Hoi,
Word ik bij iemand geroepen die zijn netwerk aansluitingniet werkt.
Gewoon op thuis-kantoor en betreffende een utp 1:1 kabel van de hub over wat kantoortjes naar een ruimte.
Doorgemeten, ja het gros is heel. Soms is pin 1 ff weg!
Dan denk je dus, pin 1 heeft een breuk. (toch?)
Maar wat we ook doen, geen internet, geen netwerkverbinding.
win XP geeft ook netjes weer: geen netwerkverbinding.(bij in-/ uitschakelen, afmelden aanmelden e.d.)
Nu zag ik wel dat de gebruikte kabel een gigabit kabel is.
Dus geen cat 5 of 5.e dan toch?
Anyway, die gigabit lijnen, behoeven die sneller een repeater, danwel een gigabit hub? Het betreft hier +- 45 meter kabel. Via utp plug uit hub op een wandcontact doos.
De wandcontact doos is goed. (doorgemeten op de pennen en schroeven)
De betrokken pc's zijn allen 10/100 uitgerust op een sweex switch hub ook 10/100.
Alleen hebben win xp en de adsl aansluiting/modem op de hub staan zo dat wie er ook een kabel in plugt: verbinding met internet.
Iemand?
Word ik bij iemand geroepen die zijn netwerk aansluitingniet werkt.
Gewoon op thuis-kantoor en betreffende een utp 1:1 kabel van de hub over wat kantoortjes naar een ruimte.
Doorgemeten, ja het gros is heel. Soms is pin 1 ff weg!
Dan denk je dus, pin 1 heeft een breuk. (toch?)
Maar wat we ook doen, geen internet, geen netwerkverbinding.
win XP geeft ook netjes weer: geen netwerkverbinding.(bij in-/ uitschakelen, afmelden aanmelden e.d.)
Nu zag ik wel dat de gebruikte kabel een gigabit kabel is.
Dus geen cat 5 of 5.e dan toch?
Anyway, die gigabit lijnen, behoeven die sneller een repeater, danwel een gigabit hub? Het betreft hier +- 45 meter kabel. Via utp plug uit hub op een wandcontact doos.
De wandcontact doos is goed. (doorgemeten op de pennen en schroeven)
De betrokken pc's zijn allen 10/100 uitgerust op een sweex switch hub ook 10/100.
Alleen hebben win xp en de adsl aansluiting/modem op de hub staan zo dat wie er ook een kabel in plugt: verbinding met internet.
Iemand?
http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)