Toon posts:

NIC (Network Interface Card)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een AMD Athlon XP 2200+ . Met een 10/100mb (NIC) netwerk kaartje.
Nu kan ik er wel mee op internet thuis, afgelopen weekend, ben ik met mijn PC naar een maat gegaan, en heb hem in het netwerk gehangen. Het is een 100mb netwerk, op de hun gaf mijn lampje het ene moment aan dat hij het deed en het andere moment weer niet, ik heb mijn kaartje eruit gehaald en bekeken, waar me connector ingaat horen 8 draadjes te zitten, bij mij zaten er maar 4, de andere 4 leken wel doorgebrandt, nu heb ik een nieuw kaartje met 8 draadjes en doet hij het wel, maar nu het probleem:

Ik had een Edimax router, die NIET werkte, kan iemand mij vertellen of dit misschien door dit netwerk kaartje kan komen? Ik heb nog geen tijd gehad om het te testen, mijn PC staat nog bij een maat van mij.

Groeten,
rOnnnnn

Verwijderd

Hoezo lijken deze wel doorgebrand?
Leg eens duidelijk uit hoe dat het netwerk in elkaar zit daar en bij jou. Watvoor kabels gebruik je?

Heb je je pc aan de aarde verbonden en toevallig ergens gebruik gemaakt van STP(shield twisted pair) kabel? Als je daar gebruik van maakt en je hebt niet alles voldoende geaard dan heb je kans dat er een voltage van 115v over gaat lopen.

Veddere config's(type's enzo) van welke netwerkkaartjes en welke routers etc is wel makkelijk voor ons.

Verwijderd

Voor 10 en 100 Mb gebruik je inderdaad maar 4 aders van je UTP-kabel. Als je stekkertjes goed geknepen zijn, zijn het de paren oranje en groen. (pin 1,2,3 en 6).

Het probleem, wat jij beschrijft, kan best duiden op een NIC met een kapot RJ45-poortje. Het zou ook de kabel kunnen zijn, maar aangezien het met een andere NIC wel werkt, lijkt dat me niet het probleem.

Het zou dus best kunnen, dat je router wel werkt. Kom je maar op 1 manier achter.....

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ga het natuurlijk zo snel mogelijk proberen, ik heb straight kabels. Ik weet niet zeker of ze zijn doorgebrandt, dat zei iemand die er ook was, ik miste er zeg maar 4. Maar ik zit nu op een netwerk met:

2 hubs
1 hub is verbonden met internet
de 2 hubs zijn met elkaar verbonden
op hub 1 (+internet) zitten 3 pc's en op hub2 zitten er 3

Het ligt niet aan de kabels, die hebben we geprobeerd op alle computers, alleen bij mij werkte die niet, toen ik een ander netwerk kaartje erin zette, werkte het wel.

Thuis heb ik er nooit last van gehad, maar ik had wel last vane en NIET werkende router. Nu denk ik zelf dat het dat mijn "kapotte" netwerkkaartje was.

Dank je...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 september 2003 @ 13:31:
Het probleem, wat jij beschrijft, kan best duiden op een NIC met een kapot RJ45-poortje. Het zou ook de kabel kunnen zijn, maar aangezien het met een andere NIC wel werkt, lijkt dat me niet het probleem.
Ik heb thuis geprobeerd om rechtstreeks op internet te gaan met mijn oude kaartje, dit werkte probleemloos.

Op het netwerk hebben we een 100mb netwerk, thuis heb ik een 10mb netwerk, geloof ik, ik heb Wanadoo Broadband Basic (verbeter me als ik fout ben)

Zelf weet ik zeker dat het niet de kabels zijn, lees andere post.

Dit is mijn oude, kapotte kaartje. Lekker goedkoop van http://www.cdromland.nl .

SWEEX PCI LANCARD
10/100Mbps

32bit PCI bus

1x RJ45

Realtek chipset

artnr. 179195
€ 8,-

Groeten,

-rOnnnn