Toon posts:

@home, internet knalt eraf en dan is het er weer

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren het probleem dat mijn internet het constant begeeft. Ik kan +/- 10 min internetten en dan knalt hij eraf om vervolgens 2 a 3 min later er weer te zijn... ik moet nu snel zijn om dit te typen anders isie er straks weer af. Ik heb ook al een x alles opnieuw geinstalleerd van @home maar het hielp niks.

Weet iemand of dit een sofware probleem of een probleem bij @home is??

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:32

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb het zelfde probleem.. zo nu en dan valt de verbinding weg, alleen IRC blijft werken... :?

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

jah heb ik ook
ongeveer 2/3 per dag

support vertelt ook niet veel dus ik negeer et gewoon....
je went er aan
( toch om de 10 min is wel erg veel )

Verwijderd

Topicstarter
maar is er dan ook echt niks aan te doen... ik heb echt geen zin om mijn comp te formateren want dan moet ik zoveel branden

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Jullie hebben waarschijnlijk allemaal een router? Ik meen me te herinneren dat bepaalde routers problemen gaven.

Verwijderd

heb je zo'n motorola surfboard modem ?

• DAS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-05 09:23

DAS

moet je even kijken of @home nie toevallig ergens aan t verbouwen/vernieuwen of wat dan ook is dan kan t soms idd zijn dat je internet er een paar dagen lang regelmatig uitknalt.

maar idd met die router is ook een zeer goede optie

(start.home.nl en dan bij abbonees )

suc6 ;)

kek

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 16:28:
heb je zo'n motorola surfboard modem ?
Ja die heb ik, en ik heb nu het internet rechtstreeks aangesloten.... eerst zat er een HUB tussen.

Ik zag trouwens net das hij heel snel eventjes laat zien dat er een kabel niet aangesloten is. Das maar 1 sec en dan is dat weer weg.. dat betekend dus eigenlijk dat er iets in die modem of bij @home moet zitten.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 16:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 16:39:
[...]
Ik zag trouwens net das hij heel snel eventjes laat zien dat er een kabel niet aangesloten is. Das maar 1 sec en dan is dat weer weg.. dat betekend dus eigenlijk dat er iets in die modem of bij @home moet zitten.
Heb je al ff een andere netwerkkaart geprobeerd?

Heb wel 'ns een exemplaar in handen gehad wat ook continue de verbinding kwijt was. Ook kwam dan de melding dat de kabel niet aangesloten was.

Dat was er overigens eentje met de veelgebruikte Realtek 8139 chip.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 17:01 ]

• Kevinp
  • Laatst online: 18-05 16:10
hier hebben we dat ook(ik hoop gehad) en toen een vriend van mij belde(via de mail kreeg ik info die ik al wist), daar zeiden ze dat er iets fout was met de ferquentie in de wijkcentrale.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• Rixard
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 10:21
Ik heb dit probleem ook gehad, maar soms bleef het internet dan bijna 24 uur helemaal weg... Na een paar keer bellen kwamen ze langs om alles door te meten, maar ze vonden niks. sondsdien is het ook neit weer gebeurd. Erg vreemd iig.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:32

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik heb com21 modem en een server, geen router dus..

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 16:25:
maar is er dan ook echt niks aan te doen... ik heb echt geen zin om mijn comp te formateren want dan moet ik zoveel branden
offtopic:
Als je meerdere partities maakt, kun je daar je "te branden" spullen op zetten, en met een gerust hart de C partitie met windows opnieuw installeren :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Ik zou 'm alleen niet opnieuw gaan formatteren voor ik de netwerkkaart vervangen had...

Zo'n ding kost je 10 euro... scheelt je een middag werk als ie toch stuk blijkt te zijn...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 18:02 ]

• Kevinp
  • Laatst online: 18-05 16:10
dit licht niet aan de netwerkkaart, maar het modem start waarschijnlijk gewoon ineens opnieuw op

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

kevinp schreef op 15 september 2003 @ 18:04:
dit licht niet aan de netwerkkaart, maar het modem start waarschijnlijk gewoon ineens opnieuw op
ha, dat komt me bekend voor, maar het zou raar zijn als dat hier het geval is.
toen ik zo'n 2 jaar geleden voor het eerst @home had, had ik de apater in zo'n plat stopcontact aan de muur gedaan. dus zo'n ongeaard stopcontact.

en afentoen viel bij mij de verbinding weg, en ging dat modem opnieuw aanmelden.
ik maar zoeken en kon het probleem niet vinden.
totdat ik zag dat dat m'n modem uitstond, doordat de adapter er bijna uitgevallen was en dus geen spanning meer kreeg.

en wat bleek nou, het is hier zo'n oud huis, dat als je (of huisgenoot) langs het modem liep, trilde de vloer en de muur zodat de adapter meetrilde en kort geen spanning meer kreeg.
ik heb het toen opgelost door zo'n stekkerdoos te kopen, waar z'n speciale aansluiting zit, waar die adapters precies inpassen.

maar ik denk niet dat bovenstaande voor jou geldt.
ik heb hier in groningen ook nog wel eens dat de verbinding wegvalt, paar minuutjes wachten en ik ben weer online.
wat het probleem is weet ik niet, maar afentoe gebeurt dat wel eens.
zit niets anders op dan bellen.
helpdesk bellen heeft geen zin, aangezien, die vrijwel niets weten.
gewoon wachten totdat het weer werkt. mocht het alleen uren duren, zou ik wel even bellen. en probeer ook afentoe de medelingen bij tehouden over werkzaamheden in de buurt.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 15-09-2003 18:27 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:47
Deze discussie is al redelijk ver gevorderd, maar toch wil ik deze draad sluiten. Er is namelijk een algemeen topic voor vreemde @home problemen, welke hier te vinden is: [rml]Het grote @home problemen topic [ deel 3][/rml]

Buiten dat om, lijkt het mij op een probleem bij @home. Ik meende dat ze in sommige regios bezig zijn met het verlagen van het signaal (om zo meer klanten te kunnen aansluiten). Maar dat kan dus ook soortgelijke problemen veroorzaken...

Bel ze anders (nog) eens, mischien dat ze daar iets vanaf weten / over kunnen vertellen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.