Toon posts:

Project: Probleem Netwerk Communicatie

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even uitleggen hoe het zit. Ik doe ICT Academie en moet voor school een project maken met nog 6 andere mensen. Voor het project is het volgende de bedoeling:

Wij hebben een mediatheek waar ze computers willen vrijgeven op het inloggen van een leerling. De leerling komt dus binnen, haalt zijn pasje door de scanner *Beep* En er word een computernummer aangewezen waar deze leerling achter kan gaan werken. Dit programma stand-alone is voor ons geen probleem MAAR...

Wij hebben dus totaal geen verstand van communicatie via een netwerk. Nu draaien we in onze mediatheek een Novell+Win98 combinatie. Onze vraag is dus:

Is het mogelijk om een pc te locken+vrijgeven in deze omgevingen en zou iemand ons hiermee op weg kunnen helpen?

Alvast Hartelijk bedankt,

Projectgroep + OJ

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Leuke uitdaging, maar ik denk zeker dat het met de combo (welke dan ook) W98 niet gaat lukken. Veel te onveilig.
Ik zou zelf voor een meer hardwarematige oplossing gaan, dwz een electronische schakeling die bijv. toetsenbord en muis vrijgeeft.
Ander alternatief is voor iedere leerling gewoon een account in te maken met zijn/ haar leerlingnummer. (Vervolgens de boel lekker dichtspijkeren >:) )

Overigens is GoT er niet voor huiswerk, maar dat wist je al. Ga anders ook eens zoeken op toegangssystemen voor mediatheken en internetcafe's, misschien heb je daar iets aan.
Suc6

[ Voor 20% gewijzigd door The Eagle op 15-09-2003 16:45 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit hebben ze dus al.. Maarja Systeembeheer en Mediatheekbeheer zijn niet echt vrienden van elkaar. Dus Mediatheek beheer wil ze aparte vrijgeef systeem hebben terwijl we op novell ook al inloggen :/

Maar het schakel idee is opzich wel leuk maar de vergrendeling moet dus ook uniek zijn. De server geeft door dat leerling nummertje zoveel mag inloggen op pc nummertje zoveel. En een andere leerling kan dus niet inloggen met zijn leerlingnummer.

Verwijderd

Weet niet precies wat je bedoelt maar je zou denk ik een client / server applicatie kunnen schrijven: op alle PC's installeer je dan een servertje dat luistert of ie vrijgegeven moet worden, als een persoon zijn pasje er doorheen haalt stuurt een clientproggie (dat op PC staat waar ook de cardreader op is aangesloten) een bericht naar een server (lees PC) die vrij is.
Op de client hou je bij welke servers er beschikbaar zijn en aan welke persoon de bezette servers zijn gekoppeld. Zodra iemand zich afmeld krijgt de server een signaal dat ie zichzelf moet locken en wordt de server weer vrijgegeven voor gebruik.

In welk taal wil je het gaan ontwikkelen?
Neem aan dat het een Novell netwerk is dat via TCP/IP werkt. Dan kunnen je gebruik maken van sockets. ??
Voor het locken zul je zelf iets moeten verzinnen aangezien Windows 98 deze functie niet heeft.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:20
En houdt het programma niet alleen voor Windows 98. Want over een tijdje zal je vast wel over gaan naar Windows XP of hoger/anders.

let the past be the past.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zou niet weten wat dit met programming & webscripting te maken heeft. Misschien past het in Software Algemeen of in Network troubelshooting, maar in dat geval zul je ietsje specifieker op de onderdelen waar je/jullie niet uit kom(t/en) in moeten gaan.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.