Toon posts:

Excel Formule Vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen met een Excel probleem?

Ik ben een werkrooster aan het maken in Excel. Hierin zijn 5 verschillende werktijden aangemaakt. Namelijk tijd 1,2,3,4 en 5.

Nu wil ik een pauzerooster maken welke gerelateerd is aan de werktijden. Zo heeft bijvoorbeeld de persoon die werktijd 1 heeft om 12 uur pauze. Dit is niet zo moeilijk te maken met de if functie.
Mijn probleem echter is dat er meerdere mensen zijn met dezelfde diensten, maar deze mensen mogen niet tegelijkertijd op pauze.

Naar het volgende ben ik dus op zoek:

Hoe kan ik persoon 1 met werktijd 1 om 12.00 uur pauze geven,
persoon 2 met werktijd 1 om 12.30 uur
en persoon 3 met werktijd 1 om 13.00 uur.

Uiteraard hetzelfde voor de andere werktijden.

Wie kan mij vertellen welke functie ik hiervoor het beste kan gebruiken.

Iedereen alvast bedankt.

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

Tja, lastig. Kan volgens mij d.m.v vlookup bekijken of de waarde al bestaat, dan de volgende, bestaat die ook al, dan de volgende etc etc. Verder als je altijd het zelfde aantal personen hebt (lijkt me niet), dan kan je 1 -> 12:00 , 1 -> 12:30 , 1 -> 13:00, 2 -> 12:00 , 2 --> 12:30 etc etc

E-Developing

Verwijderd

Topicstarter
Met Vlookup kan ik vinden hoeveel mensen dienst 1 hebben, bijvoorbeeld 4 personen. Maar hoe kan ik nu die 4 personen een verschillende pauzetijd toewijzen?

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:13
Het is misschien wat omslagtig maar je zou met verticaal zoeken (of horizontaal natuurlijk) kunnen kijken of een bepaalde tijd al is vergeven (bijvoorbeelt 12 uur) en dan behulp met een if functie de volgende tijd toewijzen.

• Batsies
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

Batsies

E-Developing

lithoijen schreef op 15 September 2003 @ 15:38:
Het is misschien wat omslagtig maar je zou met verticaal zoeken (of horizontaal natuurlijk) kunnen kijken of een bepaalde tijd al is vergeven (bijvoorbeelt 12 uur) en dan behulp met een if functie de volgende tijd toewijzen.
Tja, dat bedoelde ik namelijk met vlookup, maar is die 4 voor alle groepen gelijk?, of is de ene groep4, de ander 5, dea ndere weer 4 en de andere weer 3 personen ?

[ Voor 15% gewijzigd door Batsies op 15-09-2003 15:48 ]

E-Developing