Tip! Hoe reikwijdte Bluetooth vergroten?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.027 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:05
Ik heb iets ondervonden :Y) Namelijk toen ik mijn verlengkabeltje voor USB gebruikte toen werd mijn bereik van mijn MyCom bluetooth dongle ineens vergroot (en niet zo'n beetje ook). Ik kon ineens vloeiend foto's oversturen terwijl mijn Nokia 3650 helemaal aan de andere kant van het huis lag :P

Zou mijn verhaal ook theoretisch kunnen kloppen :?

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12 06:24

YellowCube

Wait...what?

je verhaal kan theoretisch kloppen als je dongle op de een of andere manier de kabel gebruikt als antenne.

edit:
Oh ja en voor ik het vergeet. Kan het toevallig ook zo zijn dat je dongle door de verlenging van de kabel gewoon op een gunstiger plaats ligt. Dus bijv. niet weg gestopt achter je pc of naast je monitor of wat dan ook.

edit:

iemand was me al voor

[ Voor 59% gewijzigd door YellowCube op 15-09-2003 18:48 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Mischien is het meer omdat je dongel nu niet achter of voor of iig vlak bij de pc igt, maar er een eindje vanaf. Zodat de storing op het singaal minder is.

• XoReP
Opzich zat hij in de pc niet op een ongunstigere plek ook is mijn pc redelijk goed afgeschermd aan de achterkant (extra dik staal).

Verwijderd

Maar het rare is dat je 3650 ook signalen van zover kan terugsturen... ;)

• XoReP
Het is eigenlijk niet zozeer de reikwijte meer de qualiteid want ik kan nu nog sneller versturen dan ooit op dezelfde afstand :/

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-12 19:39
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 18:55:
Maar het rare is dat je 3650 ook signalen van zover kan terugsturen... ;)
Een (goede) antenne werkt ook als ontvangst versterker :)

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
probeer eens om de dongle op (ongeveer) dezelfde plek achter je pc te verbergen als waar hij zou zitten als je geen verlengsnoer hebt.. als het dan weer slecht is ligt het ws aan de plek waar hij ligt denk ik.

met een hamer past alles

• XoReP
Ik heb nog steeds hetzelfde goede bereik :)

Verwijderd

Cutebritney schreef op 15 September 2003 @ 19:08:
[...]

Een (goede) antenne werkt ook als ontvangst versterker :)
8)7 mea culpa, mea maxima culpa

• XoReP
Sorrie maar mijn LAtijn :/ is nie zo goed ;)

Verwijderd

Mijn schuld, mijn grote schuld? :)

Denk dat het gewoon komt omdat je, met de koperdraad van je kabeltje, de boel vergroot/versterkt. Zelfde wat je doet bij je radio, als je er een stuk ijzerdraad tegen aanzet, of bij een R/C autootje.

• XoReP
Nou, ik zou zeggen iedereen maar verlengkabeltjes gebruiken ;) Tis trouwens ook makkelijker in gebruik als je vaak changed enzo :)

PS> THNX Modje die de naam ff naar een beetje correct Nedelands heb vertaald _/-\o_

[ Voor 26% gewijzigd door XoReP op 15-09-2003 21:50 ]

Pagina: 1