Toon posts:

[winXP] http://ip zelf bekijken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Topictitel zegt het al, ik wil graag dat als ik mijn ip intik (en dus verbinding krijg met mijn server @ winxp, webserver @ xitami) dat ik dan mijn site zie, dus van binnen uit, ik heb laatst ergens iets gelezen dat dit kan, maar dat deze functie in je router moet zitten, maar ik meen nog te herinneren dat dit ook software matig kon..

Correct me when i'm wrong :) IK wil dit overigens gewoon om te kunnun checken of het ook echt werkt, als ik nu gewoon kijken op localhost zie ik het ook wel, maar wil het graag zien als ik mn ip intik.. zekerheid hé ;) , of is het echt zinloos wat ik wil? Bvd :)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:44

RammY

Dát!

Je verhaal is n beetje onduidelijk bij mij.... wat wil je nou.. je site vieuwen die je op je eigen server heb staan?
Dat kan door je EXTERNE INTERNET IP in te voeren. Dan moet jem kunnen zien. Tenminste als je poort 80 op je router los heb staan (toch :?)
Je kunt hm ook zien door http://$SERVER IP te geven.

Deze advertentieplaats is te huur!

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:57

GreyGhost

Het is een spook

Als je provider een http proxy server heeft dan kun je die in je browser invullen en dan in theorie via de proxy naar je eigen webserver.

For I am grey, between the darkness and the light

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

Je kan je router alle requests naar poort 80 laten doorsturen naar die machine (PORT FORWARDING)

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:16
# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost
10.0.0.8 Je website

Bestand staat in C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts

:P

Is dit wat je bedoeld

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:06

SED

Als je de eigen host file aanpast dan komt dat wel goed .

Ik vermoed dat je intern achter een router zit die het externe ip adres mapt naar een intern nummer.
Neem dat zo op in de hostfile of ga gewoon naar het interne ip nummer dat je webserver draait.

Jouw nummer links het externe nummer rechts.
opnemen in de file hosts
dus bijv:
10.0.0.150 216.239.51.99
10.0.0.150 h3in.net

Copyright and left by SED...

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 22:06

SED

hmmm, net na elkaar.... maar eensgezind ;)

Copyright and left by SED...

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:16
SED schreef op 15 September 2003 @ 18:49:
hmmm, net na elkaar.... maar eensgezind ;)
;)
Pagina: 1