Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een digitale foto camera op een microscoop aansluiten. Op het microscoop heb ik een C-mount aansluiting waarop een digitale kan worden aangesloten zonder een extra adapter.
Mijn vraag is welke camera's hebben een c-mount aansluiting? Met google heb ik al gezocht en ook in fotozaken nagevraagd, maar ze weten het niet!

Alvast bedankt!

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Je hebt een ring nodig die tussen de c-mount gaat zitten en jouw digitale camera. Dit kan natuurlijk alleen als je digitale camera schroefdraad heeft voor bijv. filters

http://www.electroimage.com/optemintl/cmount.htm

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

Verwijderd

Topicstarter
Die rig heb je alleen nodig als de camera GEEN C-mount heeft.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:41

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb er nog nooit van gehoord, waarschijnlijk zijn er wel lenzen met een C-mount beschikbaar voor SLR camera's, als je een bijpassende d-SLR hebt moet het dan wel werken.

Met andere woorden: zoek eerst een lens die past, en dan een camera die die lens kan gebruiken.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

In die link staat gewoon de methode waarmee je elke lens (met schroefdraad voor filters) kan koppelen met een c-mount. dan hoef je niet eens op zoek naar een specifieke camera met de juiste aansluiting. dat lijkt mij handiger. hoef je niet eea specifiek lees duur model camera te kiezen. nog een link:

http://www.asiimaging.com/c-mountadapters.html

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717