Ik wil naar iemand die zich inschrijft op een nieuwsbrief een bevestigings email versturen, dit gaat opzich prima alleen doet hij iets geks.
Ik heb een html opmaak in een variabele gestopt en verstuur die via de mail functie. Wat gebeurt er nu...
Het is een flinke html opmaak en nu zet hij aan het eind van een hele regel steeds een !, deze komen dus ook in de uiteindelijke mail.
*knip een onderdeel uit de code*
dit is slechts een klein deel uit de opmaak.
als ik de mail open in Outlook en daar de bron ophaal staat alle code in een suuuper lange sliert achter elkaar die 3 a 4 regels beslaat. Achter iedere regel staat aan het eind een "!". Waar komt deze vandaan?
ps het versturen gaat perfect en de opmaak klopt ook zoals ik hem gemaakt heb.
[edit]
mhh beetje brakke topicnaam, kan hem alleen niet meer veranderen.
iets als [php] html mail probleempje had beter geweest.
Ik heb een html opmaak in een variabele gestopt en verstuur die via de mail functie. Wat gebeurt er nu...
Het is een flinke html opmaak en nu zet hij aan het eind van een hele regel steeds een !, deze komen dus ook in de uiteindelijke mail.
*knip een onderdeel uit de code*
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
| $mail = "<html>" . "<head>" . "<title>Bevestiging nieuwsbrief</title>" . "<style>" . "* {" . "-moz-box-sizing : border-box;" . "box-sizing : border-box;" . "}" . "body {" . "background-color : #ffffff;" . "margin : 0px;" . "padding : 0px;" . "color : #666666;" . "font-family : verdana, arial, helvetica;" . "font-size : 11px;" . "line-height : 17px;" . "}" . ".sidemenu {" . "background-image : url(\"toonmailgrfx.php?ID=43&L=57\");" . "}" . ".rand {" . "border-color : #CCCCCC;" . "border-width : 1px;" . "border-style : solid;" . "}" . ".rand2 {" . "border-color : #CCCCCC;" . "border-width : 1px;" . "border-style : none solid solid solid;" . "}" . "table {" . "color : #666666;" . "font-family : verdana, arial, helvetica;" . "font-size : 11px;" . "line-height : 17px;" . "}" . ".header {" . "color : #ffffff;" . "font-family : verdana, arial, helvetica;" . "font-size : 11px;" . "font-weight : bold;" . "}" . "a {" . "color : #666666;" . "text-decoration : underline;" . "}" . "a.menu {" . "color : #ffffff;" . "text-decoration : none;" . "}" . "a.menu:hover {" . "text-decoration : underline;" . "}" . "</style>" . "</head>" . "</html>" . "<body><br><br>" . "<div align=\"center\">" . "<table cellspacing=\"0\" cellpadding=\"0\" border=\"0\" width=\"550\" height=\"420\" class=\"rand\">" . "<tr>" . "<td height=\"70\" valign=\"middle\">[img]\"toonmailgrfx.php?ID=14&L=57\"></td[/img]" . "</tr>" . "<tr>" . " <td bgcolor=\"#B4B4B4\" height=\"20\" valign=\"middle\" align=\"right\" class=\"header\"> <a href=\"\" class=\"menu\">contact</a> <a href=\"oplossingen.php\" class=\"menu\">oplossingen</a> <a href=\"\" class=\"menu\">home</a> <a href=\"\" class=\"menu\">portfolio</a> </td>" . "</tr>" . "<tr>" . |
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| /* To send HTML mail, you can set the Content-type header. */ $headers = "MIME-Version: 1.0\r\n"; $headers .= "Content-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n"; $headers .= "From: Wouter <wouter@dsfg.nl>\r\n"; if( mail("wouter@fghj.nl", "Bevestiging van uw inschrijving.", $mail, $headers) ){ //echo "De mail is verstuurd."; return true; }else{ //echo "Mail failure!"; return false; } |
dit is slechts een klein deel uit de opmaak.
als ik de mail open in Outlook en daar de bron ophaal staat alle code in een suuuper lange sliert achter elkaar die 3 a 4 regels beslaat. Achter iedere regel staat aan het eind een "!". Waar komt deze vandaan?
ps het versturen gaat perfect en de opmaak klopt ook zoals ik hem gemaakt heb.
[edit]
mhh beetje brakke topicnaam, kan hem alleen niet meer veranderen.
iets als [php] html mail probleempje had beter geweest.
[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 14:11 ]