Toon posts:

Dell 8600 tv-out probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 probleempjes met mijn nieuwe dell inspiron 8600 laptop. De eerste is dat ik geen manier kan vinden om de tv-out aan te zetten. Ik ben zeer ervaren met de nvidia drivers aangezien ik in mijn gewone pc ook een geforce heb. Heb tabje met de mogenlijkheid om twinview en dus clone aan te zetten ontbreekt simpelweg bij mij. Ik kan dus nergens de tv-out aanzetten en ook niet op andere plekken. Ik heb ook de tv al aangesloten via composite en de laptop herkent dus niets. Ik wou dus graag weten of anderen met deze nieuwe laptop ook problemen hebben met de tv-out of misschien dat het bij hun wel normaal functioneert.

Een tweede is dat ik graag wil weten of ik de standaard detonators van nvidia er op kan zetten aangezien die sneller vernieuwen en of dat iemand al gelukt is. Ik heb nml 45.23 geprobeerd, maar na alles te hebben geinstalleerd geeft het systeem nog steeds aan dat de 44.82 driver erop zit (standaard dell driver).

Er zit dus de nieuwe Geforce FX 5650 128mb grafische kaart in voor degene die dit nog niet wisten.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 10:15

megaleo

Special member

Maak eens handmatig een snelkoppeling aan en zit dit erin als doel: %windir%\system32\rundll32.exe nvcpl.dll,NvCycleDisplayDevice
Dan schakelt je laptop gewoon over naar je tv (moet je hem wel aangesloten hebben). :P
Werkt bij mij prima! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dit werkt niet, hij reageert hier gewoon niet op.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

soms moet je gewoon een monitor echt aansluiten voordat je die opties kunt gebruiken

Iperf

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 18:35:
Ik heb 2 probleempjes met mijn nieuwe dell inspiron 8600 laptop.
...
1e: Ik zal morgen eens proberen of ik hem aan de praat krijg, heb het nog niet geprobeerd.

2e: Ik vrees er een beetje voor dat het power managment en de 16*10 resoluties verloren gaan gaan, maar zeker ben ik het ook niet.
Ik wil mij wel opofferen om het te proberen, maar niet deze avond, ik moet dringend eens bij slapen :D

edit:
2e: Argh, ik kon het mij niet laten. Zonet de 45.23 drivers gedowned en geinstaleerd. Wat gebeurd er nu ! Na een reboot blijken de 44.82 drivers weer actief te zijn ! Is het mischien mogelijk dat Dell drivers die niet van hen zijn tegenhouden :?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 20:55 ]

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb een C810 Latitude en nooit problemen gehad met de tvout. Heb de laatste Dell drivers geinstalleerd. Die hebben als voordeel:
1. de "powermizer" of dergelijke settings, je kaartje beetje tweaken
2. tvout opties hebben bij mij altijd gewerkt (ook met Nvidia drivers overigens)

Zet je tv aan, knoop svideo kabel van laptop naar svideo in op je tv of naar scart, laptop aan, en dan moet ie em toch echt zien? Vreemd dat ie niet werkt bij je.

En je oude drivers uninstallen voordat je er nieuwe op zet ..

[ Voor 26% gewijzigd door 2Dutch op 16-09-2003 21:09 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Topicstarter
2Dutch schreef op 16 september 2003 @ 21:08:
Heb een C810 Latitude en nooit problemen gehad met de tvout. Heb de laatste Dell drivers geinstalleerd. Die hebben als voordeel:
1. de "powermizer" of dergelijke settings, je kaartje beetje tweaken
2. tvout opties hebben bij mij altijd gewerkt (ook met Nvidia drivers overigens)

Zet je tv aan, knoop svideo kabel van laptop naar svideo in op je tv of naar scart, laptop aan, en dan moet ie em toch echt zien? Vreemd dat ie niet werkt bij je.

En je oude drivers uninstallen voordat je er nieuwe op zet ..
Ik heb alles al geprobeerd met aansluiten maar herkent dus niets.

Ik ga het straks met TVtool proberen en anders dell bellen.

IIg wil ik eigenluijk gewoon weten of iemand anders met een dell 8600 wel het tabje van twinview heeft?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, TVtool heef tem gefixt, door force tv-out aan te vinken, opnieuw opstarten en dan is het twinview (clone) tabje er weer! Voor alle andere met dit probleem, gewoon effe TVtool erop gooien dus.
Pagina: 1