Toon posts:

Install. problemen server 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Windows Server 2003 blijft janken dat hij geen harddisk kan vinden op het systeem:

- Asus P4C800 deluxe
- 2x WD Raptor S-ATA in RAID-0

Heb de laatste drivers voor de Promise controller (speciaal voor 2003) gedownload, zowel van de ASUS site als van de promise site. Tijdens de install. RAID controller toevoegen met F6 gaat goed maar hierna vind ie toch geen harddisk. :(

Wie kan mij helpen?

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-05 16:20
Weet je zeker dat je de goede driver hebt gedownload ? Zo ja, heb je ook de goede drivers geinstalleerd met F6 ? (zijn tips hoor, geen bijdehand gedoe).

Probeer ook eens in het bios ervoor te zorgen dat bij BOOT (1 na laatste 'tabblad' geloof ik) de primaire harddisk op de S-ATA controller staat ?

Ik heb dit namelijk ook gehad met m'n raid controller op de P4C800-Deluxe. Dus ik ken je probleem.

Succes !!

Verwijderd

Topicstarter
Drivers zijn goed, zeker weten. Na het toevoegen met F6 geeft hij ook de goede driver aan:
Windows Server 2003 Promise 378. Bios staat ook goed, zit verder ook geen andere disk in. Boot prio staat de DVD op 1 anders kan je niet van de CD booten. Op een ander systeem met Adaptec SCSI controller ging het allemaal wel goed, maar ja, die stond ook op de HWA list van MS.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Heb je je bios geupgrade van je systeem. Hier moeten we namelijk veel servers voorzien van nieuwe biosversie voordat er uberhaupt windows 2003 server opgezet kan worden. Jou setup blijft waarschijnlijk bij het PNP gedeelte hangen ...dus detecteren hardware in het begin.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de laatste BIOS, 1011, inbegrepen de laatste BIOS voor de promise controller 1.0.00.37.

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

moet je eerst niet een array bouwen of ben ik nou echt wartaal aan het uitspreken?

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Topicstarter
Nee je spreekt geen wartaal. Er is een array gemaakt en er staat nu zelfs XP op.

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

oh das mooi ja ik installeer normaal altijd adaptec scsi server systemen en daar moet ik vaak 5 uur lang mijn arrays laten bakken dus ik gokte dat het hier ook zou moeten :)

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• cdl
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-03 23:14

cdl

Ik had het zelfde probleem met mijn (nieuwe) computer. Daar zit ook een Promise 378 RAID controller op. Had ook drivers gedownload, maar die werkten ook niet. Had toen de computerwinkel gebeld en die hebben toen hun drivers gestuurd. Die deden het wel.

Dat zeg ik!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt!!! :) Ik heb de originele drivers van de meegeleverde cd gebruikt. Daar zaten natuurlijk nog geen Server 2003 drivers bij dus maar de XP variant gebruikt. En dat werkte!! Na de installatie de driver geupdate met de laatste versie van de Promise site en dat werk ook! Ik ben helemaal blij :) Kan ik eindelijk gaan testen. En daarna een testinstall op een Proliant DL380...
Pagina: 1