Toon posts:

[Access] Focus naar Subformulier Foutmelding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een probleem met een formulier (A) en subformulier
(B).
bij het openen van formulier A wordt er een nieuw record
aangeroepen. Hierna moet er een voertuig gekozen worden in
een subformulier B. Zodra formulier A de focus verliest
aan subformulier B wil het formulier A de record opslaan.
Hierdoor krijg ik constant een foutmelding bij het
wisselen van de focus omdat er een gerelateerde waarde
vereist is in tabel voertuigType die nog NULL is.

Is het mogelijk dat de gegevens pas weggeschreven wordt
bij het klikken op een knop?
Ik kan me voorstellen dat dit wil door in Formulier A de gegevensbron te verwijderen en onder de knop een SQL statement uit te voeren naar de tabel maar ik weet hier de VBA commando's niet van en het is ook pleuris veel werk!.

is er ook een gemakkelijker manier? Wie kan mij helpen....

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Het lijkt me niet de bedoeling toch, dat ze naar het subformulier moeten springen als ze nog niets in het hoofdformulier ingevuld hebben.

Je kan er beter voor zorgen dat ze niet naar het subformulier kunnen gaan voordat er iets ingevuld is in het hoofdformulier.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 september 2003 @ 15:24:
Hallo,
Ik heb een probleem met een formulier (A) en subformulier
(B).
Ik kan me voorstellen dat dit wil door in Formulier A de gegevensbron te verwijderen en onder de knop een SQL statement uit te voeren naar de tabel maar ik weet hier de VBA commando's niet van en het is ook pleuris veel werk!.

is er ook een gemakkelijker manier? Wie kan mij helpen....
Je eerste manier is de gemakkelijker manier, maar zonder enige verdere controle over je data. Wat jij wilt gaat idd door het formulier 'unbound' te maken. Ik kan je aanraden je toch wat verder in RecordSets, ADO enz te verdiepen als je echt je data wilt wegschrijven met een druk op de knop

Verwijderd

Topicstarter
Supervisor schreef op 15 September 2003 @ 15:43:
Het lijkt me niet de bedoeling toch, dat ze naar het subformulier moeten springen als ze nog niets in het hoofdformulier ingevuld hebben.

Je kan er beter voor zorgen dat ze niet naar het subformulier kunnen gaan voordat er iets ingevuld is in het hoofdformulier.
Hmmm, dat is helaas geen oplossing....
de gegevens van het subformulier moeten juist weer gebruikt worden in het hoofdformulier.

Bedankt al vast voor jullie reacties! :)

Iemand anders nog suggesties?

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-08 11:47

Cai

zet je invoerformulier Dataenntry/gegevenstoevoeging op true, koppel je tekstvelden NIET aan dbvelden, maak een macro aan waarin je allemaal waardeinstellen zet(hierin koppel je de tekstvelden met de bijbehorende velden) en die laat je uitvoeren als je op een knop drukt.