[POSTFIX] foutmeldingen voor bounce e.d aanpassen

Pagina: 1
Acties:

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-04 19:02
Ik heb gezocht op google naar failure notification of bounce notification. Ik heb zoon beetje alles op postfix.org doorgenomen, maar ik kan het niet vinden.

Ik wil graag mijn foutmeldingen die ik (of diegene die naar mij mailen) krijg aanpassen. Eventueel mezelf wat meer informatie geven en als een gebruiker een verkeerde naam gebruikt dat hij dan in ieder geval aanwijzingen krijgt waar hij wel naartoe kan mailen.

Verder kan ik ook weinig vinden hoe ik bijvoorbeeld een mailinglist goed kan verwerken in postfix. Hij loopt nu nogal vaak vast Eerst was het de limitatie van MySQL (vaag, maar daar ging hij eerst in zoeken). Maar dat heb ik nu opgelost. De mailinglist is gewoon mijn eigen mailinglist. Geen spamgezeur ofzo. Maar hoe kan je wat meer advanced met de quemanager omgaan bijvoorbeeld (dat hij maar 5 mailtjes per seconde verstuurt ofzo).

And Bob's your uncle ...

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Scharnout schreef op 15 September 2003 @ 14:14:
Ik heb gezocht op google naar failure notification of bounce notification. Ik heb zoon beetje alles op postfix.org doorgenomen, maar ik kan het niet vinden.
Weet je heel zeker dat je wel gezocht hebt ? :/

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Scharnout
moto-moi schreef op 15 September 2003 @ 14:26:
[...]

Weet je heel zeker dat je wel gezocht hebt ? :/
Dank, maar met welke parameters heb je die gevonden?

En heb je misschien ook wat leesvoer voor mijn mass mail probleem. (met linux leer je lezen en ga je het nog leuk vinden ook).

And Bob's your uncle ...

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
modbreak
Zeg dan niets...

[ Voor 192% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 23:52 ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

• Scharnout
(Ik had het ondertussen ook gevonden met google, mijn excuses)

Alles leuk en wel, maar ik neem aan dat je dat mee moet compileren want op mijn debian systeem kan ik het bestand niet eens vinden.

Dus hoe kan ik het op een al draaiend systeem veranderen ..

And Bob's your uncle ...

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:53
Scharnout schreef op 16 September 2003 @ 00:56:
(Ik had het ondertussen ook gevonden met google, mijn excuses)

Alles leuk en wel, maar ik neem aan dat je dat mee moet compileren want op mijn debian systeem kan ik het bestand niet eens vinden.

Niet zonder de source te downloaden en aan te passen. Hierna opnieuw compileren en je bent klaar. Wellicht de source deb downloaden (neem aan dat die er is) hier de aanpassingen in doen en een nieuw deb van maken. Als je deze dan over de oude heen installeert krijg jij je mooie aangepaste bounce message.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Scharnout schreef op 16 September 2003 @ 00:56:
Vrij simpel :

apt-get source postfix
Daarna de aangemaakte directory ingaan, op zoek gaan naar die file, en die aanpassen.

Daarna naar de hoofddirectory van postfix terugkeren, en debuild intikken, daarna zal er een .deb file gemaakt worden, deze kun je installeren met dpkg -i [naam_van_de.deb_file]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1