Ik moet voor informatica voor een fictief advocatenkantoor een netwerk opzetten. Ik heb gekozen voor een Wireless-LAN met ADSL. Alle 5 computers krijgen een W-NIC en er komt een Access Point in het kantoor. In het netwerk moeten ook één telefoon en één fax worden opgenomen (elke gebruiker wil faxen op zijn eigen computer) en daarnaast wil ik er ook een server en backupserver inzetten. Ik vraag me af hoe ik dit alles moet opstellen: hoe verbindt ik de ADSL modem met het draadloze netwerk, waar komt de wireless router, hoe krijg ik de servers goed verbonden met de computers, hoe "hang" ik de fax en telefoon in het netwerk en waar komt het Access Point ten opzichte van de modem en de router?
Dat lijkt me dus je opdracht ... Als je de FAQ even leest dan zie je dat huiswerkopdrachten niet gewaardeerd worden.Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 18:28:
Ik vraag me af hoe ik dit alles moet opstellen: hoe verbindt ik de ADSL modem met het draadloze netwerk, waar komt de wireless router, hoe krijg ik de servers goed verbonden met de computers, hoe "hang" ik de fax en telefoon in het netwerk en waar komt het Access Point ten opzichte van de modem en de router?
-
behalve dat het leuk klinkt, is wireless lan niet wat overkill? moet je een offerte specificeren met daarin de voor en nadelen van wlan? zijn er laptops etc. succes met je opdracht
PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717
Kijk, 't is niet voor niets een huiswerkopdracht.
Een paar puntjes / specifieke vragen kan nog, maar jij 'dumpt' gewoon je complete opdracht hier. Das dus niet de bedoeling.
Een paar puntjes / specifieke vragen kan nog, maar jij 'dumpt' gewoon je complete opdracht hier. Das dus niet de bedoeling.
Dit topic is gesloten.
![]()