nt4-server of win2k-server voor winroute nat server ?

Pagina: 1
Acties:

• bgrr
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zit te twijfelen wel os ik ga kiezen voor mijn winroute nat server.

machine : PIII 550 mhz/256Mb intern/30Gb disk

Is win2k geen overkill voor deze machine of is het voor te routen toch net dat beetje sneller dan nt4 ?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 11:31
NT4 kan prima, win2k is wat uitgebreider (ad enz) en dus zwaarder

Als 't je alleen om natten gaat, is een los routertje goedkoper en voordeliger.

btw: Winroute kan ook prima op Win2k Pro. Stabiel genoeg, en niet de onnodige zooi erbij die win2k srv wel heeft. (er vanutigaand dat ie ALLEEN moet routeren)

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

beide is overkill? een goedkope NAT router doet hetzelfde en kost stukken minder stroom.

Ik zou kiezen voor win2k in jouw geval, er worden geen updates/fixes/security fixes meer gemaakt voor NT4 zover ik weet.
Kijk ook eens naar 'gratis' os'sen die speciaal voor dit soort zaken gemaakt zijn, zoals freesco

If you choose to criticise you choose your enemies

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Je kunt er perfect Windows 2000 server op draaien. Desnoods prik je er even 256 mb bij. Ik heb zelf ook Windows Server 2003 op 256 Mb gedraaid en dat ging perfect :)

De specs van die bak:
Dual PIII 550 Mhz
512 mb SDRAM
6Gb Primaire HDD (traag dus)

Verder kun je dan op die bak gewoon alles draaien zoals een domein enzo. Ga alleen geen exchange draaien, dat maakt hem dan wel heel traag (met 256MB). Als je alleen wilt gaan routen, kun je ook gewoon een Windows 2000 server bak draaien op een p200 met 64Mb, heb ik zelf ook gedaan, ging altijd perfect :)

Xbox360 gamerprofile