Toon posts:

2 webcams?

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
oi,

ik heb hier voor de gein ff 2 webcam's aangesloten.. ze werken allebei en nou wil ik dus ze allebei tegelijk op een webpage streamen.. nu heb ik het programma 'webcam' en 'camserv.
Nou heb ik geprobeerd met 'webcam' allebei de cams te streamen (dus door 2 config file's te maken 1 voor /dev/video0 en die ander voor /dev/video1) duss ik start de eerst op en die doet het perfect, Nadat ik de 2e opstart krijg ik een error :

webcam /dev/video0 :

ioctl: VIDIOCMCAPTURE(0,fmt=4,size=320x240): Input/output error
capturing image failed

webcam /dev/video1 :

v4l: timeout (got SIGALRM), hardware/driver problems?
ioctl: VIDIOCSYNC(0): Interrupted system call

kan het mischien zo zijn dat v4l niet 2 requests aankan?

hulp gevraagd ;)

(ik heb al op google gezocht en hier in de search kon ik ook niks vinden... voor de mensen die dat wouden zeggen :X)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 19:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
*schopje geeft*

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-05 09:18

Hu9o

Schokkend

met GOTCHA! kan het wel lijkt me, bij het opstarten detecteerd hij meteen hoeveel cam's je aan je usb's hebt hangen. Per cam kan je een plaatje schienen, en uploaden weet ik niet, anders met je dat met een proggie doen.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Schopje mag pas na 24 uur!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
sorry :o wist ik niet :(
en ik zal is ff naar gotcha! zoeken :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 23:20 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:32

Nakebod

Nope.

Hu9o schreef op 15 September 2003 @ 23:11:
met GOTCHA! kan het wel lijkt me, bij het opstarten detecteerd hij meteen hoeveel cam's je aan je usb's hebt hangen. Per cam kan je een plaatje schienen, en uploaden weet ik niet, anders met je dat met een proggie doen.
Gotcha is een windows prog, en zover ik weet geen Linux versie, dus de kans dat die gaat werken, erg klein.

TuXx, werkt het wel als je /dev/video1 alleen start, dus zonder /dev/video0?

http://freshmeat.net/search/?q=cam&section=projects (Of zocht je daar al?)
Zelf heb wel eens CamStream geprobeerd, meerdere webcam sources mogelijk, ik had toen wel 1 webcam en 1 tv capture kaart, maar dat werkte wel goed. Werkt geloof ik wel alleen in X

Ook wel eens camsource geprobeerd, werkt op zich eenvoudig, alleen beperkte instellingen

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
hmja ik zag het net dat hetr voor windows was..
ik zal is ff kijken naar die url's van je :) ik post wel of het gelukt is of niet tyvm :D

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus even camstream geprobeerd enn daar doet ie het ook niet goed op. mischien komt het toch dat die drivers mekaar in de weg zitten? ik weet het anders ook niet :X ff nog camsource proberen :)

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:32

Nakebod

Nope.

Misschien ook even handig te vermelden welke 2 webcams je hebt? Zelfde merk/type? of verschillende?

Er was ook nog een commando om info te zien over de usb apparaten.. alleen ben em kwijt :(

Nog een best eenvoudig prog, command line only: vgrabbj

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

ioctl: VIDIOCMCAPTURE(0,fmt=4,size=320x240): Input/output error
v4l: timeout (got SIGALRM), hardware/driver problems?

Je wou hardware/driver problemen gaan oplossen met een nieuwe frontend applicatie? Ik mis meer informatie van je systeem. Welke kernel draai je, welke distributie draai je? Jij zou toch wel moeten weten dat wij dat soort informatie van jou verwachten? Op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.