Toon posts:

IBM ThinkPad + Samsung SODIMM?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met het toevoegen van SAMSUNG SODIMM 256MB/512MB 266Mhz 144P aan zijn of haar IBM ThinkPad R/G/X/T/A40 (256MB IBM SODIMM) ?

Is dit compatible?
Zorgt het niet te veel voor extra warmte-ontwikkeling?
Welke fabrikant maakt het IBM geheugen?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De meeste notebookfabrikanten, waaronder ook IBM, gebruiken de laatste jaren behoorlijk standaard geheugen. Waarschijnlijk gaat het werken.

Maar gezien dit bij uitstek een notebook is ligt nogal voor de hand om gewoon je Thinkpad naar de winkel mee te nemen en daar gelijk te testen. Werkt het? Dan prima. Zo niet: niet.

Hoe kom je trouwens in vredesnaam erop dat een ander merk meer warmteontwikkeling zou geven :?

Mijn (veel oudere) Thinkpad gebruikt overigens Micron chips op IBM SO-SIMMs. Micron is ondertussen gefuseerd met Siemens onder het naam Infineon :)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
>Hoe kom je trouwens in vredesnaam erop dat een ander merk meer >warmteontwikkeling zou geven

Omdat ik op nieuwsgroepen las over problemen met Crucial geheugen (extra warmte en onstabiel) in combinatie met de ThinkPad T40.

Zulk geheugen is zelden in voorraad en moet dus besteld worden op aanvraag bij de pc-winkel. Ik vind dan dat je beter zeker bent van de goede werking ervan.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Omdat ik op nieuwsgroepen las over problemen met Crucial geheugen (extra warmte en onstabiel) in combinatie met de ThinkPad T40.
Meer geheugen produceert meer warmte. Meestal vervangt men een reepje voor een groter geheugenreepje.

Dat geheugen onstabiel is, heeft vaak met de settings te maken.
PC100 geheugen had op een gegeven moment een Cas-latency van 2 terwijl PC133 geheugen een Cas-latency van 3 (trager dus). Dus als een notebook een Cas van 2 verwacht en het geheugen met een cas van 3 draait dan wordt ie inderdaad instabiel.
Sommige notebooks detecteren de gegevens netjes terwijl andere gewoon van bepaalde settings uitgaan.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Idd, daarom mijn vraag, zal dat Samsung geheugen prima lopen met IBM geheugen op een ThinkPad R40?

Onstabiliteit kan je niet op 1 a 2 minuten te weten komen in de winkel.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
http://shop.tweakers.net/geheugen

Verder heb ik ook gelijk een Thinkpad vraag wat is het maximale geheugen wat er in een Thinkpad 600E past. ? (PII 366)

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen in de tweakers-shop is nogal eenzijdig Dane-Elec :)

ivm je 600E:
Recognizes up to 288 MB of addressable memory in the models with the Mobile Pentium II processor. Current available memory options allow memory expansion up to 288 MB using two 128 MB SDRAM SO DIMMs in the two available slots for memory expansion. To achieve the maximum memory of 288 MB, the 32 MB SO DIMM currently in one of the slots in models with 64 MB standard must be discarded.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Hier staat dan weer dat er wel 256mb ik kan

http://www-3.ibm.com/pc/s...nt.do?lndocid=MIGR-4E4RG3

http://www-3.ibm.com/pc/s...nt.do?lndocid=LWIK-3TLS8K

Nu nog kijken waar dat allemaal te halen valt.

Verwijderd

Ik heb van de week zonder problemen een 256MB PC2700 SO-DIMMetje van Apacer in mijn T40 gestopt, maar geen idee of Samsung geheugen werkt.
Zoals al eerder gezegd wil IBM ander merk onderdelen wel eens weigeren inderdaad
Pagina: 1