voeding of ander probleem?

Pagina: 1
Acties:

• snrg_Paco
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb een:

athlon 500 met een sitecom WL-110 erin (54Mbps wireless netwerkkaart).

Nu start de PC niet goed in 1 keer op maar als je na het aan doen de reset knop voor een aantal seconden indrukt dan start ie wel door.

Als hij windows ingaat dan heeft de PC enorme moeilijkheden om het netwerk te vinden en op te gaan.

Nu vraag ik me af of de netwerkkaart niet bij de PC past of dat het gewoon niet genoeg stroom krijgt om lekker te werken.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:40

YellowCube

Wait...what?

kun je misschien ook wat meer info geven over bijv. de kwaliteit van je netwerk-signaal...Dit met name vanwege het feit dat ie in windows nogal gek doet.

Als je het kaartje eruit haalt, start de pc dan wel goed op?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
Netwerk kaart ff in een ander slot frotten was bij mij ook de oplossing toen ik het zelfde probleem had met het opstarten.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 10:15

megaleo

Special member

Nou ik denk niet dat de combinatie netwerkkaart en voeding voor problemen zorgt.
Waarschijnlijk zit er iets fout in de drivers dan of je moet nog wat updates van windows draaien. Ik neem aan dat je dat hebt. Staat wel niet in je topicstart. :P

• snrg_Paco
De PC start idd wel goed op als ik de kaart eruit haal.

Zal proberen hem in een ander slot te duwen.

• snrg_Paco
In een ander slot werkt ook niet.

Ik heb ook geprobeerd om alles eruit te halen zoals geluidskaart ed zodat er echt niets anders meer in zit... ja behalve me monitor natuurlijk maar dan start hij ook niet normaal op.

• snrg_Paco
@Yellowcube:
Signaal sterkte maakt op dit moment weinig uit omdat me PC niet eens opstart :)

@megaleo (Leuke thumbnail trouwens):
Bios is wel geupdate maar de drivers laad ie op het beginpunt nog niet in dus ik denk niet dat het daaraan ligt.

Verwijderd

snrg_Paco schreef op 15 September 2003 @ 19:32:
De PC start idd wel goed op als ik de kaart eruit haal.

Zal proberen hem in een ander slot te duwen.
probleem lijkt me toch wel duidelijk dan, die kaart is gewoon brak. Nieuwe halen voor een paar euro

• snrg_Paco
Als ik alles uit windows gooi dan herkent ie wel dat er een nieuwe netwerkcontroller is. Hij maakt dus wel degelijk contact met me moederbord.

Maakt het ook uit hoever hij in een PCI slot zit... ik neem aan van niet maar op dit moment wordt ik wanhopig

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:40

YellowCube

Wait...what?

snrg_Paco schreef op 15 September 2003 @ 19:45:
@Yellowcube:
Signaal sterkte maakt op dit moment weinig uit omdat me PC niet eens opstart :)
Nee dat snap ik, maar het kan wel degelijk een oorzaak zijn voor het feit dat de pc in WinXp zo moeilijk en langzaam op het netwerk komt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05 10:15

megaleo

Special member

snrg_Paco schreef op 15 September 2003 @ 19:49:
Als ik alles uit windows gooi dan herkent ie wel dat er een nieuwe netwerkcontroller is. Hij maakt dus wel degelijk contact met me moederbord.

Maakt het ook uit hoever hij in een PCI slot zit... ik neem aan van niet maar op dit moment wordt ik wanhopig
Je moet je kaartje er natuurlijk wel gewoon helemaal instoppen. Zover als ie maar kan. Lijkt me logisch he. ;)
Pagina: 1