Kabels in patchkast labelen. Hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.313 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik beheer een netwerk die onderhand uitloopt op zo'n 200 a 300 kabels per patchkast wat voor de nodige spaghetti zorgt.

We hebben nu ingepland om de kast helemaal te reorganiseren en ook elke UTP kabel binnen het bedrijf een uniek nummer te geven zodat we sneller en accurater kunnen overpatchen.

Nu wil ik graag met bijvoorbeeld een dymo tag elke UTP kabel voorzien van een ID nummer bijvoorbeeld "A123". Als ik dit uit zou printen en op de kabel zou plakken zou je bij elke kabel een uitsteeksel krijgen en dit willen we voorkomen.

Is er een manier om de kabels netjes en 'plat' te labelen maar wel duidelijk leesbaar en professioneel aangebracht.

Ik heb al zitten zoeken op dymotags maar daar kom ik steeds uit op die lange dubbe labels die uit de kabel steken.

Is die een, liefst niet al te dure oplossing voor ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

Brede tie-wraps ?

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
Ik heb het niet over binden, maar over labelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

DinX

Motormuis

Fairy schreef op 15 September 2003 @ 14:55:
[...]

Ik heb het niet over binden, maar over labelen
£Als je dat rond 1 kabel doet en vast trekt, en ze zijn breed genoeg, dan kan je daar op schrijven met alcohol-stift ;)

Enige nadeel is dat het dan wat uit steekt.

[ Voor 8% gewijzigd door DinX op 15-09-2003 14:59 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 22:52
De meeste kasten die ik zie zijn gelabeld vlak bij de plug - die is toch wat breder dan de kabel en dan steekt het nauwelijks uit.
Als je 4-letter lange codes gebruikt dan heb je (26+10)^4 mogelijkheden (=1.7 miljoen) terwijl als je hem rond de kabel begint te plakken hij nauwelijks hoeft uit te steken.

edit:
4 letters op zo'n dymo tag zijn schat ik maar 1 cm. breed - dan kun je ook nog rond de kabel plakken dus zal hij echt maar een paar mm. uitsteken, te weinig om lastig te raken denk ik

[ Voor 25% gewijzigd door paknaald op 15-09-2003 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-06 13:09
Fairy schreef op 15 September 2003 @ 14:52:
Ik beheer een netwerk die onderhand uitloopt op zo'n 200 a 300 kabels per patchkast wat voor de nodige spaghetti zorgt.
DinX schreef op 15 September 2003 @ 14:57:

£Als je dat rond 1 kabel doet en vast trekt, en ze zijn breed genoeg, dan kan je daar op schrijven met alcohol-stift ;)
Ja, en TS heeft denk ik geen zin om voor 2 a 300 kabels per kast te gaan schrijven.....

Kun je beter labels printen die je om die kabels heen kunt plakken, zonder uitsteeksels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-06 09:27

Stoffel

Engineering the impossible

We hebben hier 4 cijferige kabelnummers, en die zitten bij het aansluitpunt in de kast om de kabel heen gewikkeld. Als je een beetje een klein font pakt is het dan goed te lezen :)

Oh en btw, als je zo'n dymo ding gaat gebruiken -> witte rol erin, anders zie je niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h.hoepel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik heb hetzelfde hier op school gedaan en hier hadden ze labelvellen waar het bovenste stukje gewoon wit van was en de rest doorzichtig. Deze wikkelde we gewoon om de kabel helemaal bij het stekkertje en dat dan aan 2 kanten. Zag er heel erg verzorgt uit en was heel goed leesbaar, ik weet alleen niet wat voor stikkervellen dat waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 08:47
Een bekende (en goeie) label producent is Brady, deze hebben speciale labels voor tele & datacommunicatie

edit:
h.hoepel schreef op 15 September 2003 @ 15:04:
Ik heb hetzelfde hier op school gedaan en hier hadden ze labelvellen waar het bovenste stukje gewoon wit van was en de rest doorzichtig. Deze wikkelde we gewoon om de kabel helemaal bij het stekkertje en dat dan aan 2 kanten. Zag er heel erg verzorgt uit en was heel goed leesbaar, ik weet alleen niet wat voor stikkervellen dat waren.
Juist, dat zouden dus brady labels kunnen zijn, gewon een A4 vel, gooi je zo door je laserprinter (wel eerst een juiste afstelling maken in excel enzo ;)) en plakken maar.

[ Voor 69% gewijzigd door KoeKk op 15-09-2003 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakTrekhaak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 15:04
Je zou er ook van die ringetjes om heen kunnen zetten. denk alleen dat dat een beetje kostbaar word.

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79021

Deze gebruiken wij :)

Afbeeldingslocatie: http://dutchcatalog.bradyserve.com/images/appwire45.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h.hoepel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:59
KoeKk schreef op 15 September 2003 @ 15:05:
Juist, dat zouden dus brady labels kunnen zijn, gewon een A4 vel, gooi je zo door je laserprinter (wel eerst een juiste afstelling maken in excel enzo ;)) en plakken maar.
Juist die bedoel ik ja, werkt hardstikke goed. Alleen wel veel werk voor een hele hogeschool, gelukkig dat het goed betaalde :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

er zijn ook tie-wraps te koop waar een beschrijfbaar/beplakbaar deel op zit. Deze kregen wij bij onze 3Com OfficeLan switch. Waarschijnlijk zijn deze wel te krijgen bij de betere electronica boeren.

1 + 1 = 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49360

na dat labelen op kabels is helemaal niet nodig , als je maar je patch paneelen en je hubs maar goed labeld/nummert en ik heb er ervaring mee heb menig patch kast aangelegt en bedraad bij groote bedrijven zoals HP +- 3000 aansluitingen , fortisbank ,cvz verzekerars enz enz
en voor de patch kasten zijn speciale beugels te krijgen om je bedrading te begeleiden zo krijg je ook een mooi overzicht van al je poorten in je kast

quote :We hebben nu ingepland om de kast helemaal te reorganiseren en ook elke UTP kabel binnen het bedrijf een uniek nummer te geven zodat we sneller en accurater kunnen overpatchen.

utp kabels label je niet wel al je outlets voorbeelt je hebt 4 kasten op elke verdiping 1 dan nummer je de kast van BG
P00-01-02 .
P00 p,staat voor patch kast en 00 voor begaande grond (dit plak je boven aan de kast
01 staat voor paneel 01
en 02 staat voor outlet 02 deze nummer je elke keer tot 12 ,18 ,of 24 , van je paneel en dat begin je weer opnieuw

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 49360 op 15-09-2003 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 08:47
Lijkt me logisch dat al je outlets gelabeld zijn, wordt anders een beetje moeilijk patchen toch?

Maar wat is er tegen het labelen van kabels? dat is juist handig als er een kabel verrot is. Je zoekt de beide aansluitingen op, hangt er een nieuwe kabel in (zodat de verbinding hersteld is) en werkt hem daarna netjes in je patchkast weg.

Lijkt mij sneller dan door heel je patchkast 1 kabel volgen omdat je niet weet waar deze heen gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online
_-SToFFeL-_ schreef op 15 September 2003 @ 15:03:
We hebben hier 4 cijferige kabelnummers, en die zitten bij het aansluitpunt in de kast om de kabel heen gewikkeld. Als je een beetje een klein font pakt is het dan goed te lezen :)

Oh en btw, als je zo'n dymo ding gaat gebruiken -> witte rol erin, anders zie je niks ;)
plastic of papier? plastic zal wel losraken toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-06 09:27

Stoffel

Engineering the impossible

Fairy schreef op 15 September 2003 @ 15:51:
[...]

plastic of papier? plastic zal wel losraken toch ?
Plastic, en zelfs toen het zo enorm warm was een maand geleden is alles blijven zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

op school hebben we gele plastic ringetjes om de kabels, ze lijken op tie-wraps maar dan staat er een nummertje op een verdikt gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeNova
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-06 15:11

XtremeNova

Alfa 145 Qv

h.hoepel schreef op 15 September 2003 @ 15:04:
Farnell nummer 890-728. En het werkt erg goed en overzichtelijk. Heb er zelf ooit kabelbundels van ~ 50 kabels mee gemaakt. Erg overzichtelijk. En je kunt in kleurtjes werken. Makkelijk als je bijvoorbeeld 10 of 100 mbit, ISDN of analoge telefonie moet patchen.

I like it red, with 150 bhp..

Pagina: 1