Toon posts:

RCA naar mini din / optisch naar mini din

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo juist heb ik een 5.1 speaker setje gekocht, werkt perfect. Enigste nadeel is dat dit een din aansluiting heeft (+stekker van 3 mini jacks naar din). Echter heeft mijn geluidskaart alleen een optische en coax uitgang. Bij wat lokale techniek zaken was geen converter te vinden (ook niet in de vele boeken die deze beschikbaar hadden). Daarnaast heb ik redelijk veel gezocht op internet en dit eveneens ter vergeefs.

Weet iemand misschien waar ik een converter hiervoor kan krijgen, of of ze uberhaupt wel beschikbaar zijn?

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Ja je kan niet zomaar een verloopplugje aansluiten. Je moet het eerst van digitaal naar analoog omzetten. Een losse D/A converter is vreselijk duur doorgaans en voor zelfbouw heb ik nog nooit een simpel schemaatje kunnen vinden.
Het wordt nog eens extra moeilijk doordat je een surround geëncodeerd digitaal signaal hebt. Je moet er dan een surroundversterker tussen hangen met digitale input en voldoende line-outputs.
Weet je zeker dat je geluidskaart niet intern een of andere analoge uitgang heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Een standaard line out is wel beschikbaar, echter is dit natuurlijk vreselijk sonde omdat deze geen 5.1 weer geeft

• TheLemon

TheLemon

Wazig zeg, welke kaartis het dan? Bij de onboard van Asus A7N8X bijv. kun je de line-in en mic-in omschakelen naar surround outputs.

Verwijderd

Topicstarter
Uhm klinkt aantrekkelijk, ik heb een onboard asus soundmax kaart (asus p4pe) echter heeft mijn jack2din kabeltje (van de box set) 3 jack stekkertjes

[edit]
Helaas kan niet. Heb philips maar eens gemailt over de S/PDIF -> din gebeuren, tis toch niet voor niks sony/philips-DIF

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 19:40 ]

• TheLemon

TheLemon

Ja, maar zij kunnen je echt niet helpen. Zij hebben dan wel de interface ontwikkeld, maar wat er overheen gaat, moet je toch echt naar 6 kanalen analoge audio omzetten.

Ik heb ff in de manual gekeken voor je en het is inderdaad net zo als bij mijn A7N8X:
Je moet bij de geluidsinstellingen instellen dat je een 5.1 speakersetup hebt, rebooten en dan is de mic in (roze) de rear L-R outputs en de line-in (lichtblauw) center en sub output.
Zie ook pag 5.23 van de manual.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Staat hier niks tussen? Anders kun je ze emailen of ze het kunnen leveren....

http://www.electronicaonline.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Bigfoot schreef op 15 September 2003 @ 20:16:
Staat hier niks tussen? Anders kun je ze emailen of ze het kunnen leveren....

http://www.electronicaonline.nl/
Had ik al gemailt, echter nog geen reactie

Verwijderd

Topicstarter
TheLemon schreef op 15 September 2003 @ 20:04:
Ja, maar zij kunnen je echt niet helpen. Zij hebben dan wel de interface ontwikkeld, maar wat er overheen gaat, moet je toch echt naar 6 kanalen analoge audio omzetten.

Ik heb ff in de manual gekeken voor je en het is inderdaad net zo als bij mijn A7N8X:
Je moet bij de geluidsinstellingen instellen dat je een 5.1 speakersetup hebt, rebooten en dan is de mic in (roze) de rear L-R outputs en de line-in (lichtblauw) center en sub output.
Zie ook pag 5.23 van de manual.
Hele diepe zucht, kan dus wel!! thnx allemaal!!!
Pagina: 1