Ik heb hier een vaag probleem met mn pctje. Vanmorgen toen ik hem aan wilde zetten bootte hij niet meer. (No valid system disk) Ik ben toen wat aan het vogelen gegaan en kwam erachter dat niet mn primaire hdd kapot is maar mn secundaire. Prim: 80gb Maxtor Sec: 40 IBM. Als ik dus de secundaire afkoppel boot de pc wel, en aankoppel dan weer niet. Maar ja.. er stond dus mn backups op en mn vraag is dus ook.. kan ik die data nog weerkrijgen? En betekent dit gewoon het einde van mn secundaire hdd?? Please Help!
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 17:49
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Al geprobeerd om die ibm in z'n eentje aan de pc te hangen en kijken of die boot?
Of in een andere pc proberen
Of in een andere pc proberen
wordt de ibm herkend in je bios?
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Nope ook niet in de bios.. ik heb hem ondertussen even alleen aangesloten en ook helemaal nix. Ik denk dat het zwaaizwaai is naar mn backups
Andere IDE kabel al geprobeerd?
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Verwijderd
Dit probleem heb ik ook, je moet gewoon de mazzel hebben dat ie nog een keer gaat lopen, dan zo snel mogelijk al je data eraf halen en RMA melden bij IBM(hitachi)
Nou de IDE kabel werkt dus wel op de andere hdd en is dus ook niet het probleem. Ja inderdaad DRJJ ik hoop dat ie het ook nog een keer doet en dan maar RMA'tje aanvragen.
Probeer je 2e HD op de secundaire IDE als master te zetten. Eventuele CDRoms afkoppelen.
Forget your fears...
...and want to know more...
Yep ook al geprobeerd. Maar ondertussen boot hij wel weer met beide hdd's aangesloten. Maar ja hij ziet hem nu dus gewoon niet. Ook niet in de bios.
Waarschijnlijk gewoon dood dusVerwijderd schreef op 15 September 2003 @ 16:09:
Yep ook al geprobeerd. Maar ondertussen boot hij wel weer met beide hdd's aangesloten. Maar ja hij ziet hem nu dus gewoon niet. Ook niet in de bios.
Misschien printplaat ergens regelen en de oude vervangen als de data belangrijk is.
Anders meteen RMA doen !
[ Voor 6% gewijzigd door Weezer-DC op 15-09-2003 16:14 ]
Zeker weten dat de spanningsaansluiting er goed in zit?
This footer is intentionally left blank
maakte de schijf van te voren al een vreemd geluid?
Het klinkt raar maar een flinke tik met de bovenkant van een schroevendraaier wil wel eens helpen. Dit geeft je misschien de kans om je data te redden daarna RMA.
Het klinkt raar maar een flinke tik met de bovenkant van een schroevendraaier wil wel eens helpen. Dit geeft je misschien de kans om je data te redden daarna RMA.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (31-08-2003)
Kijk eens onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?"
Meer kunnen wij helaas niet voor jou doen
Kijk eens onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?"
Meer kunnen wij helaas niet voor jou doen
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()