[mIRC] Disconnected door spelen online game

Pagina: 1
Acties:

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 17:29

robhof

Lembongan view

Topicstarter
Search gebruikt...

Na dit probleem een jaar niet te hebben gehad, is het helaas weer terug gekomen. Na het spelen van Wolfenstein - Enemy Territory, zie ik in mIRC dat er sinds ik ben gaan spelen in geen enkele channel meer activiteit is geweest en disconnect mIRC binnen enkele seconden. Oftewel: zodra ik online ET ga spelen, disconnect mIRC en zie ik dat pas nadat ik het spel heb afgesloten.

Heb dit probleem ooit eerder gehad bij een ander spel (dunno welke dat ook alweer was), met een andere install van Windows, zonder firewall, met andere drivers etc.

Zou het te maken kunnen hebben met de poort die door Wolfenstein - ET wordt gebruikt? Heb het trouwens ook al zonder firewall geprobeerd... precies hetzelfde.

- Windows XP SP1
- mIRC 5.9 (bevalt nog steeds het beste met addon scripts)
- ZoneAlarm Pro 4.0.123.012
- Hardware: zie signature

Hellup! ;)

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik ken dit probleem niet , maar heb wel eens ooit een gelijkaardig probleem probleem gehoord (programma dat van internet afgesloten werd).Het probleem was een anti-cheat protectie.

Verwijderd

Misschien zuigt het spelletje al je Internet of RAM snelheid op met als effect dat mIRC disconnected raakt, zoek een Anti-Idle script voor mIRC misschien dat mIRC dan wel connected blijft.

+ Je kan ook proberen de nieuwste mIRC te download mIRC 6.1 :-)
en probeer zo min mogelijk scriptjes te draaien in je mIRC (dus gewoon standaard downloaden van http://www.mIRC.com/ )

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 20:36 ]

• robhof

robhof

Lembongan view

Topicstarter
Kan me niet voorstellen dat Wolf - ET alle resources opslokt... Die scriptjes die ik bij mIRC heb, kunnen volgens mij niet heel veel kwaad, maar misschien dat een anti idle script voor mIRC wel een goede optie is! :)

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Zet mIRC's process priority op high.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
DroogKloot schreef op 15 september 2003 @ 22:52:
Zet mIRC's process priority op high.
en wat zou dat uitmaken voor het al dan niet disconnect raken van de server? dat mag je me toch echt eens uitleggen :)

• robhof

robhof

Lembongan view

Topicstarter
Gisteravond niks aan de hand na het spelen van Wolfenstein - ET. Snap er niks van! :?

Zie trouwens nog geen reacties van mensen die hetzelfde probleem hebben gehad... ben toch niet uniek hè... 8)7

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Check eens welke poorten Enemy gebruikt... misschien zitten deze in de range van 6000-7000 (default ports voor IRC). Misschien dat de game dan irc er daardoor uit knalt.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• robhof

robhof

Lembongan view

Topicstarter
Die poorten zal ik ook al aan te denken... ga vanavond kijken!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik had zoiets als ik een dcc naar iemand probeerde te doen met MirC. Ook uitermate vaag en het lijkt op dit probleem.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:30

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

En? Al een oplossing .. ben eigenlijk wel benieuwd

[ Voor 89% gewijzigd door Falcon op 17-09-2003 18:52 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Hahn
  • Laatst online: 19:50
robhof schreef op 16 September 2003 @ 10:03:
Gisteravond niks aan de hand na het spelen van Wolfenstein - ET. Snap er niks van! :?

Zie trouwens nog geen reacties van mensen die hetzelfde probleem hebben gehad... ben toch niet uniek hè... 8)7
Ik heb hetzelfde probleem een tijdje geleden gehad. Als ik ging spelen leefde alles nog gewoon, als ik terug kwam dacht ik dat iedereen gewoon een tijdje stil was geweest, maar als ik dan wat zei kreeg ik een disconnect voor m'n neus.

Dit topic stond al enkele dagen in m'n Bookmarks, maar aangezien ik er zelf nooit een probleem voor gevonden heb reageerde ik hier maar niet. Het probleem is eigenlijk vanzelf weggegaan...

Wat wel een goede tip was hier waar ik destijds nooit aan heb gedacht is de prioriteit instellen.

The devil is in the details.

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
* Ik heb het probleem ook gehad
* Het probleem is bij mij ook opeens weggegaan
* Ik speel ook _vaak_ Enemy Territory (zo'n 6 uur per dag) maar heb met mIRC geen last
* Win2K, mIRC 6.1 (maar ook met eerdere versies geen last nadat het probleem wegging), Chello internet

• robhof

robhof

Lembongan view

Topicstarter
Helaas gisteren geen tijd gehad om te kijken hoe het zat met de poorten die door Wolf - ET worden gebruikt... zal vanavond proberen te kijken! Zie nu wel dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft gehad... valt weer mee! ;)

• robhof

robhof

Lembongan view

Topicstarter
Wolfenstein - ET gebruikt andere poorten dan mIRC, dus dat zal het niet zijn...

Gekke is dat ik er de afgelopen dagen geen last meer van heb gehad, terwijl ik niets veranderd heb op m'n pc! Hopen dat het niet meer terugkomt dan... ;)

Thx voor de reacties!
Pagina: 1