2 exchange servers benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Ik heb op mijn pc Windows Server 2003 geinstalleerd met Exchange 2003, welke ik nodig heb voor mijn afstudeeropdracht. Outlook (2003) staat nu zo ingesteld voor de exchange server op mijn eigen pc, zodat ik hiermee kan doen wat ik wil.

Maar ik wil ook graag m'n e-mail kunnen lezen die staat op een andere exchangeserver in het bedrijf.

Is het mogelijk om op een of andere manier ook een verbinding te maken met die andere exchangeserver? Deze werkt binnen een ander domein.

Ik heb al geprobeerd om via outlook 2003 2 exchangeservers te benaderen, maar dan krijg ik de melding dat er maar 1 exchangeserver toegestaan is.
En als je nog een andere versie van outlook installeerd maakt deze gebruik van dezelfde instellingen als outlook 2003.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-02 09:03

Arno

PF5A

Je kunt de servers koppelen middels een routinggroup connector aan elkaar knopen voor een server verbinding, maar wat jij wilt is helaas niet mogelijk via Outlook

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
En als je gewoon vraagt of je bedrijfsserver intern voor jou imap kan aanzetten???

Imap heb je veel functionaliteit van outlook, alleen je gedeelde dingen niet, en geen agenda etc.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Wat let je om binnen outlook even een 2e profiel aan te maken en daarin de andere exchange doos te specificeren :?

werkt prima op die manier

A wise man's life is based around fuck you

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Traag schreef op 15 September 2003 @ 18:16:
Je kunt de servers koppelen middels een routinggroup connector aan elkaar knopen voor een server verbinding,
Uhm, voorwaarde is dan wel dat ze in hetzelfde Windows 200x forest zitten

@TS wat denk je er van om je Outlook client tegen de bedrijfs server aan te laten praten en voor je test server Outlook Web Access te gebruiken?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• noot101
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-01 13:54
Bedankt voor de reacties:
* IMAP is geen mogelijkheid helaas.
* Voor een 2e profiel binnen outlook moet ik even zoeken of dit gaat lukken.
* En anders zou de mogelijkheid om de voor de test-server Outlook Web Access te gebruiken ook wel een goede mogelijkheid zijn

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

2 profiles aanmaken in je outlook en deze na andere servers laten verwijzen. Het is inderdaad niet mogelijk 2 exchange servers in 1 outlookclient te hangen, wat echter wel mogelijk is om ze seperate te openen. Helaas zie je dan bij mailserver A niet als er mail voor je binnenkomt als je op mailserver B ingelogt bent. Er is wel een workaround voor met 2 organisaties maar dit vereist vergaande tweaks in de registry waar het bedrijf denk ik niet blij mee gaat worden en is nog op best effort ook. (zit met zelfde situatie)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Simpel, gewoon een extra profile aanmaken.
Zo kun je ook nog eens meerdere accounts op dezelfde server benaderen ;)

Dit had je best wel zelf uit kunnen dokteren met een beetje in de settings kijken IMHO

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.