PC hangen en ze dan via een netwerkje benaderen?
Het kan aan mij liggen, maar als je afgeschermde flatkabels gebruikt (die ze oa bij conrad verkopen) kan je toch een veel langere afstand leggen?
En die kabels zijn ook rond, dus dan ziet 't er wa beter uit.
Verwijderd
Dat doe ik duz liever om meer dan 700 euro te betalen voor een geluidsloze hd ...van 2 gig ...Squall-sX schreef op 16 september 2003 @ 12:51:
pff wat een prijzen
* Demo gaat leren lezen
[ Voor 76% gewijzigd door Demo op 16-09-2003 15:32 ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
die prijzen zijn idd iets wat aan de hoge kant 
Maar ik ben bang dat ik mn hdd sloop als ik m inpak. Echt warm wordt ie nu niet, maar wat als ik m helemaal inpak? straks gaat ie dood, en daar heb ik geen zin in. Mwa, maar ff testen..
Maar ik ben bang dat ik mn hdd sloop als ik m inpak. Echt warm wordt ie nu niet, maar wat als ik m helemaal inpak? straks gaat ie dood, en daar heb ik geen zin in. Mwa, maar ff testen..
Verwijderd
Behalve dat word de prestatie van de harde schijf negatief beinvloed omdat de bewegingen binnenin het ding een moment kunnen vormen dat door de elastiek niet gedempt word.Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 21:23:
[...]
Volgens mij is dat geen goed idee, want dan kan de schijf juist gaan resoneren als de eigenfrequentie van de harde schijf hetzelfde is als het toerentalgebied waarin die opereert (en ik dacht zelfs dat het juist zo was). Die trillingen wil je juist niet hebben.
Of je moet hele dikke postelastieken onder spanning gaan gebruiken. Of rubberen kussens die je vastschroefd (ala Blacknoise). Maar amateuristisch aan een paar elastiekjes lijkt me geen goed plan
En tenslotte, die elastieken drogen snel uit, dan valt plof je schijf omlaag.
Tegenwoordig hebben ze in de pickdorsers ook een systeem, dat de geluiden die
een normale pickdorser maakt, omdraait en terug uitzendt, zodat het geluid van
de pickdorser geannuleerd wordt.
Kun je dit ook niet met een micro en een luidspreker namaken? Je neemt het
geluid van de hd op en zet die golven realtime om en stuurt ze uit om de
geluidsgolven van de hd tegen te gaan.
een normale pickdorser maakt, omdraait en terug uitzendt, zodat het geluid van
de pickdorser geannuleerd wordt.
Kun je dit ook niet met een micro en een luidspreker namaken? Je neemt het
geluid van de hd op en zet die golven realtime om en stuurt ze uit om de
geluidsgolven van de hd tegen te gaan.
[ Voor 3% gewijzigd door Squall-sX op 16-09-2003 16:00 ]
Als je niet 24/7 staat te leechen dan kan je altijd je schijven ook uit laten schakelen door windows. Dan zijn ze uiteraard ook stil.
Je kan ook heel je kast op zolder zetten en werken met een keyboard/muis/monitor verlengkabel en een externe USB-CDbrander.
Je kan ook heel je kast op zolder zetten en werken met een keyboard/muis/monitor verlengkabel en een externe USB-CDbrander.
Senile! Senile Oekaki
mwa...werk met clarkconnect. linux dus. weet ff nie zo snel een optie te vinden waarmee je die hdds uit kan schakelen (linux -n00b)
Verwijderd
He he, ik heb zo een op een PCChips M575 moederbord. Maar ja zo'n schijf draait maar en is niet zo stil. Dus ik denk handig in het bios dat even te regelen, 30 minuten ingesteld. En toen deed ie het steeds maar niet. Wat bleek, zodra ik een minuutje van het ding was ging die al plat. En alleen via toetsenbord weer tot leven te wekken.Rein_stein schreef op 16 September 2003 @ 17:35:
mwa...werk met clarkconnect. linux dus. weet ff nie zo snel een optie te vinden waarmee je die hdds uit kan schakelen (linuc -n00b)
Nou heb ik wel gewoon de hele kast op de zolder gezet. Als ik je ermee kan helpen heb ik nog wel een AT kast voor je. Gratis, want hij staat hier toch maar. Kan je daar je router in bouwen.
Verwijderd
Reactie op Squall-SX:
Die flashdrives, meen je dat echt? Was het niet zo dat die maar een beperkt aantal read/writes aankonden? En daarnaast: Daar wil ík m'n OS niet van laden. TRAAG!!!
Die flashdrives, meen je dat echt? Was het niet zo dat die maar een beperkt aantal read/writes aankonden? En daarnaast: Daar wil ík m'n OS niet van laden. TRAAG!!!
Wat je dan ook nog kan doen is een laptophdd, deze zijn ook erg stil.Squall-sX schreef op 16 september 2003 @ 12:51:
als je niet gaat overgooien e.d. met je kast kan je de schijf op een matje leggen waar mobo's standaard op liggen in de doos. heb ik ook met 2 hdd's. beide in een 5.25" plekkie boven elkaar. hoor alleen de voeding nog nu
mwa...ik heb nu dat ding dicht gemaakt. ze liggen nu op schuimrubber. De wanden zijn van 22mm spaanplaat. Stukkebn piepschuim erin gezet rondom de hdds.
en ja...quiet like a sleeping baby.
Ik heb nog zitten testen met die hdds inpakken, werkt ook wel aardig, worden iets warmer. Heb t gedaan met hdd aan voeding, dus t enige wat ie moest doen was rondjes draaien. Zal dus als ie echt werkt wel wat warmer zijn.
maar hij is nu stil genoeg. Mensen, bedankt voor de replies.
en ja...quiet like a sleeping baby.
Ik heb nog zitten testen met die hdds inpakken, werkt ook wel aardig, worden iets warmer. Heb t gedaan met hdd aan voeding, dus t enige wat ie moest doen was rondjes draaien. Zal dus als ie echt werkt wel wat warmer zijn.
maar hij is nu stil genoeg. Mensen, bedankt voor de replies.
Normaal zijn ze sneller dan een gewone HD. Van een CF kun je win98 lite laden inVerwijderd schreef op 16 September 2003 @ 18:00:
Reactie op Squall-SX:
20 sec. Van boot tot login screen.
De CF cards kunnen met een gewone CF2IDE adapter niet zo lang meegaan,
omdat de cellen het niet aan zouden kunnen van gelijk een hd om de zoveel tijd
overschreven te worden op dezelfde plek.
Bij die HD's is er echter technologie ingebouwd om te zorgen dat het een beetje
gespreid wordt over de CF's, zodat ze langer meegaan. Maar normaal moet je het
ook zo kunnen maken dat het even lang als een HD meegaat, aangezien je zo een
HD kunt opbouwen uit RAM geheugen.
Het heeft niet zozeer met het oppikken van storing te maken maar vooral met de signaal timings, als de kabels zo lang gaat maken wordt de looptijd van het signaal veel te groot.SA007 schreef op 16 September 2003 @ 13:19:
Het kan aan mij liggen, maar als je afgeschermde flatkabels gebruikt (die ze oa bij conrad verkopen) kan je toch een veel langere afstand leggen?
harddisks in power-down zetten onder linux: hdparm
Maar ff een ander vraagje... Heb je toevallig ook spec's en pic's van je server? Want ik begin nu toch wel erg benieuwd te worden wat voor "herrie" jouw bak maakt...
Persoonlijk lijkt het mij veiliger voor je HD om hem toch IN je kast te houden en daar iets omheen te bouwen waardoor het geluid wordt gedempt tot een acceptabel geluidsniveau. Zelf heb ik 2 HD's met 2 kartonnetjes vastgemaakt met een fan ervoor... En het is geruisloos
Persoonlijk lijkt het mij veiliger voor je HD om hem toch IN je kast te houden en daar iets omheen te bouwen waardoor het geluid wordt gedempt tot een acceptabel geluidsniveau. Zelf heb ik 2 HD's met 2 kartonnetjes vastgemaakt met een fan ervoor... En het is geruisloos
Canon 300D | Canon SpeedLite 550EX | Canon 18-55 EF-S | Sigma 24-70 f2.8 EX DG | Canon 50mm f1.8 | Tamron 70-300 LD Macro | Tas | Zooi CF
mja..ik zal ff pic posten als ik klaar ben. zit nu ff clarkconnect te installen, maar dat gaat ook nie in 1x goed
Pagina: 1