Toon posts:

[php/html]tab background definen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

tijdens het maken van een CMS systeem stuit ik op het volgende probleem:

eerst een stukje code:
<tr width="100%">
<td width="94" background="images/Untitled-1_03.jpg"><p align="center"><a href="index.php?page=content">Content</a></p></td>
<td width="94" background="images/Untitled-1_03.jpg"><p align="center"><a href="index.php?page=forum">Forum</a></p></td>
<td width="94" background="images/Untitled-1_03.jpg"><p align="center"><a href="index.php?page=extranet">Extranet</a></p></td>
<td width="94" background="images/Untitled-1_03.jpg"><p align="center"><a href="index.php?page=files">Files</a></p></td>
<td width="94" background="images/Untitled-1_03.jpg"><p align="center"><a href="index.php?page=users">users</a></p></td>
</tr>

Deze vormen samen het tab gedeelte van het CMS

nu zorg ik via de variabele $page welke php file hij moet includen

zodra ik op 1 van de links klik gaat ie naar het desbetreffende gedeelte maar nu wil ik zorgen dat het achtergrond plaatje veranderd naar het active plaatje. dus: images/Untitled-1_06.jpg

Die links zijn dus de 5 hoofdlinks en daarin zijn nog meer links.

weten jullie een makkelijke manier om deze achtergrond te laten verspringen?

ik heb de search al gebruikt maar ik kon nix vinden wat hier mee te maken heeft omtrend de sublinks.

Dit is niet een topic van help mij aub ;) ik ben namelijk al de hele dag aan het kloten met variabelen. die veranderen.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:09

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Simpel :?

Geef die cellen allemaal een id mee, en poep ergens in de page (head of in de body, maakt niet zoveel uit, zolang hij maar na de body.onload() wordt uitgevoerd):

PHP:
1
2
3
4
5
page = "{poep $page uit met php}";
img = new Array();
img['home'] = 'images/tabje1_on.gif';
// etc etc
document.getElementById( page ).background=img[ page ];

Sim-pel :)

[ Voor 7% gewijzigd door Thijsmans op 15-09-2003 16:36 ]

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

je kan in je PHP aan de hand van de meegegeven variabele toch gewoon de HTML voor je tabs dynamisch genereren, waarbij je dan voor de 'actieve' tab de juiste achtergrond zet?

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Als ik dat dynamisch wil doen moet ik dus een apart php bestand includen waarbij ik bij elke page een variabele toeken die die scr heeft.
dus een bestandje van minimaal 150 urls

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:09

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

of je denkt logisch na en je geeft je img's de naam images/tab_$page_on.gif en tab_$page_off.gif :?

* Thijsmans ziet het probleem niet helemaal, het kan op verschillende manieren...

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:21

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 16:39:
Als ik dat dynamisch wil doen moet ik dus een apart php bestand includen waarbij ik bij elke page een variabele toeken die die scr heeft.
dus een bestandje van minimaal 150 urls
Iets zegt me dat je opzet dan niet helemaal goed is geweest ;)

De oplossing van Prammenhanger vereist ook dat elke tab een id heeft, da's dan zeker ook geen optie?

Edit: en ja, plaatjes met de naam Untitled-xxxx vind ik zelf ook niet echt professioneel staan ;)

[ Voor 11% gewijzigd door crisp op 15-09-2003 16:54 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1