[mobo] waarom a7n8x deluxe?

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• wierydude387
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-07-2022

wierydude387

OH JA? JA! oh

Topicstarter
wat ik mij afvraag: waarom is iedereen zo wild over de Asus A7N8X deluxe?
Hij is duurder dan de EPox 8rda3+ terwijl je meer extra's bij EPox krijgt...
Zie ik nou iets over het hoofd of weet iedereen iets wat ik niet weet?

ik ben het ding waar de duvel bang voor is

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 19:59
hola, verkeerde mobo :)

[ Voor 92% gewijzigd door Noel op 15-09-2003 16:22 . Reden: dom, dom, dom,... ]

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
ASUS is een echt A-merk, veel mensen gaan daarvoor omdat ze de grootste mobo fabrikant van de wereld zijn voor particulieren. Je hoort er zoveel over omdat iedereen een asus mobo koopt, en niet veel mensen het in hun hoofd halen om te gaan russisch roeletten met een EPOX bord

sorry voor de flames ;)

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Epox is net zo goed een A-merk

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
en de Asus A7N8x Deluxe kwam (iets) beter uit de test dan die EpoX. En ja, het is een erg fijn merk, dat Asus :) (kheb zelf een A7N8x Deluxe :))

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ik denk dat het vooral is omdat er alles op zit..
met een vid kaart erbij is het een complete pc, met zelfs 2x lan.
dat is een luxe voor relatief weinig geld.

verder is asus zo bekent, dat je ze overal kan kopen, epox is in kleine winkels niet direct aanwezig.
ik zelf vind de prestaties ook beter, maar dat is denk ik persoonlijk

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-08 11:31

antimute

Developer

Mijn ervaring met Asus is dat je weinig problemen hebt i.c.m. andere A-merk hardware. Hierdoor krijg je ook een stabieler OS. Voordeel van zo'n grote afzetmarkt bij zo'n merk is dat ze veel voorkomende problemen oplossen met bijv. bios-updates. Veel gebruikers = veel ervaringen = sneller problemsolving.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

wierydude schreef op 15 September 2003 @ 16:15:
wat ik mij afvraag: waarom is iedereen zo wild over de Asus A7N8X deluxe?
Hij is duurder dan de EPox 8rda3+ terwijl je meer extra's bij EPox krijgt...
Zie ik nou iets over het hoofd of weet iedereen iets wat ik niet weet?
- Lekker overclocken
- Prima BIOSen, ook de Beta's
- Prima support, wat betreft drivers, os'en (Linux!) etc.
- Heeeerlijk geluid (Soundstorm _O_)
- 3COM NIC èn nVidia NIC :9~
- nForce2 chipset, inclusief AGP/PCI lock
- Prima compatibiliteit met andere hardware, zie de lijst op Asus.com
- Geen prutsonderdelen op je mobo, gewoon goeie kwaliteit
- En dan vergeet ik nog S-ATA RAID, Firewire, de Uber BIOSen en weet ik wat meer...

nadeeltjes tot nu toe gevonden:

- beetje brakke tempsensor, Asus eigen. Netjes gecompenseerd in BIOS en MBM5 :)
- soms raar geluid, door oude drivers. Nieuwe drivers hebben dit opgelost :*)

Ik ben best wel een heavy user, en ik kan serieus zeggen: dit is een heerlijk mobo 8). Ik heb hem al ruim een half jaar, en wat ik er ook tegenaan gooi aan andere hardware, aan het overclocken ben, of weetikwat wil, het ding geeft geen krimp. Ik denk dat dat de reden is dat mensen er zo wild van zijn ;). Sommige andere mobo's geven het na korte(re) of lange(re) tijd op door gare elco's, connectors, kapotte NorthBridge-fans (op de A7N8X is de NB passief gekoeld ;)) etc, maar deze iig niet.

Dus voor die iets hogere prijs, krijg je kwaliteit terug. En dat is zeker wat waard, zelfs al ga je niet lang met je mobo doen, je wil hem toch wel ooit weer doorverkopen, of zolang je hem gebruikt, er plezier van hebben :)

edit: @ etimm hieronder: gebruik de search! is al op verschillende plekken langsgekomen, en dit topic lijkt me niet de plek om zo'n vraag ff tussendoor te gooien ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Remy op 15-09-2003 16:46 ]

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

ik had idd ook last van crappy geluid... (filmpies speelden 2x zo snel af... <---SB Live! terug prikken en het werkt probleemloos :S)

is dat al opgelost???

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 16:45:
ik had idd ook last van crappy geluid... (filmpies speelden 2x zo snel af... <---SB Live! terug prikken en het werkt probleemloos :S)

is dat al opgelost???
drivers

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
CyberTijn schreef op 15 september 2003 @ 16:25:
ASUS is een echt A-merk, veel mensen gaan daarvoor omdat ze de grootste mobo fabrikant van de wereld zijn voor particulieren. Je hoort er zoveel over omdat iedereen een asus mobo koopt, en niet veel mensen het in hun hoofd halen om te gaan russisch roeletten met een EPOX bord

sorry voor de flames ;)
Neem die flame maar heel snel terug. Niks geen Russisch Roulette. Epox maakt zeer degelijke uitgebreide en goed OC'bare mobo's.

Iedereen laaiend enthousiast over de A7N8X is te begrijpen ook een erg goed bord, maar zelf ben ik helemaal wild van de Abit NF7-S :9~

Verwijderd

Heel simpel eigenlijk. Al mijn mobo's tot nu toe zijn van ASUS geweest en aangezien ik nooit ook maar een probleempje met al die dingen heb gehad ben ik vijwel automatisch naar ASUS gegaan vorr mijn Nforce 2 moederbord.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
De vraag waarom nu X in plaats van Y is en blijft toch een behoorlijk persoonlijke. Feit is dat Asus mettertijd een enorme naamsbekendheid heeft gekregen, en niet doormiddel van rommel (hoewel een faux pas op moederbord gebied Asus ook niet vreemd is). Het gaat niet allemaal over techniek (as is welk bord is nu technisch gezien het beste) maar ook over marketing (denk aan o.a. de vier P's: Prijs, Product, Plaats en Promotie) :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Abbadon schreef op 15 September 2003 @ 18:55:
denk aan o.a. de vier P's: Prijs, Product, Plaats en Promotie
niets vier P's,,

P (prijs)
O (ondersteuning tech, en drivers enzo)
E (ervaringen van anderen)
S (specs van het product)

op die vier dingen baseerd iedere zelfrespecterende koper en op niets anders.

Tja dat ik dan op een A7N8X-DLX rev 2.0 kom,,,,,,,,, :9~

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 20:09 . Reden: vergietachtig ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 19:37:
[...]

niets vier P's,,

P (prijs)
O (ondersteuning tech, en drivers enzo)
E (ervaringen van anderen)
S (specs van het product)

op die vier dingen baseerd iedere zelfrespecterende koper en op niets anders.

Tja dat ik dan op een A7N8X-DLX rev 2.0 kom,,,,,,,,, :9~
Een schitterend exempel tot welk een naïviteit een dergelijk topic kan leiden :+ De apotheose van dit topic Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/smilies/klap_smilie.gif

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.