Ik mis de score van de V8 (non-Duo) Ultra.
Die interesseert mij wel...
XGI heeft de site geupdate en er is nu duidelijker verschil gekomen tussen de duo oplossingen, de V8 single en de V5 single GPU's. ook staat er een link naar http://www.volarigamers.com/, een site voor (en door?) gamers over de volari gpu's. In dit artikel komt duidelijk naar voren dat XGI met PCI express bezig is, hopelijk betekend niet dat het ook nog zolang duurt voordat de volari wordt uitgebracht (volgens mij komt PCI express pas in Q2 2004...).
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Hm.. Ik wil graag benchmarks zien naast de ATI en nVidia kaarten
Het is wel leuk dat ze zoveel 3dmarkjes halen maar in vergelijking met ATI en nVidia @ dezelfde systeem???
*Kickje ;)*

Het is wel leuk dat ze zoveel 3dmarkjes halen maar in vergelijking met ATI en nVidia @ dezelfde systeem???
*Kickje ;)*
[ Voor 5% gewijzigd door Dutchmega op 28-10-2003 10:47 ]
kijk eens aan! We hebben waarschijnlijk een datum! |
volgens The inquire: "Small quantity of V8 Dual XGI cards will be in stock in week 46 the one that starts November 10th, at least in Europe. " YEAH! |
Zo, dan zullen de reviews ook niet lang op zich laten wachten.
Niet op voorraad.
Mooi, want ik zit te kijken naar een vervanging van mijn ti4800SE en uit de FX serie vindt ik niets dat goed en betaalbaar is, en Ati...tja...ik vindt het beeld van ATI niet...gewoon niet mijn stijl. Drivers die bij bepaalde games rare glitches geven. Nvidia drivers zijn ook niet heilig ( 51.75 iemand? ) maar stabieler.Althalus schreef op 28 October 2003 @ 20:51:
kijk eens aan! We hebben waarschijnlijk een datum! volgens The inquire:
"Small quantity of V8 Dual XGI cards will be in stock in week 46 the one that starts November 10th, at least in Europe. "
YEAH!
...zouden de volari drivers stabiel zijn :-)
Volari zou perfect zijn...als hij goede prestaties tegen een aardige prijs levert....
[ Voor 15% gewijzigd door swampy op 29-10-2003 00:55 ]
There is no place like ::1
Verwijderd
And butt not least.... Goede drivers.... Die zorgen voor een stabiele gang van zaken..die zijn natuurlijk ook niet onbelangrijk...swampy schreef op 28 October 2003 @ 23:51:
[...]
Mooi, want ik zit te kijken naar een vervanging van mijn ti4800SE en uit de FX serie vindt ik niets dat goed en betaalbaar is, en Ati...tja...ik vindt het beeld van ATI niet...gewoon niet mijn stijl. Drivers die bij bepaalde games rare glitches geven. Nvidia drivers zijn ook niet heilig ( 51.75 iemand? ) maar stabieler.
...zouden de volari drivers stabiel zijn :-)
Volari zou perfect zijn...als hij goede prestaties tegen een aardige prijs levert....
En idd. Als het nog moet duren tot Q2 2004 op pciEXP. DAn slaan ze de spijker in de plank mis. Omdat hun prestatie allang weer voorbij zijn gestreeft door Ati en Nvidia.
deze kaartjes hebben ook mijn interesse opgewekt 
reviewsample aangevraagd, maar nog geen reactie gekregen
we zien wel.
reviewsample aangevraagd, maar nog geen reactie gekregen
we zien wel.
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
429 Eurie moet ie kosten bij MaxPC, niet echt een prijsbreker vind ik. Hoe zat het nou trouwens met dat geheugen? Er zit 256 MB op, maar dat was effectief maar 128 of zoiets?!?
Idd, de VPU's kunnen geen memory sharing aan, dwz dat een DUAL-V5/8 met een totaal van 256 MB dus 128MB per chip heeft. Textures moeten dubbel worden opgeslagen.Naluh! schreef op 01 november 2003 @ 15:03:
429 Eurie moet ie kosten bij MaxPC, niet echt een prijsbreker vind ik. Hoe zat het nou trouwens met dat geheugen? Er zit 256 MB op, maar dat was effectief maar 128 of zoiets?!?
tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/
was dat al bekend? Volgens mij was het nog niet zeker of iedere chip 128 mb gebruikt of effectief 256. Maarja, alsof je zoveel performance meer haalt met 256 mb (kijk eens naar de Radeon 9800 pro 256 of de GF FX series met 256 *zelfs de 520 is te koop met 256, alleen maar marketingtruuks.*)
Tom's Hardware heeft een uitgebreide preview online gezet van de Volari Duo V8 Ultra:
http://www20.tomshardware.com/graphic/20031107/index.htmlThe Volari Duo V8 Ultra leaves us with a very mixed first impression. Despite the prototype status of our sample and its driver, the card was able to produce some very respectable results in some areas. These highlights are clouded by the problems with texture filtering and the stark performance drop-offs in some benchmarks and games.
[ Voor 4% gewijzigd door CJ op 07-11-2003 18:21 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ik loop nu tegen vervelende problemen op met mijn Xabre. Er zijn gewoon domweg games die geen DX ondersteunen, maar slechts bepaalde videokaarten. Je kan wel raden dan Nvidia en ATi de hoofdsoort vormen en dat exotische kaarten als de SiS Xabre 400 niet in het lijstje staan. Daar wordt ik toch wel misselijk van. Games die mijn kaart best zou kunnen tonen (zelfs een TNT2 doet het meestal nog wel) starten gewoon niet op met een vage melding dat mijn hardware problemen zou geven. Problemen? Ja, met die brakke software die kieskeurig is 
Al met al wel een overdenking waard voordat je een exotische 3d chip in je pc zet, al moet ik eigenlijk gewoon dit soort slechte software boycotten

Al met al wel een overdenking waard voordat je een exotische 3d chip in je pc zet, al moet ik eigenlijk gewoon dit soort slechte software boycotten
had een heel andere kaart in gedachtenWekkel schreef op 11 november 2003 @ 12:17:
Ik loop nu tegen vervelende problemen op met mijn Xabre. Er zijn gewoon domweg games die geen DX ondersteunen, maar slechts bepaalde videokaarten. Je kan wel raden dan Nvidia en ATi de hoofdsoort vormen en dat exotische kaarten als de SiS Xabre 400 niet in het lijstje staan. Daar wordt ik toch wel misselijk van. Games die mijn kaart best zou kunnen tonen (zelfs een TNT2 doet het meestal nog wel) starten gewoon niet op met een vage melding dat mijn hardware problemen zou geven. Problemen? Ja, met die brakke software die kieskeurig is
mare hier zal het eerder een driver probleem zijn
al die kaartjes zijn directx of opengl compatible ook zijn alle games die nu nog uit komen dat
dus gaat het de mist in met die kaart in een game zal het eerder bij de driver ligen
tegen woordig zijn alle nieuwe games of opengl of direct 3d
idd in de tijd van de voodoo en de tnt en de viper had je een stuk of 4 verschillende soorten 3d standaarden
deze kaartjes voldoen gewoon aan de directx 9 standaart en de opengl standaart dus daar zal het probleem niet zitten
[ Voor 13% gewijzigd door Shunt op 11-11-2003 13:30 ]
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Ik kan echt alle spellen spelen, maar games als Tony Hawk 4 of Halo hebben een grote merken geilheid waar je u tegen zegt. Ze gooien het even op een driverprobleem terwijl ze gewoon niet een fatsoenlijk stukje software kunnen schrijven. Waarom doen 90% andere recente en killer titels het dan wel op mijn Xabre? Het is echt onzin dat het een driverprobleem zou zijn. Bovendien crash ik graag mijn eigen systeem zelf in plaats van een neurotisch stukje software dat mij op voorhand vertelt dat mijn driver voor problemen zou zorgen.Shunt schreef op 11 november 2003 @ 13:24:
mare hier zal het eerder een driver probleem zijn
al die kaartjes zijn directx of opengl compatible ook zijn alle games die nu nog uit komen dat
dus gaat het de mist in met die kaart in een game zal het eerder bij de driver ligen
Zo, weer even genoeg gal gespuwd
mischien omdat (van halo week het zeker) het echte directx 9 games zijn en mschien nog niet helemaal 100% lekkere directx 9 drivers uit zijn voor je gpu'tjeWekkel schreef op 11 november 2003 @ 13:39:
[...]
Ik kan echt alle spellen spelen, maar games als Tony Hawk 4 of Halo hebben een grote merken geilheid waar je u tegen zegt. Ze gooien het even op een driverprobleem terwijl ze gewoon niet een fatsoenlijk stukje software kunnen schrijven. Waarom doen 90% andere recente en killer titels het dan wel op mijn Xabre? Het is echt onzin dat het een driverprobleem zou zijn. Bovendien crash ik graag mijn eigen systeem zelf in plaats van een neurotisch stukje software dat mij op voorhand vertelt dat mijn driver voor problemen zou zorgen.
Zo, weer even genoeg gal gespuwd
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Er zijn DX9 drivers voor mijn GPU (die ik ook gebruik). Dat is dus formeel geen probleem
Prijs van de V8 duo is waarschijnlijk 300 euro!
Die van de V5 duo is 250€, V8 ultra 200€, V5 150€ of minder.
Die van de V5 duo is 250€, V8 ultra 200€, V5 150€ of minder.
Woei 
Om even op mijn rant hierboven terug te komen, met de nieuwste drivers van SiS doet Halo het nu wel. Het loopt heel behoorlijk, ik vind het een mooie belevenis
Om even op mijn rant hierboven terug te komen, met de nieuwste drivers van SiS doet Halo het nu wel. Het loopt heel behoorlijk, ik vind het een mooie belevenis
Het blijft maar stil rond de nieuwe chip, valt mij eerlijk gezegt een beetje tegen. In de pricewatch staat de Club3D XGI Volari V8Ultra D 256DDR2 VIVO al een tijdje maar geen van de winkels hebben de kaart ook daadwerkelijk.
Ze moeten toch eens wat gaan pushen daar bij de XGI als ze deze kaart nog een beetje succes willen laten behalen. Ati en Nvidia blijven ook niet stil zitten
Ze moeten toch eens wat gaan pushen daar bij de XGI als ze deze kaart nog een beetje succes willen laten behalen. Ati en Nvidia blijven ook niet stil zitten
poeh het duurt nu wel lang hoor, release date 1 oktober toch? iemand al wat gezien, op webshops binnen de benelux?
als deze dingen (dan bedoel ik de duo) met prestaties tussen de 9700 en 9800 en met de prijs dik onder de 9800 gaat zitten dan ga ik hem bijna zekerweten halen.
als hij natuurlijk ook leuke drivers heeft en geen nare dingen heeft zoals de 5800.
btw vind van die dubble fan de lampjes leuk.
als hij natuurlijk ook leuke drivers heeft en geen nare dingen heeft zoals de 5800.
btw vind van die dubble fan de lampjes leuk.
Bij de groothandel staat ie nog op rood d.w.z. nog niet op voorraad. Ik schrik trouwens wel ff van die inkoopprijs. Goedkoper dan GygaByte ATI Radeon 9800Pro 128DDR DVI TV en duurder dan een Club3D ATI Radeon 9700Pro 128MB AIW
.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Ik gok erop dat dit weer een gevalletje 'too little, too late' word. Nog even en de FX5950 en de 9800XT zijn alweer mainstream......
confirmatie gekregen voor een reviewsample.
nu nog ontvangen en eens deftig op de pijnbank leggen.
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
Stoer!Gamer schreef op 24 november 2003 @ 20:04:
duur dus...Spice schreef op 24 november 2003 @ 16:58:
Bij de groothandel staat ie nog op rood d.w.z. nog niet op voorraad. Ik schrik trouwens wel ff van die inkoopprijs. Goedkoper dan GygaByte ATI Radeon 9800Pro 128DDR DVI TV en duurder dan een Club3D ATI Radeon 9700Pro 128MB AIW.
omg, is zoiets gratis ofzow, of kost het gewoon minder geld?Gamer schreef op 24 november 2003 @ 20:04:
nee hoor, hardwaresites kunnen hun mailen voor een sample, maar die moet je natuurlijk terug geven (wij zijn non-profit).
http://www.madshrimps.be/This is *********, Corporate PR contact of XGI.
I’d like to add your email into PR database of XGI.
About the request of review sample, due to limited resource, XGI is still trying to arrange as many as we can handle right now.
However, delivering review samples to European media is current task of XGI.
I will try to arrange it for you ASAP (it might be a detail version from one of our customers).
Please feel free to contact me for any further inquiry.
[ Voor 64% gewijzigd door Gamer op 24-11-2003 23:42 ]
Huh ik zat net een beetje doelloos te internetten kom ik bij DVC al een XGI kaart tegen in de webshop
http://www.dvc-computers.nl/shop/c91.html helemaal onderaan
ow ik zie het alweer, hij staat ook al in de pricewatch, mijn excuses
oud nieuws dus
ow ik zie het alweer, hij staat ook al in de pricewatch, mijn excuses

[ Voor 22% gewijzigd door xabre16v op 27-11-2003 00:04 ]
[quote]Althalus schreef op 11 november 2003 @ 21:03:
... quote]
Dief
... quote]
Dief
[ Voor 34% gewijzigd door Dr. Strangelove op 02-12-2003 19:46 ]
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Voor de geinteresseerden: nieuws: 'XGI komt met Volari Duo-graphics op 8 december'
8 december zullen dus iig de dual V8 en dual V5 uitkomen maar ik mag toch hopen dat ze dan ook de single versies gelijk uitbrengen
8 december zullen dus iig de dual V8 en dual V5 uitkomen maar ik mag toch hopen dat ze dan ook de single versies gelijk uitbrengen
De Reactor drivers zijn te downloaden:
http://www.club-3d.nl/arc...8%20Reactor%20drivers.zip
En ook de manual is online van Club3D:
http://www.club-3d.nl/archivos/XGI%20Guide.pdf
Nog een paar dagen wachten en we zullen zien of de Volari zich staande weet te houden tegen het huidige geweld van ATi & nVidia. Ik ben vooral benieuwd naar de performance van de DX9 tests zoals TR: AoD en HL2.
Nog een paar dagen wachten en we zullen zien of de Volari zich staande weet te houden tegen het huidige geweld van ATi & nVidia. Ik ben vooral benieuwd naar de performance van de DX9 tests zoals TR: AoD en HL2.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
In die manual staat dat je voor die kaart minimaal een 400Watt voeding meot hebben.. Lijkt mij dat een Bokkiewokkie voeding hiervoor niet geschikt is... Allemaal dan maar overstappen op Antec/Enermax/CWT?CJ schreef op 03 december 2003 @ 09:11:
De Reactor drivers zijn te downloaden:
AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64
Is het trouwens opgevallen dat de specs van de Club3D Volari Duo V8 Ultra lager zijn dan wat oorspronkelijk werd aangekondigd?
Volgens de whitepapers zou het gebruik maken van 500Mhz DDR2... In de preview van Tom's Hardware werd er gebruik gemaakt van 450Mhz DDR2, met de melding dat dit niet de definitieve snelheid zou zijn.
Wat staat er nu op de site van Club3D?
GPU Mhz: 350
Memory Mhz: 400
Video Memory: 256 MB
Memory Bandwith: 256 Bit
Memory Type: DDR2
Dus deze draait volgens de Club3D site op 400 Mhz ipv 500 Mhz.
Volgens de whitepapers zou het gebruik maken van 500Mhz DDR2... In de preview van Tom's Hardware werd er gebruik gemaakt van 450Mhz DDR2, met de melding dat dit niet de definitieve snelheid zou zijn.
Wat staat er nu op de site van Club3D?
GPU Mhz: 350
Memory Mhz: 400
Video Memory: 256 MB
Memory Bandwith: 256 Bit
Memory Type: DDR2
Dus deze draait volgens de Club3D site op 400 Mhz ipv 500 Mhz.
Mmm, een goede chieftec voeding zal vast ook wel voldoende zijn ( en aangezien behoorlijk wat tweakers een chieftec hebben )all_by_myself schreef op 03 december 2003 @ 09:18:
[...]
In die manual staat dat je voor die kaart minimaal een 400Watt voeding meot hebben.. Lijkt mij dat een Bokkiewokkie voeding hiervoor niet geschikt is... Allemaal dan maar overstappen op Antec/Enermax/CWT?
.. echt nieuwsgierig naar de benchmarks van die volari 8 duo. De reviews van nu zijn nog niet echt duidelijk over de anti-aliasing modes.. helaas. Want om een game goed te draaien.. is een om anti-aliasing te activeren zonder veel framerate verlies..ah..dat is een tweede!
Ook ik ben erg nieuwsgierig naar de andere (vooral de single versies) kaarten.
Zou het kunnen zijn dat ze besluiten om alleen de V8 duo uit te brengen voor op de markt en de andere kaarten misschien alleen OEM (zo heet dat toch? dat bijv. alleen dell's deze kaart hebben) uitbrengen.
Zou het kunnen zijn dat ze besluiten om alleen de V8 duo uit te brengen voor op de markt en de andere kaarten misschien alleen OEM (zo heet dat toch? dat bijv. alleen dell's deze kaart hebben) uitbrengen.
offtopic:
Owja over Dr. Strangelove, die film ownt gewoon
eerste zwartwit film die ik echt super vind! Lag ik ff in een deuk zeg
.
Owja over Dr. Strangelove, die film ownt gewoon
Ik ben ook erg benieuwd naar de single versie's alleen blijft het daar erg stil rond. Ze zullen niet OEM only worden, dat doet niemand. Ze moeten juist in het begin wat aandeel krijgen in de low budget en mid range markt. Ik geloof ook niet dat ze zomaar uit het niets Ati en Nvidia zullen verslaan in benches
hmm
misschien dat ze nog een snellere versie gaan uitbrengen met meer dan 400mhz?
of ze hadden problemen met warmte en hebben het daarom lager gezet.
ik heb hier 460 watt enermax.
dus zit wel goed
misschien dat ze nog een snellere versie gaan uitbrengen met meer dan 400mhz?
of ze hadden problemen met warmte en hebben het daarom lager gezet.
ik heb hier 460 watt enermax.
dus zit wel goed
Ik hoop dat ze ook de single uitgaan brengen op 8 december bedoel ik dan... Maar ehh is die datum nou ook voor NL op 8 december?
[ Voor 13% gewijzigd door Kijoki op 04-12-2003 15:38 ]
Er is in de Reactor drivers voor de Volari kaarten al een hele reeks aan applicatie detecties gevonden.
Onder andere voor OpenGL:
Onder andere voor OpenGL:
En voor Direct3D:Quake 2 Arena
quack 3: Arena
Quake 3: Arena
Wolfenstein
Half-Life
SoF
SoldierofFortune2Class
Soldier of Fortune 2
Homeworld
Cataclysm
mdk2class
Dark star Window Class
ONI
Wizardry 8
Waarschijnlijk komt dit dus omdat de driverdevelopment afdeling van XGI nog maar net bestaat en nog niet zo veel contacten heeft met de gamedevelopers. Dus moeten ze eerst de games laten detecteren, alvorens ze goed presteren. Als de Volari reeks meer is ingeburgerd dan zou dit natuurlijk minder moeten worden.3DMARK2000.EXE
3DMARK2001
UNREALTOURNAMENT.EXE
TRUCKRACE.EXE
GIANTS.EXE
IF18.EXE
GAME.EXE
TRIBES2.EXE
AQUANOX.EXE
MORROWIND.EXE
AQUAMARK.EXE
LITHTECH.EXE
SPLINTERCELL.EXE
FELLOWSHIP.EXE
TRAOD.EXE
UT2003.EXE
HALO.EXE
ach mijn favo spellen van het moment staan erbij 9Wolfenstein hoop dus ET en Morrowind)
maar prijs valt me tegen
maarja dan maar wachten
maar prijs valt me tegen
maarja dan maar wachten
Op de Duitse site van Hardware-Tweaker.de zijn de eerste foto's online gekomen van de Club3D kaart:

Meer vind je hier: http://hardware-tweaker.d..._volari_v8ultra_pic1.html
In sommige duitse winkels schijnt-ie al verkrijgbaar te zijn voor €379,-
http://www.fortknox.de/cat.php?art=63846

Meer vind je hier: http://hardware-tweaker.d..._volari_v8ultra_pic1.html
In sommige duitse winkels schijnt-ie al verkrijgbaar te zijn voor €379,-
http://www.fortknox.de/cat.php?art=63846
[ Voor 9% gewijzigd door CJ op 07-12-2003 14:04 ]
Hij ziet er mooi uit, met zijn 2 GPU's, koper koeler zo te zien ( is dat nou aluminium in het midden? ) wel een ERG vol kaartje zeg... maarz ziet er mooi uit, binnenkort de echte benchmarks en een overzicht van de verschillende AA/ANISO modes die het beestje ondersteunt!
Alleen dit is dan wel minder:

Hoeveel vermogen zou de V8 Ultra duo wel niet gebruiken?

Welke kaart is dat op de laatste foto boven die onderste kaart?
Flink wat als je dus een voeding van 400 watt minimaal nodig hebtYokozuna schreef op 07 december 2003 @ 12:32:
Alleen dit is dan wel minder:
[afbeelding]
Gelukkig is ie wel wat kleiner dan de voodoo 5 5500 en hoger!
[ Voor 9% gewijzigd door Zeus op 07-12-2003 17:20 ]
Het is de first design Voodoo 5 6000/6500. Uiteidelijk zaten er twee cores boven elkaar!b3ta schreef op 07 december 2003 @ 17:03:
offtopic:
En als je dan echt humor wil:
http://savagenews.orbitel.bg/picts/voodoo68000.jpg
Duidelijk gevalletje fotosoep
[ Voor 72% gewijzigd door Stinger666 op 07-12-2003 17:39 ]
Op verschillende Duitse sites/forums hebben mensen dus inmiddels de Volari Duo V8 Ultra.
Core: 328 Mhz (en niet 350)
Mem: 450 Mhz
Je moet de kaart vergelijken met de Radeon9700Pro en 9800Pro. Vanavond/vannacht zouden de eerste officiele reviews moeten verschijnen op het net.
Edit: De eerste paar screens zijn geplaatst:

Bron: www.hardware-tweaker.de
Core: 328 Mhz (en niet 350)
Mem: 450 Mhz
Je moet de kaart vergelijken met de Radeon9700Pro en 9800Pro. Vanavond/vannacht zouden de eerste officiele reviews moeten verschijnen op het net.
Edit: De eerste paar screens zijn geplaatst:

Bron: www.hardware-tweaker.de
[ Voor 31% gewijzigd door CJ op 07-12-2003 23:47 ]
De rest van de review staat er nu ook op.
Conclusie (ik geschreven in het engels, moet zo weer naar school):
Seems little has changed since the last benchmarks. FSAA is not usable on this card or the performence will drop 90 % or so.
Pro's: Good UT2003 and Quake 3 and Aquamark benchmarks
Con's: Bad Shader Performance, every other benchmark it doesn't compete. Instability and very bad FSAA performance suggest bad drivers.
Anyways we have to wait again...
Owja: http://www.xgitech.com -- nieuwe site
Conclusie (ik geschreven in het engels, moet zo weer naar school):
Seems little has changed since the last benchmarks. FSAA is not usable on this card or the performence will drop 90 % or so.
Pro's: Good UT2003 and Quake 3 and Aquamark benchmarks
Con's: Bad Shader Performance, every other benchmark it doesn't compete. Instability and very bad FSAA performance suggest bad drivers.
Anyways we have to wait again...
Owja: http://www.xgitech.com -- nieuwe site
[ Voor 7% gewijzigd door Zeus op 08-12-2003 09:32 ]
Daar moet je nog wel even aan toe voegen dat volgens de site, AA beter schijnt te zijn dan die van ATi. Op zich ziet het er goed uit, maar IQ zag er een beetje blurry uit. Of dat nou komt door het gebrek aan AF en het gebruik van bi-lineair filtering weet ik niet, maar de randjes werden ook naar mijn gevoel iets beter weg gewerkt op de XGI kaart dan op de ATi kaarten.
Edit Ik heb net op verschillende sites gelezen dat de Volari alleen Supersampling FSAA ondersteund en geen Multisampling FSAA. Dit zou verklaren waarom de performance zo gigantisch ineenstort, terwijl het er wel beter uit ziet dan bv ATi's AA. De wazigheid zou dan inderdaad te wijten zijn aan het gebrek van anisotropic filtering en het gebruik van bi-lineair filtering.
Edit 2: Ik kom er net achter dat ik zelf ook al eens had gezegd dat dat de Volari alleen SSAA zou ondersteunen.
Hier dus: [rml]CJ in "[ Discussie]De Volari van XGI, een serieu..."[/rml]
Edit Ik heb net op verschillende sites gelezen dat de Volari alleen Supersampling FSAA ondersteund en geen Multisampling FSAA. Dit zou verklaren waarom de performance zo gigantisch ineenstort, terwijl het er wel beter uit ziet dan bv ATi's AA. De wazigheid zou dan inderdaad te wijten zijn aan het gebrek van anisotropic filtering en het gebruik van bi-lineair filtering.
Edit 2: Ik kom er net achter dat ik zelf ook al eens had gezegd dat dat de Volari alleen SSAA zou ondersteunen.

[ Voor 48% gewijzigd door CJ op 08-12-2003 12:22 ]
De drivers lijken gewoon nog niet af, hier een teken dat de kaart wel potentie heeft:

Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan een blurrie beeld, wat is er aan de hand met AF, werkt deze (nog?)niet?

Ik heb zelf een gruwelijke hekel aan een blurrie beeld, wat is er aan de hand met AF, werkt deze (nog?)niet?
Niet op voorraad.
Moet ik nu ik dit zo zie Blij zijn??? want ik kan er niet uit opmaken of hij nou veel beter is. Bij 3dmark is ie dan weer wat slechter maar bij ut2k3 en polygon count is ie weer beter?
Is er al een offi. preview??
Is er al een offi. preview??
Dan zal gamen erop niet echt lekker gaan!
Mmm, betere drivers, zodra ze die hebben... en DAN testen :-)
Wow... http://www.hardware-tweak...i__duo_v8ultra_part7.html
Dat ziet er niet goed uit!
[ Voor 18% gewijzigd door swampy op 08-12-2003 15:08 ]
Dat zijn ook de enige goede results tot nu toe, de rest is niet bepaald fijn voor die "super 2 gpu kaart"edward2 schreef op 08 december 2003 @ 12:32:
De drivers lijken gewoon nog niet af, hier een teken dat de kaart wel potentie heeft:
[afbeelding]
[afbeelding]

[ Voor 3% gewijzigd door Intronic op 08-12-2003 16:14 ]
Tja, die triangles bijvoorbeeld, een GF4 ti haalt ook hoge scores daar op, maar zodra je AA en Aniso aanzet merk je dat je maar met 4 pixel pijplijnen zit.......hoe snel de kaart ook is, hoe krachtig het geheugen.... als de GPU het niet goed gestouwt krijgt.....Intronic schreef op 08 december 2003 @ 15:53:
[...]
Dat zijn ook de enige goede results tot nu toe, de rest is niet bepaald fijn voor die "super 2 gpu kaart"
Daarom ook dat ik erg sceptisch ben over de performance van de kaart, leuke middeklasser misschien maar in dat geval is de prijs belachelijk hoog, voor een kaart die half TOP functioneert en half BUDGET .....
Nope, er is nog veel werk voor XGI, zeker ook aan de SHADERS...die in games tegenwoordig steeds belangrijker worden!
Voor een kaart in deze prijsklasse mag je toch wel verwachten dat het aanzetten van AA geen enorme performance hit tot gevolg heeft.
Als de Volari inderdaad alleen maar Supersampling AA ondersteunen, dan zie ik het somber voor ze in. De meeste mensen kopen een dure kaart niet alleen voor de snelheid, maar ook voor de eyecandy. En voor een kleine performancehit in AA zouden ze toch echt multisampling moeten ondersteunen zoals ATi, nVidia en S3 dat wel doen.
Als de Volari inderdaad alleen maar Supersampling AA ondersteunen, dan zie ik het somber voor ze in. De meeste mensen kopen een dure kaart niet alleen voor de snelheid, maar ook voor de eyecandy. En voor een kleine performancehit in AA zouden ze toch echt multisampling moeten ondersteunen zoals ATi, nVidia en S3 dat wel doen.
400 Watt voeding nodig?!:
Club-3D mentioned some points about the needs of their XGI Volari Duo V8 Ultra videocards in the Quick Installation Guide:
Die XGI™ Volari™ DUO V8 erfordert ein 400 Watt Netzteil. Bitte überprüfen Sie die Angaben auf dem Netzteil in Ihrem System.
Die externe Stromversorgung für die XGI™ Volari™ DUO V8 muß vor dem Einschalten während der Installation verbunden werden. Das Einschalten ohne Verbindung der externen Stromversorgung kann zu unvorhersehbaren Schäden an System und XGI Volari™ DUO V8 führen. Es wird empfohlen, die beiden externen Stromanschlüsse der XGI™ Volari™ DUO V8 an zwei unterschiedliche Stromkabel anzuschließen.
As seen, the Volari will need at least a 400Watt PSU and two free strings to which the card can be plugged to.
Club-3D mentioned some points about the needs of their XGI Volari Duo V8 Ultra videocards in the Quick Installation Guide:
Die XGI™ Volari™ DUO V8 erfordert ein 400 Watt Netzteil. Bitte überprüfen Sie die Angaben auf dem Netzteil in Ihrem System.
Die externe Stromversorgung für die XGI™ Volari™ DUO V8 muß vor dem Einschalten während der Installation verbunden werden. Das Einschalten ohne Verbindung der externen Stromversorgung kann zu unvorhersehbaren Schäden an System und XGI Volari™ DUO V8 führen. Es wird empfohlen, die beiden externen Stromanschlüsse der XGI™ Volari™ DUO V8 an zwei unterschiedliche Stromkabel anzuschließen.
As seen, the Volari will need at least a 400Watt PSU and two free strings to which the card can be plugged to.
Niet op voorraad.
Op een Duits forum heeft ook iemand 'm getest met een 250W voeding. Dat heeft tot nu toe nog geen problemen bij hem opgeleverd. Maar waarschijnlijk heeft hij verder weinig dingen aan de voeding hangen.
De Club3D XGI Volari V8Ultra D 256DDR2 VIVO kost minimaal €415,- in de Pricewatch
Aangezien dit de snelste uitvoering is zullen de andere versies daar een eindje onder zitten, wat dus eigenlijk best mee valt voor zo'n nieuwe kaart. Zeker voor 256 MB DDR2 geheugen valt die prijs best mee.
The devil is in the details.
ach heb 460 watt enermaxje
dus power is geen probleem.
maar de temps vallen me tegen 80 graden nee he.
maar de drivers laten potentie zien en het zijn pas de 1e versie.
maar de temps vallen me tegen 80 graden nee he.
Dan nog is het vreemd, want dan werken zowel de Duo als de mono V8 met 1 GPU... maar dat verandert niets aan de snelheid van de GPU's. De Duo zou dan met 350 Mhz core en 450 Mhz mem, toch een stuk sneller moeten zijn dan de gewone V8 op 300 Mhz core en 300 Mhz mem.Althalus schreef op 08 december 2003 @ 19:14:
Hey kijk hier eens naar!:
[afbeelding]
Lijkt net alsof die V8 Duo op de snelheid van de enkele GPU versie draait.
Het zou dus zo kunnen zijn dat driver problemen hier toe leiden.
Mmm, tjaCJ schreef op 08 december 2003 @ 21:04:
[...]
Dan nog is het vreemd, want dan werken zowel de Duo als de mono V8 met 1 GPU... maar dat verandert niets aan de snelheid van de GPU's. De Duo zou dan met 350 Mhz core en 450 Mhz mem, toch een stuk sneller moeten zijn dan de gewone V8 op 300 Mhz core en 300 Mhz mem.
Was het ook niet het verhaal dat de twee processoren niet samen als 1 werken maar als twee losse die beide verschillende taken op zich nemen, waardoor 1 GPU de ene taak al rendert terwijl de andere bezig is met een volgend beeldje!
Want dat zou het aardig weergeven, dat er fysiek maar de actie van 1 GPU te zien valt....
Wel jammer hoor...
Ja dat bedoel ik ook
. Niet de snelheid maar dat ie maar 1 ipv 2 chips gebruikt

Dat jij 415 Euro een fatsoenlijke prijs vind alleen omdat de kaart nieuw is en 256MB DDR2 geheugen bevat moet jij weten maar ik kan me dus niet voorstellen dat een fatsoenlijke Tweaker dit beestje koopt. De prestaties zijn nu al ondermaats laat staan als straks AF enabled word en de Tweaker dat wil gaan gebruiken in combinatie met FSAA. Met zulke snelheden kun je toch niet aankomen in 2003. FSAA en AF zijn het heden en zijn de toekomst maar helaas leven deze beestjes in het verleden.MaRc0 schreef op 08 december 2003 @ 17:30:
[...]
De Club3D XGI Volari V8Ultra D 256DDR2 VIVO kost minimaal €415,- in de Pricewatch
Aangezien dit de snelste uitvoering is zullen de andere versies daar een eindje onder zitten, wat dus eigenlijk best mee valt voor zo'n nieuwe kaart. Zeker voor 256 MB DDR2 geheugen valt die prijs best mee.
het is raar maar waar, in de VS kost ie 300 dollar, en volgens XGI zelf tussen de 2 a 300 in

D'r is ook maar 1 merk en zelfs maar 1 distributeur van deze kaart in nederland, waarschijnlijk komt de prijs daardoor iets hoger uit. Hopelijk komen de rest van de kaartenbakkers ook SNEL met iets op de proppen. Mijn mening blijft trouwens ongewijzigd : Too Little, Too Late.....
Huh ik lees zonet dat AF nog niet werkt in de nieuwste drivers,
dan kloppen die 3DMark03 en Aquamark scores toch niet aangezien deze beide gebruik maken van 4x AF?
dan kloppen die 3DMark03 en Aquamark scores toch niet aangezien deze beide gebruik maken van 4x AF?
Verwijderd
Sorry maar je zit goed fout, het is een 3dfx Voodoo5 6000 AGP 128MB Final Revision 3700.Stinger666 schreef op 07 december 2003 @ 17:23:
[...]
Het is de first design Voodoo 5 6000/6500. Uiteidelijk zaten er twee cores boven elkaar!
offtopic:
Dus het is het laatste en nieuwste model van de Voodoo5 6000 en de Voodoo5 6500 was een versnelde Voodoo5 6000. De Voodoo5 6000 liep synchroom Cores/Mem op 166Mhz en de Voodoo5 6500 liep synchroom Cores/Mem op 200Mhz.
Hier heeft men een foto van wat het eerste Final Revision uit zou moeten zien:

Maar goed helaas zijn deze kaarten van de Koning 3dfx niet meer verder gekomen maar nu hebben we XGI en we hopen dat ze het ietewat langer volhouden dan 3dfx.
En ja dit vind ik 1 van de mooiste foto's van de XGI Volari Duo V8 ULTRA 256MB met zijn oudere broer de 3dfx Voodoo5 5500 AGP 64MB:

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2003 21:41 ]
Ik zag net dat de distributeur de Club3d Volari kaartjes heeft binnen gekregen, dus binnenkort kunnen alle tweakertjes het ding eens echt aan de tand voelen...
Sterker nog, nu: zie Alternate, alleen voor de prijs is de R9800 (nog?) veel beter ivm AF, AA en shaders, hopelijk komt met nieuwere drivers dat nog op peil.dominator schreef op 11 december 2003 @ 13:00:
Ik zag net dat de distributeur de Club3d Volari kaartjes heeft binnen gekregen, dus binnenkort kunnen alle tweakertjes het ding eens echt aan de tand voelen...
[ Voor 18% gewijzigd door edward2 op 12-12-2003 00:15 ]
Niet op voorraad.
De 9800pro gaat inmiddels voor 100 euro minder over de toonbank. En ik denk dat zo'n dual core design toch altijd duurder is te produceren als een relatief simpeler single core kaartje....
Verwijderd
Maar toch het kan zijn dat de lui die em getest hebben ( hardware-tweakers.de) een slechte versie hebben ontvangen en dat daardoor de core zo warm word onder stres, ik bedoel kep nog geen enkele andere benchmark gezien waarbij de temp ook 80°C word ( tbh dis de enigste benchmark die ik heb gezien ) kep namelijk nog geen benchmark gezien van tom's hardware, maar kan ook zijn dat hun wachten tot er betere drivers op de markt komt.Bigbot schreef op 08 december 2003 @ 18:02:
ach heb 460 watt enermaxjedus power is geen probleem.
maar de temps vallen me tegen 80 graden nee he.![]()
Zou lullig zijn als XGI reputatie nu al onder het ijs word geduwd door 1 benchmark, die mogelijk door een slechte kaart is gedraait
Ik pik zo'n kaartje binnenkort wel eens op om er mee te spelen, er kwamen nieuwe drivers uit deze week las ik.
Niet op voorraad.
Verwijderd
Geld te veeledward2 schreef op 12 december 2003 @ 12:13:
Ik pik zo'n kaartje binnenkort wel eens op om er mee te spelen, er kwamen nieuwe drivers uit deze week las ik.
Misschien wel, misschien niet. Maja ik snap hem wel, de verleiding is altijd erg groot om nieuwe hardware uit te proberen

Niet op voorraad.
Verwijderd
Hmmm, lijkt wel die super VooDoo 5 6000 kaart van 3dfx. met 4 GPU's ! Maar dat ding was te labiel en was niet echt uitgebracht.b3ta schreef op 07 december 2003 @ 17:03:
Maar misschien is het wel een hele andere kaart.
Verwijderd
Als je op ebay kijkt heb je wel eens geluk voor 1100 a'1400 US Dollar voor een 3dfx Voodoo5 6000 AGP 128MB Rev 3600/3700Verwijderd schreef op 17 december 2003 @ 22:18:
[...]
Hmmm, lijkt wel die super VooDoo 5 6000 kaart van 3dfx. met 4 GPU's ! Maar dat ding was te labiel en was niet echt uitgebracht.
Maar misschien is het wel een hele andere kaart.
En ja ik ben echt op zoek naar zo iets deze kaarten hebben een geheugen bandbreedte van 10.4 GB per sec en aangezien dat de GF4 Ti 4600 een goeie 3 jaar later kwam, was 3dfx op dat gebied erg voor op nvidia. maar ja voor het jaar 2000 was 600 a700 gulden te veel voor een video kaart en ja ook niet echt re'eel.
Dus 3dfx was echt wel de konig van het ontwerpen van Video kaarten op technologie. Maar ik hoop dat XGI de nieuwe 3dfx wordt, ik heb pas geleden nog kontakt met de designer Yuan gemaakt, en ik vroeg aan hem komt er ook een quad chip versie van de Volari? en hij zij: ik mail je wel als het zo ver is
en ja dus ik kwam op de naam:
Dat is 256MB per Volari VPU.
Waarom V11 nou sokje een maat van mij zei: het top model nu is de V8 Duo ULTRA en het midden model is de V5 Duo ULTRA, dus hij zei: V8 - V5 = V3 , dus V8 + V3 = V11. leuke formule van Sokje, respect on him!!!!_o_
Dus ik zie dit sort dingen wel gebeuren and we are back in buisness!!!!
XGI het gaat ze echt wel lukken.
Het schijnt dat XGI wel degelijk rommelt met applicatiedetectie.
Als je van 3DMark03.exe -> 3DMurk03.exe maakt dan dropt de Mother Nature scene van 20.6 fps naar 8.8 fps.... da's toch niet niks.
En als je een soortgelijk kunstje flikt op UT2k3 dan verandert de beeldkwaliteit en dropped de score ook gigantisch in botmatch 88.2 fps -> 18.7 fps.
Zie hier voor screenshots: http://www.hardware.fr/html/news/#6242
Als je van 3DMark03.exe -> 3DMurk03.exe maakt dan dropt de Mother Nature scene van 20.6 fps naar 8.8 fps.... da's toch niet niks.
En als je een soortgelijk kunstje flikt op UT2k3 dan verandert de beeldkwaliteit en dropped de score ook gigantisch in botmatch 88.2 fps -> 18.7 fps.
Zie hier voor screenshots: http://www.hardware.fr/html/news/#6242