moeder bord en proc worden niet door windows gezien

Pagina: 1
Acties:

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
ik heb een nieuw msi mobo en amd xp3000 proc gekocht en deze vervangen met me oude, nu worden deze alleen niet door windows gezien [oude mobo was ook msi en proc was amd athlon 1,4] ik heb win2k, weet iemand hoe dit opte lossen is? heb de via drivers al meerder malen geinstallend/unstalled

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Verwijderd

Herinstall van Windows is de beste oplossing.
Dit zeker omdat je een van de meest belangrijkste onderdelen van je pc hebt vervangen, je mobo.

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Geef eens wat meer info. Kom je windows wel of niet in? Proc en mobo worden niet specifiek gezien in Windows. Wel worden apparaten hierop herkend. En systeemapparaten die aan het mobo hangen.

Maar zoals ALTIJD bij een ingrijpende hardwareveranderen je OS OPNIEUW installeren. ;)

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Was je oude moederbord wel ACPI compatible? Je kan (als je geen windows herinstall wilt) in de veilige modus opstarten. En vervolgens in het apparaten lijstje zoeken naar "standaard pc" of zoiets dergelijks, en dan driver updaten en dan veranderen in ACPI. Bij het opnieuw opstarten moet i dan alle resources opnieuw vinden en dan installeerd i als het goed is ook je cpu.

I, for one, like Roman numerals

• evilpin0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05-2024
ik post dit topic omdat ik het graag zonder een herstal wil doen :) maar als er geen andere
oplosingen zijn zal het wel moeten. toch zou ik graag wat dingen willen proberen aangezien er omtiegelijk veel programmtjes ect op geinstallerd staan en alles perfect draaide

Def_p ik ga het meteen proberen :)

helaas werkte niet :(

[ Voor 11% gewijzigd door evilpin0 op 15-09-2003 21:08 ]

http://www.twitch.tv/jannustitannus

Verwijderd

Denkt toch dat je beter een frisse install kan doen... Zal ook ten goede komen mbt de prestaties... Verder is het volgens mij zo (weet nie heel zeker) dat windows xp en 2000 het niet leuk vinden dat het mobo veranderd wordt (drivers enzo) Bij bv win 98 kan je in veilige modus gaan en dan alle apparaten dr uit knikkeren en dan vindt ie ze vanzelf weer (de nieuwe dan) Windows xp en 2000 kunnen dit volgens mij niet...

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-08 18:07
Een frisse install is altijd het beste, maar in dit geval niet persé noodzakelijk. Microsoft heeft voor dit doel een tool genaamd sysprep uitgebracht. Eigenlijk is het de bedoeling dat je die als volgt gebruikt:
1) Zorg voor een goed werkende machine
2) Draai sysprep
3) Maak een image (met Ghost, DriveImage, oid)
4) Zet deze image terug op een andere machine, eventueel met andere hardware
5) Doorloop de mini-setup waarbij naar nieuwe hardware wordt gezocht en eventuele oude hardware wordt verwijderd (zie -cleanup in de help van sysprep)

In jouw geval hoef je niet de image te maken en terug te zetten op een andere machine, maar verder blijft dit stappenplan eigenlijk hetzelfde.

Sysprep kon je downloaden bij Microsoft (gratis) en in de Microsoft knowledgebase of hier op GOT is er meer dan genoeg informatie over te vinden!

• NetXtreme
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-08 22:13
Niet gezien, zoals een te lage snelheid? want bij MSI Mobo's moet je FSB nog goed instellen.

Verwijderd

syprep ? een handig tip. thnx arnout.

maar is toch wel logisch dat bijna niks wordt herkend. het is een compleet
ander moederbord en proc met andere chipset. dan gaat het idd niet werken!!
maar goed je weet wat je te doen staat :)
Pagina: 1