Toon posts:

Router problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Router Software:
Freesco v0.3.1

Verbinding:
@Home Breedband Internet

Probleem:

De bouwer van de router had zelf een uptime van max. 6 dagen. Sinds ik de router heb is de uptime gedaald naar maximaal 12uur. MSN doet het nog gewoon. IRC werkt ook nog. Maar het bezoeken van sites ging niet meer.

Nu heb ik andere DNS ingevoerd en is het uptime probleem weg. Helaas heeft zich een ander probleem voor gedaan.
Ik kan sommige sites wel bezoeken en anderen weer niet. Het meest vreemde is nog dat ik sommige subdomeinen wel kan zien

terwijl ik het domein zelf niet kan bezoeken (dit terwijl dat IP hetzelfde is). Ook kan ik IRC servers zoals Quakenet inmiddels niet meer vinden, maar die van Tweakers weer wel. :?

Naar mijn mening ligt het aan de DNS terwijl de DNS wel goed is. Het ligt ook niet aan de 24 uurs update van de DNS-en (want het probleem is voor het weekend al ontstaan en is er nu nog).

Hoe kan dit probleem verholpen worden?

Verwijderd

Dit is wel off/topic van me, maar heeft tweakers een eigen mIrc server?

Verder: heeft dit niet met het doormappen van poorten te maken ?

• japaveh
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-08 18:01

japaveh

Jield BV

Solo Database: Online electronic logbook and database system for research applications

Verwijderd

En heb je nu geprobeerd een andere DNS-server in te stellen? Probeer het eens met de DNS-server van de UTwente bijvoorbeeld, te vinden - met nog een hoop anderen - [rml][ DNS Servers] Overzicht[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 15:38:
Dit is wel off/topic van me, maar heeft tweakers een eigen mIrc server?

Verder: heeft dit niet met het doormappen van poorten te maken ?
Hoe kan het probleem zich zo dan in ene voordoen? De instellingen zijn telkens hetzelfde geweest. Alleen de DNS verandert.
Verwijderd schreef op 15 September 2003 @ 16:00:
En heb je nu geprobeerd een andere DNS-server in te stellen? Probeer het eens met de DNS-server van de UTwente bijvoorbeeld, te vinden - met nog een hoop anderen - [rml][ DNS Servers] Overzicht[/rml]
Ja ik heb al meerdere DNS servers ingesteld. Maar bij meerderen lopen alle DNS servers wel terwijl het bij mij niet loopt. :?

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Stel deze DNS in als primaire: 62.100.30.228

Hele goede en altijd bereikbaar :)

Probeer in de downtime die DNSsen eens te pingen. En vraagje: Gebruik je applicaties die -veel- verbindingen maken? (Emule, Halflife, server scanners, portscanners). Zo ja dan kan het zijn dat je routing tabel volloopt. Is dit het geval: http://www.xs4all.nl/~hendrik0/freesco/

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 15 September 2003 @ 16:15:
Probeer in de downtime die DNSsen eens te pingen. En vraagje: Gebruik je applicaties die -veel- verbindingen maken? (Emule, Halflife, server scanners, portscanners). Zo ja dan kan het zijn dat je routing tabel volloopt. Is dit het geval: http://www.xs4all.nl/~hendrik0/freesco/
Inmiddels heb ik dus weinig tot geen downtime meer, zoals je kunt lezen..

Het gaat nu puur om het sommige sites wel en sommige sites niet kunnnen bezoeken..

En veel verbindingen? Neuh.. alleen 'Surfen', IRC, MSN en een beetje KaZaa dus de routing tabel zal ook niet vollopen..

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Hij doet dus nogsteeds nix. Meerdere DNS'en geprobeert.. Ook kwam ik erachter dat ik van de dames en heren van @Home een nieuw IP heb gekregen. Ook dit bleek niet het probleem te zijn want die neemt hij automatisch over :?

Iemand die iets weet? ;(
Pagina: 1