☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Een ander templateje is in principe erg weinig werk, relatief gezien. Hier zijn al wel eerder topics over geweest dacht ik
If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
• [rml][ W&G] Cheatah wordt omgebouwd :o[/rml]
• [rml][ templates]Inbreng users?[/rml]
En tevens via: http://search.gathering.t...5D=&data%5Bsearch%5D=Zoek
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Professioneel Hyves-weigeraar
Kunnen we niet alvast wat zienWouter Tinus schreef op 15 September 2003 @ 19:58:
Het vordert gestaag. Heeft een tijd lang niet zo veel schot in gezeten, maar er zit nu beweging in.
[ Voor 12% gewijzigd door kamerplant op 15-09-2003 20:04 ]
🌞🍃
- Parse is de software fabrikant
- React is het product
- Er wordt aan een t.net-FP gelijkende tpl gewerkt
- nee, jullie mogen nog niet komen kijken
- nee, echt niet
- hij ziet er goed uit
- nee, we vertellen niet wanneer-ie af is
- nee, echt niet
- nee, echt niet
- nee, echt niet
- jah, hij zal non-IE compatible zijn, zo mogelijk XHTML 1.0
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
- We Are Borg
- Registratie: April 2000
- Laatst online: 10:31
/u/5360/crop65d3c045ca48f_cropped.png?f=community)
"When it's done"
Wat ik me afvroeg: De template die parse hebben gemaakt (zie react.parse.nl ), worden die ook verstrekt aan tweakers?
Als ze willen, sure, ACM heeft hem wellicht al op arethusa staan... maar het is dan ook verder niet echt t.net-related. Qua looks, that is
Wel komt er met 1.9 de print versie (hoezee, eindelijk
Een template maken voor GoT is voor iemand die er 40 uur per week fulltime aan kan werken waarschijnlijk een weekje ofzo werk (Hij's complexer dan je denkt
Maar wat wil het feit nou:
Er is niemand die er 40 uur per week tijd voor heeft: Hell er zijn er zelfs weinig die dat uberhaupt in T.net kunnen steken. Daarnaast hebben de mensen die zich ermee bezig houden zo tussen neus en lippen door wel wat andere (lees: niet zichtbare maar daarom niet onbelangrijkere) dingen aan hun hoofd
wat is de print versie? een stripped down versie dat je een topic kan printen?chem schreef op 15 September 2003 @ 21:20:
Wel komt er met 1.9 de print versie (hoezee, eindelijk) en mogelijk de PDA versie. Of die dan ook geinstalleerd worden hier weet ik niet
- We Are Borg
Moet ik wachten tot 1.9 hier draait voordat ik een verzoek hierover doe of mag dat nu al in BUG
Registreer bij react.parse.nl en je weet hetG33rt schreef op 15 September 2003 @ 23:22:
[...]
wat is de print versie? een stripped down versie dat je een topic kan printen?
Bij de templates (onder prefs) kan je een print versie kiezen. Totaal kaal en dus handig voor print werk of wanneer je verbinding hebt die zwaar kl*te is
[ Voor 46% gewijzigd door We Are Borg op 15-09-2003 23:26 ]
Vandaar de ofzochem schreef op 15 September 2003 @ 23:22:
Maak daar 2 weken van, of 3 als je alle gfx ook doet.
Ik weet niet hoe de prioriteiten bij tweakers.net organisatie precies liggen, maar als je ziet dat allerlei functionaliteit wordt gebouwt voor algemene users, en zaken die naar betaalde users zijn belooft niet gebouwt wordt, denk ik dat dit voor eventuele toekomstige abbonees niet echt uitnodigend is.
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik kan zo gauw niet vinden, maar ik ben er toch vrij zeker van dat min of meer belooft is dat er een PDA template zou komen. Overigens kan ik je uit het oog van software ontwikkelaar vertellen dat het soms handig is om gewoon te vertellen wanneer je een functionaliteit wilt releasen, ontwikkelaars hebben nogal de eigenschap onnodig te vertragen wanneer ze geen deathline wordt gesteltAlfredt schreef op 15 September 2003 @ 23:48:
raptorix, voor zover ik me kan herinneren zijn er een aantal ideeën geopperd om te gaan doen. sommigen zijn uitgevoerd anderen herroepen en sommige staan nog steeds op de planning. Ik heb echter geen tijdschema's gezien over wanneer deze zaken er zouden komen.....
- We Are Borg
"Hey, jullie zijn dat op X datum die functie er in zou zitten. Ik wil niet zeuren hoor (maar doe het toch), waar blijft die functie dan. Want hij zit er nog steeds niet aan. Mooie beloftes!"raptorix schreef op 16 September 2003 @ 00:11:
[...]
Overigens kan ik je uit het oog van software ontwikkelaar vertellen dat het soms handig is om gewoon te vertellen wanneer je een functionaliteit wilt releasen, ontwikkelaars hebben nogal de eigenschap onnodig te vertragen wanneer ze geen deathline wordt gestelt
Dit is wat een ontwikkelaar ook probeert te voorkomen
* We Are Borg denkt dat Parse zo'n beetje er tegenover staat, maar ik gok het maar
Verder vraag ik mij af hoe ik dit eigenlijk moet zien. Is het zo dat er gewoon een complete nieuwe layout voor het forum komt, met terugstap mogelijkheid (middels selectielijstje in preferences) naar de oude layout?
Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff
Ja.Verder vraag ik mij af hoe ik dit eigenlijk moet zien. Is het zo dat er gewoon een complete nieuwe layout voor het forum komt, met terugstap mogelijkheid (middels selectielijstje in preferences) naar de oude layout?
Het vordert gestaag betekent het gaat retelangzaam, maar we geven de hoop nog niet opWoudloper schreef op 16 september 2003 @ 08:50:
Enne 'het vordert gestaag'
Die zit er alVerder vraag ik mij af hoe ik dit eigenlijk moet zien. Is het zo dat er gewoon een complete nieuwe layout voor het forum komt, met terugstap mogelijkheid (middels selectielijstje in preferences) naar de oude layout?
Wat gaat de nieuwe template er speels uitzien!
http://hawvie.deviantart.com/
Kon ik mijn projecten maar zo inplannenWe Are Borg schreef op 15 September 2003 @ 20:08:
Voor als de vraag komt van 'wanneer is het af':
"When it's done"
Wat ik me afvroeg: De template die parse hebben gemaakt (zie react.parse.nl ), worden die ook verstrekt aan tweakers?
Gewoon hupsa, je krijgt het product wanneer ik er mee klaar ben
* Packardhell gaat maar weer verder aan z'n Gantt Chart
Powered by KPN
Verwijderd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 10:22 ]
Vet
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
De reden waarom ik dit vraag is dat een aantal mensen met wie ik vaak in dezelfde ruimte zit, alsmede enkele huisgenoten, mijn scherm nogal iets te vaak 'paars' vinden. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Verwijderd
1
2
3
4
5
| .bg {background-color: #000000;} .content1 {background-color: #AAAAE6;} .content2 {background-color: #C6C3EF;} .content3 {background-color: #D7D5F4;} .content4 {background-color: #9CA2E7;} |
Je kunt trouwens ook een lokale stylesheet forceren met andere kleuren...
[rml]Rataplan in "[ TPL] Visited link-kleur aanpassen?"[/rml]
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 11:44 ]
Verder zie ik dat bij jouw sneakpreview de kleur gebasseerd is op beige! Is dat alleen voor de preview mode of wordt dat net zoals in de Frontpage configurabel, dus dat je kan kiezen tussen grijs en beige?
Woudloper: ken ik jou misschien?
Anders neem je dat ding ff serieusWoudloper schreef op 16 September 2003 @ 13:11:
Verder zie ik dat bij jouw sneakpreview de kleur gebasseerd is op beige! Is dat alleen voor de preview mode of wordt dat net zoals in de Frontpage configurabel, dus dat je kan kiezen tussen grijs en beige?

[ Voor 8% gewijzigd door G33rt op 16-09-2003 22:46 ]
Je zou ook gewoon even geduld kunnen hebben en wachten wat voor moois Cheatah er allemaal van maaktG33rt schreef op 16 september 2003 @ 22:42:
Om even erop terug te komen: dit [rml][ Classic] [ Modjes] Show je 1337 HTML Skillz![/rml] is wel een strakke template (dat is page 24 op 25 posts/page), kan die niet geintregreerd worden? dat is namelijk de standaard parse template (en vereist dus weinig geboer () door Cheatah) heb ik me laten vertellen door intoxicated en moto-moi
Ze zullen nu wel zo ver zijn dat het zonde zou zijn om ineens heel simpel een aantal kleurtjes te gaan veranderen. Verder zal niet iedereen het eens zijn met die kleuren, dus een template die je zelf in je prefs kan aanpassen is dan de beste oplossing en die zal er met de nieuwe template vast wel komen.
The devil is in the details.
Leuk en alles MaRc0, maar het zijn allemaal aannames van jouMaRc0 schreef op 16 September 2003 @ 22:48:
...
Ze zullen nu wel zo ver zijn dat het zonde zou zijn om ineens heel simpel een aantal kleurtjes te gaan veranderen. Verder zal niet iedereen het eens zijn met die kleuren, dus een template die je zelf in je prefs kan aanpassen is dan de beste oplossing en die zal er met de nieuwe template vast wel komen.
lees voor de gein de pagina eens, iedereen vond em wel strak. en zelfs al zou ie samen met Cheatah's mooie templates gepubliceerd worden, dan nog vind ik em erg strakMaRc0 schreef op 16 September 2003 @ 22:48:
[...]
Je zou ook gewoon even geduld kunnen hebben en wachten wat voor moois Cheatah er allemaal van maakt
en ja ReemF, ik ben geduldig hoor
[ Voor 4% gewijzigd door G33rt op 16-09-2003 22:57 ]
Dat is waar, maar van wat ik er heb mogen opvangen is de ontwikkeling in iedergeval al begonnen en het zou zonde zijn om die tijd verspild te hebben om vervolgens twee kleurtjes even simpel te vervangen, hoe weinig tijd er tot nu toe ook in was gestoken.ReemF schreef op 16 September 2003 @ 22:56:
[...]
Leuk en alles MaRc0, maar het zijn allemaal aannames van jou. Dus dat 'zo ver zijn' en 'vast wel komen' zou ik niet zo zeker van zijn, je hebt geen flauw idee hoever en hoe het allemaal staat.
En dat er meerdere templates komen lijkt me ook niet zo onwaarschijnlijk, want waar heb je anders een dropdownmenu voor?
En anders kan je nog altijd kiezen tussen deze template en de nieuwe lijkt me.
Ik wacht het dan ook geduldig afZoals je zelf al in je post zegt: geduld is een schone zaak
Ik heb die pagina's gelezen en ik zie inderdaad veel positieve reacties, mijn post op die pagina was er ook zo één, maar dan nog is dat nog maar de mening van zeg hooguit 20 mensen. GoT heeft meer dan 80.000 geregde users, dus over 'iedereen' praten kan je vrijwel nooitG33rt schreef op 16 september 2003 @ 22:56:
[...]
lees voor de gein de pagina eens, iedereen vond em wel strak. en zelfs al zou ie samen met Cheatah's mooie templates gepubliceerd worden, dan nog vind ik em erg strak
[ Voor 6% gewijzigd door Hahn op 16-09-2003 23:07 ]
* Woudloper kent geen mensen uit Bakkeveen...
Qua eerste design zou ik het als serieus kunnen nemen, maar dat hoeft dus niet...
Klopt, maar is er niet een soort van ruwe tijdlijn waarbinnen de vernieuwing doorgevoerd gaat worden of is de tijdlijn ongeveer hetzelfde als voor de userbase merge?ReemF schreef op 16 September 2003 @ 22:56:
Zoals je zelf al in je post zegt: geduld is een schone zaak
Hm.. wat voor connectie heb jij met Aldfaer?
Ik denk dat het gewoon afwachten is. Die userbase merge is een veel langer durend project omdat er gewoon ontzettend veel getest moet worden imho.Klopt, maar is er niet een soort van ruwe tijdlijn waarbinnen de vernieuwing doorgevoerd gaat worden of is de tijdlijn ongeveer hetzelfde als voor de userbase merge?
De nieuwe template(s) komen mee met de volgende React update, dus moeten we wachten tot de mensen van Parse weer wat bugs gefixed hebben en nieuwe features bedacht hebben.
Ik kom af en toe op het forum van aldfaer en doe er registratie voor mijn stamboom onderzoek mee
k daag je uit deze erin te bouwen als het templatesysteem mooi af is
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
[ Voor 46% gewijzigd door Wouter Tinus op 17-09-2003 13:05 ]
Om een andere template te kiezen, mits deze er is. React is niet alleen voor GoT ontwikkeld, en een dropdown menu betekend nog niet dat er meerdere template's komenMaRc0 schreef op 16 September 2003 @ 23:05:
En dat er meerdere templates komen lijkt me ook niet zo onwaarschijnlijk, want waar heb je anders een dropdownmenu voor?
Een dropdownmenu lijkt me ook wel uit te schakelen als er toch geen nieuwe templates komenRafe schreef op 17 September 2003 @ 17:25:
[...]
Om een andere template te kiezen, mits deze er is. React is niet alleen voor GoT ontwikkeld, en een dropdown menu betekend nog niet dat er meerdere template's komen
Maar ik dwaal af en ik wacht gewoon af of ik gelijk heb
daarom vroeg ik dus of die zilveren niet als mogelijk template gebruikt kan worden.Wouter Tinus schreef op 17 September 2003 @ 13:04:
Het templatesysteem is al eeuwen af, je hebt op GoT gewoon nog maar één template om uit te kiezen.
ReemF: ja, 'iedereen' kan je hier nooit gebruiken. Wel dat 20 man achter elkaar wel erg toevallig is he
OhBeekforel schreef op 17 September 2003 @ 11:05:
De nieuwe template(s) komen mee met de volgende React update
Nou vertel je me iets nieuws

Waarom ben je zo overtuigd van je eigen gelijk, er gaat een nieuwe template komen, en misschien liggen er al wel 4 klaar die door de crew getest worden. Misschien heeft Tom er al 6 klaar en wacht ie totdat we het geld overmaken of is hij met de eerste op 10% en heeft er nu de brui aan gegeven.
Je ziet wel wanneer en of er iets verschijnt is simpelweg de boodschap.
Stylesheet != templateG33rt schreef op 17 september 2003 @ 17:31:
daarom vroeg ik dus of die zilveren niet als mogelijk template gebruikt kan worden.
En als je het zo mooi vind dan include je toch je eigen style sheet, aangezien het toch maar eventjes is om zoiets te maken?
Jah, en voor hetzelfde geld hoor je op de volgende pagina 20 man die hetzelfde in het groen erg mooi vinden. Er wordt gewerkt aan een template en er komen momenteel geen tussentijdse veranderingen.ReemF: ja, 'iedereen' kan je hier nooit gebruiken. Wel dat 20 man achter elkaar wel erg toevallig is he
[ Voor 87% gewijzigd door Renegade op 17-09-2003 17:41 ]
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
Hm.. verkeerd gelezen
Een printversie zit in de volgende versie, maar of die ook gebruikt gaat worden is nog niet zeker.
Ik ben er alleen van overtuigd dat er een nieuwe template komt en dat er niet even simpel een verandering tussendoor komt omdat een paar mensen een ander kleurtje willen.Renegade schreef op 17 September 2003 @ 17:36:
[...]
Waarom ben je zo overtuigd van je eigen gelijk, er gaat een nieuwe template komen, en misschien liggen er al wel 4 klaar die door de crew getest worden. Misschien heeft Tom er al 6 klaar en wacht ie totdat we het geld overmaken of is hij met de eerste op 10% en heeft er nu de brui aan gegeven.
En voor de rest denk (!, dus ik weet het niet zeker) ik dat het in de toekomst mogelijk zal zijn om meerdere templates te kunnen kiezen. Daar ben ik niet van overtuigd en "ik wacht gewoon af of ik gelijk heb
En dat heb ik nu ook al 2 keer gezegd, dus wat dat betreft wacht ik het gewoon af en zie ik het welJe ziet wel wanneer en of er iets verschijnt is simpelweg de boodschap.
Als ik het zo hoor werkt het template systeem niet bijster eenvoudig in het Parse Forum.
designen is niet iets wat je "zomaar" even doet, er moet voor alles een apart design gemaakt worden (zover ik begrepen heb). Dus de centrale index .. de subfora index, reply scherm, preview scherm, topic admin vast ook wel .. en de backend niet te vergeten voor de admins/mods.raptorix schreef op 17 September 2003 @ 20:34:
Is niet het hele idee van een template dat het juist makkelijk in te passen is
Als ik het zo hoor werkt het template systeem niet bijster eenvoudig in het Parse Forum.
Als het design dan klaar is, dan moet het ook daadwerkelijk geimplementeerd worden.. goed getest worden door de crew. Misschien daarna nog op bijvoorbeeld apart de HK oid.
En ik weet nog niet eens de helft er van, dit is wat ik hier en daar heb opgevangen.
- We Are Borg
Back end != topic admin[Airwolf] schreef op 17 September 2003 @ 20:42:
[...]
topic admin vast ook wel .. en de backend niet te vergeten voor de admins/mods.
Dus back end = admin
En de admin templates worden gebouwd door Parse
Maar je hebt wel gelijk hoor, het is enorm veel werk (tenminste, dat is al vertelt door chem en cheatah)
Voor elke action bij React zijn er een aantal templates nodig. Voor bijvoorbeeld list_messages (het tonen van berichten in een topic) zijn de templates 'list_messages', 'list_messages_message', 'list_messages_admin' en 'list_messages_reply' nodig. Deze worden als volgt in elkaar verwerkt:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
| ---------------framework---------------- | -----------list_messages------------ | | | -----list_messages_message---- | | | | | | | | | | | bericht 1 | | | | | ------------------------------ | | | | -----list_messages_message---- | | | | | | | | | | | bericht 2 | | | | | ------------------------------ | | | | -----list_messages_message---- | | | | | | | | | | | bericht 3 | | | | | ------------------------------ | | | | | | | | enz | | | | ... | | | | | | | | -----list_messages_reply------ | | | | | | | | | | | | | | | | ------------------------------ | | | | -----list_messages_admin------ | | | | | | | | | | | | | | | | ------------------------------ | | | ------------------------------------ | ---------------------------------------- |
Alle templates worden vanuit het midden opgebouwd. Oftewel, eerst de kleine stukken die vervolgens in de grote stukken worden geplaatst.
Zoals u ziet is list_message (de naam van de actie) de zogenoemde 'wrapper'. Hierin kunt u placeholders plaatsen voor de output (list_messages_message) en de reply/admin onderdelen. De volgorde hiervan kan men zelf aanpassen. Een voorbeeld hiervan is:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| <table> <tr> <td>{output_result}</td> </tr> {output_admin?} <tr> <td>{output_admin}</td> </tr> {:} <tr> <td>{output_reply}</td> </tr> {;} </table> |
Hier ziet u dat er stukken tekst met { en } worden omringd. Dit zijn de zogenoemde template-variabelen die door React worden aangeleverd. Op het moment dat de template wordt aangeroepen door React, zet deze automatisch de juiste inhoud op die plaats.
Tevens ziet u de volgende contructie: {expression?}true{:}false{;}
Hiermee kan u 'if-statements' (als-dan) uitvoeren. In dit voorbeeld ziet u, dat als de output_admin variabele bestaat (maw men heeft admin rechten) dat dan de admin moet worden getoond. Zo niet, dan moet de quick-reply worden getoond.
if-statements kunnen in elkaar genest zitten, en zo complexe structuren vormen.
Het is ook mogelijk om PHP-functies vanuit de templates aan te roepen. Om bijvoorbeeld te voorkomen dat lange namen de layout verpesten:
{@substr}{topic_name}{,}0{,}30{/substr}
Haalt de waarde 'topic_name' door de functie substr (substring, geeft een gedeelte van de tekst terug) met als parameters 0 en 30 (vanaf karakter 0, 30 stuks). Zo worden namen van meer dan 30 karakters ingekort, als dit bv. niet in een tabel past.
Even een kleine copy/paste ter info