Welke kabel tussen DVD en TV

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 12:29
Wie kan mij vertellen met welke kabel ik de beste beeldkwaliteit krijg op mijn TV?

Ik heb mijn DVD speler (Cyberhome 505) op 10 meter staan van mijn TV. Nu is deze aangesloten op de gele composiet ingang van de TV, wat uiteraard geen perfect beeld geeft.

Nu heeft de Cyberhome zowel een scart uit als losse component uitgangen (r/g/b).

Koop ik het beste een goede 10 meter lange scartkabel, of wat zijn de andere mogelijkheden? (svhs, component plus scartadapter?)

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Oehlbach heeft wel zo'n RGB -> SCART van 10 meter maar die is wel redelijk prijzig (koop je ongveer 2 cyberhome's voor ;))

Verwijderd

als je dvd en tv 10m uit elkaar staan moet je zorgen dat je goede (dikke/afgeschermde) kabels hebt...
verder is svhs en SCART altijd mooier dan composite... ik zou voor de scart gaan (tenzij je audio niet naar de TV laat gaan... dan is svhs voldoende)

• Danster
  • Laatst online: 19-07-2024
Verwijderd schreef op 15 september 2003 @ 14:05:
als je dvd en tv 10m uit elkaar staan moet je zorgen dat je goede (dikke/afgeschermde) kabels hebt...
verder is svhs en SCART altijd mooier dan composite... ik zou voor de scart gaan (tenzij je audio niet naar de TV laat gaan... dan is svhs voldoende)
Nou SVHS ben ik het niet helemaal met je eens. Ligt denk ik aan de aparatuur. Gooi mijn beamer liever over de RGB aansluiting dan de SVHS. Maar da's persoonlijk denk ik :)

• Border|IA
  • Laatst online: 21-06-2004
scart is prima maar 10 meter is mijns inziens teveel afstand tussen de aparaten...

novell..........eDir........Bordermanager

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:22
Mag ik mischien vragen waarom er zon grote afstand tussen zit :?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

• Bigfoot
De audio hoeft niet naar de TV.

De reden is dat ik onder de TV plek heb voor 3 apparaten en daar staan nu een sat receiver, karaoke apparaat en een vhs recorder. Meer plek is er niet. Dus ik heb de dolby receiver plus dvd speler aan de andere kant van de kamer moeten zetten.

De HQ-pro hier: http://www.s-video.nl/nl/dept_12.html kost 39 euro, is dat de beste oplossing? Of is een s-vhs kabel net zo goed?

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Elcheapo RGB-scart kabels geven ook een beroerd beeld omdat ze geen onafhankelijk afgeschermde kabels gebruiken.
Een kant en klare fatsoenlijk scart/RGB kabel kost een vermogen maar je kan er ook een zelf maken mbv normaal audiosnoer. Je hebt 6 onafhankelijk afgeschermde draden nodig als je het niet erg vind dat je handmatig je TVop het videokanaal moet zetten. Anders moet je nog 1 kabel extra erbij doen.
De kosten hiervan zijn niet echt hoog, 10-20 euro.

Je kan ook nog coax kabel gebruiken. :P

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Hoge kwaliteits scart kabel. Geeft het beste resultaat. Gaat ook erg lang mee, dus dan is het niet zo duur als een elcheapo kabel die je toch weer gaat vervangen.

Een goede electro/hifi winkel kan je uitstekend adviseren over welk merk je dan zou moeten nemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 16:08 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Hoge kwaliteits scart kabel
1 a 2 meter kost niet zo enorm duur, maar 10meter gaat toch aardig oplopen.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

_bas_ schreef op 15 September 2003 @ 16:10:
[...]

1 a 2 meter kost niet zo enorm duur, maar 10meter gaat toch aardig oplopen.
Ja het is of het een of het ander.
De TS vraagt:
Wie kan mij vertellen met welke kabel ik de beste beeldkwaliteit krijg op mijn TV?

Hij geeft geen maximaal buget aan. Bovendien als die 10 meter hoge kwaliteitskabel 10 jaar mee gaat is dat echt niet duur hoor.

Ik koop (met alles) liever kwaliteit dan steeds nieuwe spullen kopen die kort meegaan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 16:16 ]

• Bigfoot
Nou, een optie zou zijn die 10 meter scar van 39 euro, maar meer moet het niet kosten....

Verwijderd

Kijk een op http://www.electronicaonline.nl/ en dan bij TV en Video kabels, daar staat een vergulde van 10 meter voor 24 euro. Ik heb de kabel van 3 meter hiervan en die doet het perfect.

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 22:22
MOet je ff zoeken bij http://www.bandridge.nl die gasten hebben spullen wil je echt niet weten. Was laatst een vertegenwoordiger in de winkel. Die liet me een scartkabel zien, die was zeker 5 cm dik. 2x feriet kern eromheen. Kabeltje was 1,5 meter lang, koste zo'n f 100,-

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• Bigfoot
Verwijderd schreef op 15 september 2003 @ 16:59:
Kijk een op http://www.electronicaonline.nl/ en dan bij TV en Video kabels, daar staat een vergulde van 10 meter voor 24 euro. Ik heb de kabel van 3 meter hiervan en die doet het perfect.
Bedankt voor de tip, deze is idd veel goedkoper

http://www.electronicaonl...%20Kabels.htm#Scartkabels

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb ongeveer hetzelfde geprobeerd met mijn pc.... Ik had een Svideo kabel gekocht van 10 meter ( € 13,-- dacht ik) met van die goudkleurige aansluitingen enzo. Alles aangesloten, maar ik kreeg alsnog "streepjes" in mijn beeld, storing dus. Dit was dus zeker niet de perfect oplossing. Misschien dat het bij andere wel goed werkt hoor, dat weet ik niet, maar dit is even een kleine waarschuwing voordat je te veel geld gaat verspillen.
Ik vraag me af of het niet een goed idee is om zo'n draadloos setje te kopen dat je je beeld en geluid kan vezenden. Heb ik hier ook eens gedaan, ik kon mijn beeld haarscherp (inclusief geluid) verzenden vanaf mijn zolder naar mijn televisie beneden!!! Dan moet het voor 10 meter helemaal lukken zou ik zeggen. Die apparatjes kosten ongeveer 60 -70 euro dacht ik.
Succes ermee ;)

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:41

greatgonzo

schit-te-rend!

Een subtiel kickje, omdat ik erover denk dezelfde dvd speler als de TS te kopen:

Ik wil de 505 kopen, en daar dan een setje boxen (waarschijnlijk logitech 640) achter te hangen. Welke kabel moet dan naar de tv? Normaal zou scart voldoende moeten zijn, maar het geluid loopt al via de boxen, naar de TV is dus niet nodig.

Een rgb connector heb ik niet op mijn (ietwat oudere) TV, redt ik het dus met scart alleen, of gaat hij dan het geluid via de tv afspelen ipv de boxen?

• Bigfoot
Als je geen rgb op je tv hebt kun je het ook met 1 gele composiet kabel doen. Al is scart leuker want dan heb je ook het schakelsignaal.

Mocht ie op beide tegelijk gaat afspelen dan knip je gewoon de audio draadjes in de scar door.

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:46

Mex

Bigfoot schreef op 01 October 2003 @ 11:10:
Mocht ie op beide tegelijk gaat afspelen dan knip je gewoon de audio draadjes in de scar door.
Ik denk dat je daar weinig last van zult hebben.

• Bigfoot
Ja je kunt ook gewoon het volume van de TV op 0 zetten :) als je je er al aan stoort.

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:41

greatgonzo

schit-te-rend!

wat ik bedoel, geeft ie beide het geluid signaal door, of geeft ie bij het gebruik van een scart kabel al het geluid aan de tv door?

Ik zou natuurlijk ook kunnen kiezen voor s-video, maar geeft dat niet meer kwaliteitsverlies?

Verwijderd

Danster schreef op 15 september 2003 @ 14:09:
[...]

Nou SVHS ben ik het niet helemaal met je eens. Ligt denk ik aan de aparatuur. Gooi mijn beamer liever over de RGB aansluiting dan de SVHS. Maar da's persoonlijk denk ik :)
Inderdaad neem het RGB signaal dat is het beste van de drie :)
Pagina: 1