Toon posts:

Netwerk:Wel internet..Geen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen

Ik heb thuis een netwerkje, een ADSL lijn ( zonnet-family ) met een router (SWEEX MODEM ROUTER ANNEX-A ).

Nou heb ik internet en me vader ook, maar het probleem is dat we elkaar niet zien....ik heb al schijven/mappen gedeeld en me vader ook, maar we zien elkaar gewoon niet..volgens mij heb ik alle instellingen goed ingesteld....

Heeft iemand een idee....???

Greetz

Deviliuz

Verwijderd

Ik neem aan dat je alles ingesteld hebt volgens een guide als deze reviews: Thuisnetwerken: een uitgebreide beginnersguide :?

Begin eerst met alles na te lopen aan de hand van bijvoorbeeld die guide. Als het dan nog niet werkt, moet je een aantal dingen proberen en duidelijk noteren:
  • Loop je configuratie na, m.b.t. IP-adressen, subnetmask, protocollen en services (let op: het "File- and Printersharing for MS-networks" moet geïnstalleerd zijn!)
  • Ping van alle computers naar de router en andere computers
  • Probeer de andere computers te benaderen door "\\<IP-adres>" in de adresbalk van Explorer te typen. Vertrouw niet blindelings op "Networkneighbourhood"!
Als dit allemaal niets uithaalt, doe je het volgende:
  • Geef volledige configuratie van je netwerk. Dus IP-adressen, protocollen, etc.
  • Geef duidelijk aan wát er precies werkt en wat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2003 13:53 ]

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:30

BoAC

Memento mori

Misschien heb je firealls aanstaan op je machines?

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:50
Beiden een IP in dezelfde range? (moet haast wel met een routerjte)
Beide file en printersharing aan? (moet ook wel anders kun je geen mappen delen)
Firewall op een van beide pc's?
Kun je, van een pc, de andere pc wel pingen?

Geeft ook eens wat meer info over de pc's, zoals os enz.

Verwijderd

Topicstarter
thanx man :) ik ga het even proberen.... :)

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-08 15:33

M. Mulder

DPC: Team TFC

Alle firewalls uitschakelen, heb hetzelfde probleem gehad. Zowel de "ingebakken" firewalls van ICS (zowel client als server), alszijnde de aanvullend geïnstalleerde firewalls.
Eventueel daarna de wizards even doorlopen.

Machiel

Verwijderd

Zelfde werkgroep?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

misschien is het minimale wat je iig kan posten welke besturingssystemen er op de PC's draaien...

(P.S. no needs for greets)

[ Voor 4% gewijzigd door under-world op 16-09-2003 11:42 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

M. Mulder schreef op 15 September 2003 @ 23:26:
Alle firewalls uitschakelen, heb hetzelfde probleem gehad. Zowel de "ingebakken" firewalls van ICS (zowel client als server), alszijnde de aanvullend geïnstalleerde firewalls.
Eventueel daarna de wizards even doorlopen.

Machiel
Vooral ZoneAlarm kan lastig zijn, laat zich niet zomaar uitschakelen. TPF is wel lekker makkelijk te configureren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Verwijderd

Topicstarter
under world doe niet tof
Pagina: 1