Monitor in het algemeen te donker - Handige tools?

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 14:33
Hey,

Ik heb gisteren m'n oude pc geformatteerd en win XP erop gezet. Nou zit er bij de drivers van de i740 kaart (Asus), die al in Win XP zitten, geen gamma correctie tools. Op de site van intel staat dat de drivers op de win XP cd-rom goed zijn en op de ASUS site leveren ze geen XP Drivers :?

Nou is mijn monitor te donker en kan ik het niet goed zetten. Ik kan wel powerstrip gaan downloaden, maar die start met de computer op en ik moet hem ook nog registreren (kost geld!, anders irritante tips bij boot).

Het gaat om een Samsung Syncmaster 750s

Wie weet een handig tooltje?

Thx
Floris

[ Voor 5% gewijzigd door kikibu op 15-09-2003 16:22 ]

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40

-ET-

Phone Home

kan het niet met de drivers van je monitor of met je monitor OSD zelf?

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Waarom kan het niet met de monitor brightness/contrast knoppen?

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• kikibu
Staan al op het hoogst. Monitor garantie is afgelopen en er zit niks bij de monitor software.

oh jah, het ligt niet aan de videokaart. Bij een andere computer met deze monitor is dit ook zo.

[ Voor 36% gewijzigd door kikibu op 15-09-2003 16:26 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik heb ook een I740, maar als ik me niet vergis zitten bij de drivers die ik laatst van de Intel-site afhaalde, wel gamma correction tools. En anders ff op de site van samsung kijken.
Lijkt me namelijk vrij stuk dat als ik onder w2k een i740 op een oude Tulip XGA nogwattes monitor draai en ik wel gamma-correctie heb, jij dat niet onder XP, een i740 en een samsung syncmaster zou kunnen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Powerstrip is erg handig
kan je met toetsencombinatie cltr alt + je brightness hoger doen en met cltr alt - lager :)
werkt in games en in windows :)

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

Je kan als je het aan durft je monitor open maken en bij het hoogspanningsgedeelte naar screen zoeken. Dit is een pot meter die je maar een heel klein stukje hoeft te draaien (proefondervindelijk uitzoeken welke kant, wil wel eens veschillen) Meestal is dit voldoende.

Let wel op dat het op eigen risico is en je moet zeker weten dat je de hoogspanning op je monitor kwijt bent. Ik heb dit al diverse keren met monitoren gedaan en is nog nooit misgegaan.

Meh ...

• lonkhuijzen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:31

lonkhuijzen

100% ADH

Als je garantie toch afgelopen is zou je je monitor open kunnen schroeven.
Aan de binnenkant zitten 3 draaiknoppen horizontaal en verticaal kleuren scherpstellen en de brightness. Daarmee zou je denk ik nog best wel goed kunnen prutsen.

VOORZICHTIG!!!! Raak niet zomaar alles aan met je handen :) *vonk*vonk*

* lonkhuijzen was net te laat :)

[ Voor 6% gewijzigd door lonkhuijzen op 15-09-2003 16:41 ]

5,85kWp 15x Sunpower Max3 390Wp OZO | live PV output | LabelA@‘78

• kikibu
Dat durf ik inderdaad niet aan. Powerstrip is ook handig, maar moet wel opgestart worden.

De drivers op de win XP cd zijn de nieuwste, op de Win 2000 zullen vast geen drivers staan want die zijn te downloaden op intel site.

Maar bestaat er niet gewoon een tooltje?

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 22:35

Twarp

just grin...

kikibu schreef op 15 september 2003 @ 16:43:
Dat durf ik inderdaad niet aan. Powerstrip is ook handig, maar moet wel opgestart worden.

De drivers op de win XP cd zijn de nieuwste, op de Win 2000 zullen vast geen drivers staan want die zijn te downloaden op intel site.

Zoals je zelf ook al eerder aangaf, het is een probleem van je monitor, je kan hem wel een beetje bijstellen met je videokaart maar optimaal wordt het niet dan. Wellicht heb je een dapper persoon bij je in de buurt die het voor je durft.

Meh ...

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:16

Termy

valt er nog wat te fragge?

kikibu schreef op 15 September 2003 @ 16:43:

powerstrip _is_ zo'n tooltje, waarom denk je dat je een ander "tooltje" niet eerst moet opstarten?

er zit echt geen Color Correction optie bij de display properties? haast niet voor te stellen :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• kikibu
Als de drivers al in de XP driver database zit, heb je helemaal geen display opties zoals je die bij de detonators hebt bijvoorbeeld.

Powerstrip heb ik toch ff geprobeerd, maar werkt niet! Dus, wie heeft nog een idee? :?

• kikibu
Er is dus helemaal geen gamma utility? :'(

Zo'n monitor color profile werkt ook voor geen meter.

Verwijderd

Driver van je videokaart, PowerStrip, ColorProfile.icm, potmeter op je lijntrafo.

Afbeeldingslocatie: http://www.codeproject.com/useritems/Gamma_Manager/Gamma_Manager1.gif http://www.codeproject.com/useritems/gamma_manager.asp

http://www.herdsoft.com/ti/davincie/leon1lb5.htm
http://www.photo.net/photo/fixing-gamma.html
http://www.dctsystems.freeserve.co.uk/gamma.html

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2003 15:50 ]

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:16

Termy

valt er nog wat te fragge?

offtopic:
patser :P

hoezo werkt powerstrip btw niet??

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• kikibu
Gamma manager, waar euss ook naar verwijst. Werkt ook niet.

Ik heb het gevoel dat iets de gamma "lockt" zodat het niet versteld kan worden.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder aan de monitor te gaan klooien?

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:48
ik heb ook een syncmaster 750s en het is volgens mij normaal bij deze bakken dat ze donker beeld hebben :S

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1