Toon posts:

Inhoudsopgave in MS Word

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is er een speciale manier om een inhoudsopgave van een document te maken in Word? Ik moet namelijk de nummers precies onder elkaar krijgen en dat is nogal lastig.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:27
Format > Bullets and Numbers?

Dan krijg je getalletjes recht onder elkaar :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 23:11

Patser

this.Close();

Hoofdstuk- en paragraaftitels moet je opmaken met lettertype style Heading 1,2 (1 voor hoofdstuk, 2 voor paragraven in hoofdstuk, 3 voor paragraaf in paragraaf, etc..

Dan invoegen van inhoudsopgeave op punt waar je wilt. Insert->Reference->Index and Tables ->tabblad index (in Engels Word uiteraard.., NL zal wel een leuke vertaling hebben)

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:15
kijk eens bij het menu invoegen en dat in combinatie met opmaakprofielen zou de uitkomst moeten zijn

Strava | AP | IP | AW | SM

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom er niet uit, iedere keer als ik een page number achter mijn paragraaf will zetten, krijg ik de melding:
Error! No table of contents entries found.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Bladzijdes nummer doe je bij het instellen van kop- en voetteksten.
Kijk maar 's bij de help-functie van Word, en tik dan in als vraag "bladzijden nummeren".
(zie ook menu /invoegen/paginanummers/ en
/koptekst en voetekst/ )
Het maken van een inhoudsopgave doet een wizard van Word voor je, als je letterstijlen consekwent hebt gebruikt voor Hoofdstukken, paragrafen, subtitels etc. (vgl. Mihoen)
(zie menu: / invoegen / index en inhoudsopgave)

[ Voor 28% gewijzigd door Brothar op 15-09-2003 18:29 ]

eagle

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Doet je F1 knop het niet? :?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap er gewoon niks van ook niet met F1. Klopt het dat je eerst allerlei handelingen moet uitvoeren in het document zelf? Ik wil gewoon desnoods handmatig een inhoudsopgave maken, maar die verdomde nummers moeten wel onder elkaar blijven.

• guanpedro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2025

guanpedro

Live forever or die trying

ja je moet alle onderdelen die je in de inhoudsopgave wil hebben met kop 1 of kop 2 etc aangeven. voordeel is dan dat de paginanummering meeveranderdt met je document.

PC: MSI-NEO2FISR P4-2.6HT@2.8 Dual-channel GEIL-PC3500 Intel CSA GB-LAN 9600PRO Pioneer DVR106 Server: Dual Xeon-2GHz 3Ware 7500-12 11x120GB RAID5 GB-LAN RH 9 2.4.22 Digicam: Sony DSC-F717

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Owkee, even vanaf het begin: je hebt je tekst. Vervolgens selecteer je de hoofdstuktitels een voor een en geeft ze allemaal de eigenschap 'Kop 1'. Als je wil, kun je subtitels of kleinere kopjes ook selecteren en bijvoorbeeld 'Kop 2' geven.
Dan pas voeg je de inhoudsopgave in. Deze kun je eventueel nog aanpassen, dus aangeven welke kopteksten je er wel en niet in wil en in welke layout. Dat doe je in dat venstertje ook vlak voordat je de inhoudsopgave invoegt. Als je daarna iets in je kopteksten wijzigt, zul je de inhoudsopgave ook opnieuw moeten opbouwen. Als je alleen je tekst verschuift, kun je door middel van rechtsklikken op de inhoudsopgave ook kiezen voor alleen herpagineren, dus opnieuw kijken op welke paginanummers de hoofdstukken staan.

Maar op zich is dit behoorlijke basiskennis en hoort daarom eigenlijk niet op GoT thuis... lees inderdaad de volgende keer eerst even goed de helpfile door van Word, daar staat echt alles in! :)

Verwijderd

Als je bij de paperclip: "inhoudsopgave" intikt, is de vijfde poging: een inhoudsopgave maken, en weldra, een uitleg ;)
Je moet inderdaad gebruik maken van de opmaakprofielen. Dat woordje wat in je werkbalk waarschijnlijk nu op alle stukken tekst op standaard staat, dat kun je voor een geselecteerde tekst ook uitklappen en dan kiezen voor kop1, kop2, of kop3. Onder het menu opmaak kun je ze bewerken en toevoegen.

Vervolgens ga je een inhoudsopgave toevoegen. Je moet dan naar verwijzing met je muis, waar je vervolgens in het menu kunt kiezen voor index en inhoudsopgave. Vervolgens klik je direct naar het tweede tabblad, past eventueel nog wat aan en je klikt op ok.

Inhoudsopgaven kun je later ook met de rechtermuisknop bijwerken

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 20:34 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Geef dan even een zoekterm of twee mee aub :Y)

Ontopic:
Automatisch door hetgeen dat je wilt terugzien in de inhoudsopgave door het idd Kop1 - Kopx te maken en dan Invoegen -> inhoudsopgave om het met het gewenste niveau te doen, compleet automatisch en met een mooie opmaak (nou ja, met LaTeX gaat het veel mooier maar dat is wat lastiger ;) )

Inderdaad moet je nog wat doen, Word zal niet kunnen gokken wat jij wilt zien als inhoudsopgave (nou ja kan wel maar dat is even te moeilijk voor nu). Onder F1 staat het bij 'Overzicht van een inhoudsopgave maken aan het begin van een document' heel duidelijk uitgelegd.

Handmatig: type wat je wilt, gebruik tabs om het uit te lijnen, Opmaak -> Opsomtekens om er rondjes of wat dan ook voor te zetten, een kind kan de was doen.

Dit staat onder F1 bij 'Opsommingstekens of nummers toevoegen'

Je hebt nu een paar keer fantastische uitleg gekregen van de mensen hierboven (aardige mensen hier op GoT O+ )
Klinkt lullig maar meer kan je echt niet verwachten op GoT dus dit gaat op slot :)

Ik zou zeggen: ga eens een uurtje of wat spelen met Word en de help van Word. Er staat echt gruwelijk veel info in en als je het zelf een keertje probeert is het allemaal vrij logisch (tot een punt, het kan niet alles). Als je nu een deadline hebt: doe het met de hand zonder mooie nummertjes etc. als het niet lukt in de haast, maar zo moet je er volgens mij toch echt uitkomen :)

edit:

Oeh en die streepjes bovenin bij die lineaal: dat is waar de tabs stoppen. Kan je evt. extra stops in zetten door er op te klikken of ze weghalen door ze weg te slepen. Gebruik Undo als het verkeerd gaat, of sla af en toe op voor het geval wat verkeerd gaat

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 15-09-2003 22:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.