Toon posts:

[WIRELESS] Verbinding steeds weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu dus de goeie router (ik poste vorige week vrijdag met een verkeerde router)

- SWEEX WIRELESS BROADBAND ROUTER

Het werkt en ik heb verbindingen, ook met internet.

het probleem:
Het internet en de verbindingen vallen soms geheel weg. Het ene moment werkt alles prima, het andere moment is er geen verbinding meer met de router en met het internet. Het ligt niet aan de afstand of dingen tussen de laptop en de router, want de rechtstreekse verbinding vanaf de router via een kabel naar m'n gewone huis-pc is ook weg. Het enigste wat ik er tot nu toe aan kan doen = Router geheel ontkoppelen tijdje zonder stroom laten, opnieuw aansluiten --> fabrieksinstellingen terug zetten --> en dan alles (is niet veel) weer invullen.

Iemand enig idee wat het is?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

offtopic:
Pas kicken na 24 uur aub! :)

Ik weet dat er bij www.cisco.com een tooltje te downloaden valt om de netwerkkwaliteit, etc te meten. Ik zou zeggen zoek eens op die site en probeer de tool uit. (Ik hoop dat die tool ook non-cisco compatible is)

Wat je ook nog zou kunnen doen, is kijken of er nieuwe firmware beschikbaar is voor je router. Ik verwijs je daarvoor door naar de fabrikant, Sweex dus! :)

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 22:23
Best een bekend probleem met die Sweex routertjes. Heb dezelfde ervaring met Sweex non-wireless routers. Op het moment dat de internetverbinding wegvalt zie je op de router zelf het systemlampje regelmatig knipperen.
Gewoon terug gaan met dat ding

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025

Mar

TCF

een collega van me _had_ het zelfde probleem met zijn BenQ AWL700 wirelessrouter (maar dan met zeelandnet)
Lees dit eens door (vooral berichtje 24 juli 2003 http://www.zeelandnet.nl/...4&grp=3&cat=18&faq_id=265
Waarschijnlijk moet jij ook een firmware upgrade doen, mijn collega heeft zelfs BenQ gemailed met bovenstaand probleem en binnen 2 dagen had hij een nieuwe beta firmwar gekregen van hun.

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
sorry van de vroege kick

Ik zal eens zoeken naar Firmware upgrades, als het niet werkt kan ik er nog wel mee terug.

thx

edit:

Heb gezocht naar Firmware, niets gevonden, mailtje gestuurd naar de fabriekant

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 12:54 ]

• Mar

Mar

TCF

het kan zijn dat jouw firmware al goed werkt.
Kijk eerst eens of je RIP uit kan zetten op je router. RIP-protocol wordt alleen op Lokale LAN's gebruikt om meerdere routers met elkaar te laten praten. Ik neem aan dat je thuis geen compleet netwerk met subnetten en meerdere routers hebt.
Dus RIP gewoon uitzetten op je router

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

Topicstarter
en waar zet ik "RIP" uit? ik kan het niet vinden in het router

• Mar

Mar

TCF

geen idee, dat verschilt per router. Ik neem aan dat er in de documentie (bij je router of op internet) wel iets te vinden is??

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

Heb nu dezelfde router als jij gekocht, heb alleen ook dezelfde problemen als jij ermee.. Hoe heb jij de problemen met het wegvallen van de verbinding verholpen??

Verwijderd

(Over dezelfde router als Seaborg)

Ik heb nu RIP defect uitgezet onder intrusion detection en hij draait nu een tijdje al weer goed. Misschien was dat het dan.

In dat geval, misschien een tip ook voor anderen...
Pagina: 1