[router] 5950 hangt na reboot(?)

Pagina: 1
Acties:

• Remi_Woler
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05-2022
Sinds een maand of 3 heb ik een sdsl lijn met de Efficiënt Nertworks 5950 router, geleverd door XS4ALL. Sinds die tijd heb ik ook het probleem dat de router zichzelf ophangt. Hij lijkt verbinding te hebben, de leds kloppen, alleen komt niets meer het i-net op. Alleen na een stroomstekker-reset komt hij weer terug, en is het i-net weer bereikbaar. De reboots zijn compleet willekeurig.

Vreemde is ook dat de router nieuwe instellingen niet opslaat (admin ww bijvoorbeeld) en het log compleet leeg laat. Ik heb toevallig een keer net na een stroomstekker-reset in de port monitor een bericht als "Random reboot now *59" gezien. En zover ik me kan herrinneren is het ongeveer 59 uur geleden dat de router hing. Ik heb nu een telnet venster openstaan die logt, maar dit is natuurlijk geen permanente oplossing. Ik krijg wel geregeld de melding "SNMPD: No Security Access for Set from *IP*", alhoewel die reks wel als addSNMPFilter is toegevoegd.

Volgens XS4ALL zou de router met de geleverde instellingen goed moeten draaien, en is het dus al helemaal niet nodig om iets te wijzigen. (Misschien daarom dat ik er niet eens een manual bij kreeg?)

Volgens anderen zou het aan mijn netwerk configuratie kunnen liggen, alhoewel ik dat inmiddels bijna volledig uitgesloten heb. Maar alsnog hiervan het plaatje:

- Efficient Networks 5950 SHDSL router (connected to internet)
--- 3 servers ((2 win2k, 1 Redhat)(ook zonder servers zelfde probleem))
--- DrayTek Vigor 2200E nat-router/switch (2 dagen geleden geflashed naar laatste firmware)
-------3-5 pc's plus laptop (met allemaal lokale ip's, via NAT 1 extern ip)
Alle ip adressen zijn vast, er draait een dhcp server op de Vigor, maar die wordt praktisch niet gebruikt, omdat de vaste pc's ook een vast (lokaal) ip hebben.

Ik hoop dat er iemand is die een idee heeft, of hetzelf misschien meegemaakt heeft. Ik heb alles afgezocht, en ben ten einde raad.

Never ever approach a computer saying, or even thinking i will just do this quickly

Verwijderd

Kijk eens op bugtraq. ik heb vandaag een bug langs zien komen in de routers van efficient